Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

is het nodig?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • is het nodig?

    Videokaart heeft het laten afweten.
    daarom mijn vraagje
    Is het nodig een speciale videokaart te plaatsen voor photoshop. Voor spellekes is dit nodig vermoed ik. Maar is dit absoluut nodig voor Photoshop? (Spellekes op pc is niet aan mij besteed).
    Dank voor eentuele bruikbare reacties.

  • #2
    Re: is het nodig?

    Sinds versie CS4 kan Photoshop gebruik maken van de GPU (videokaart) om bepaalde bewerkingen te versnellen. In de praktijk voldoet echter elke videokaart om met Photoshop te kunnen werken, tenzij je met extreem grote bestanden werkt.
    about.me/stijnv

    Comment


    • #3
      Re: is het nodig?

      Een speciale kaart heb je idd. niet nodig.
      Toch zou ik een kaart nemen met 512 MB aan geheugen op.

      Wel even letten op het slot waar de kaart moet inpassen: AGP (?) PCI, enz.
      Dit voor het geval je de kaart zelf gaat vervangen.

      Veel keuze in chips is er niet: Nvidia of ATI (AMD).
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: is het nodig?

        Bedankt voor de info.
        Morgen eens gaan kijken. (en kapotte kaart meenemen. ;-) )
        ne Laptop..... niet mijn ding.

        Comment


        • #5
          Re: is het nodig?

          Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
          Bedankt voor de info.
          Morgen eens gaan kijken. (en kapotte kaart meenemen. ;-) )
          ne Laptop..... niet mijn ding.
          Als die laptop buiten garantie is dan zou ik meteen maar eens rondkijken voor een vervanger. Zo'n reparaties zijn meestal nogal duur.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: is het nodig?

            Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
            Bedankt voor de info.
            Morgen eens gaan kijken. (en kapotte kaart meenemen. ;-) )
            ne Laptop..... niet mijn ding.
            Ow, het ging over een laptop....
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: is het nodig?

              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Ow, het ging over een laptop....
              neen neen het gaaat over een kapotte dekstop videokaarr en ik moet nu effe verder met een laptop. (kl* toetsenbord als je het gewone gewoon bent)

              Comment


              • #8
                Re: is het nodig?

                Als je van rust houdt zoek dan een passief gekoelde kaart, er zijn er enkele met heatpipes die toch een leuke performantie halen zelfs voor games In de veronderstelling dat je PCI-e gebruikt

                Enkele voorbeeldjes:

                Pc’s op maat, laptops, gaming gear en meer koop je snel bij ALTERNATE. Volgende werkdag geleverd of binnen 30 minuten af te halen in onze showroom!

                Pc’s op maat, laptops, gaming gear en meer koop je snel bij ALTERNATE. Volgende werkdag geleverd of binnen 30 minuten af te halen in onze showroom!


                Wel het verbuik (vermogen in W) in de gaten houden, als je PC maar een 250W voeding heeft zou je met de eerste en de laatste in de problemen kunnen raken
                Rudy,

                Hier vind je meer Astrofotografie werk.

                Comment


                • #9
                  Re: is het nodig?

                  We kunnen weer verder ça.

                  Comment


                  • #10
                    Re: is het nodig?

                    Probleem was er eentje te vinden dat paste.
                    En......
                    We kunnen weer verder ça.

                    Comment


                    • #11
                      Re: is het nodig?

                      Vandaag de CT magazine in de bus gekregen en staat daar nu net geen artikel in over videokaarten
                      Blijkbaar gebruikt Photoshop CS4 de rekenkracht van de GPU (microprocessor van de videokaart) om foto's te verschuiven, traploos te zoomen en te draaien. Alle andere bewerkingen worden door de CPU berekend. Er staat eveneens een performantiemeting bij, uitgevoerd met 3DMark op een E6750 core duo 2,67 GHz systeem.

                      De nv9600GT is de snelste 3D score :3731
                      De ATI4670 zit op 2846
                      en de ATI4350 op 644

                      Als ref, een HD4870 heeft een score van 8753 en hiermee speel je Crysis (een top game qua systeem vereisten) aan 1280-1024 in de beste kwaliteit, wat niet niks is

                      Wat ik vergeten was: Bij passief gekoelde kaarten moet er voldoende ruimte zijn rond de kaart en beter nog een goede airflow.
                      Rudy,

                      Hier vind je meer Astrofotografie werk.

                      Comment


                      • #12
                        Re: is het nodig?

                        Grappig ... een kapotte videokaart die nieuw €150 kost zou een probleem zijn om je investering in een €1200 programma niet meer draaiende te houden

                        Net alsof de vele topics over CS4 Wow, ik zit nog op de CS3 - een upgrade kost me nog net iets teveel. Moest de BSA hier een steekproef houden op BD, amaai!

                        @vinstermik, is een algemene vaststelling hoor - niet persoonlijk nemen.
                        Ik zit hier met een goedkope kaart NVIDIA 9600 GT met 2 schermen (1x24" en 1x19") ... werkt perfect (LR + PS steeds open).
                        Last edited by Fotofolio; 14 oktober 2009, 07:06. Reden: Toevoeging videokaart
                        www.fotofolio.be

                        Comment

                        Working...
                        X