Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Trouw plus feest s'avonds

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Trouw plus feest s'avonds

    Hoi iedereen heb een vraagje,ik moet in mei volgend jaar een trouw gaan doen...nu is het eigenlijk mijn eerste keer dat ik alleen de foto's mag doen...dus heb er wel wat zenuwen voor..

    Nu is mijn vraag van hetgeen ik heb: Nikon D90+ 18-200 nikkor,50mm1/8f en 17-50mm 2/8f Tamron..plus heb ik ook de mogelijkheid om een 70-300mm van nikkon te gebruiken...is dat genoeg?

    Is er eventueel nog iets wat jullie aanraden buiten een tweede body of extreem dure lenzen wat dat gaat mijn beugel niet aankunnen momenteel...ben wel bereid van evenyueel een externe flash erbij te kopen...maar is dit nodig???

    Graag wat tips AUB

    alvast bedankt

    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

  • #2
    Re: Trouw plus feest s'avonds

    zeker voor in de avond een flits erbij kopen!! Sb-600 is prima!.

    Ik zou de 17-50 2.8 erop zetten in de avond, als het overdag buiten is dan misschien de 18-200mmm erop..
    Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
    My flickr My site

    Comment


    • #3
      Re: Trouw plus feest s'avonds

      Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
      ben wel bereid van evenyueel een externe flash erbij te kopen...maar is dit nodig???
      Je gaat ergens fotograferen, je vertelt niet waar enz., dus hoe kan iemand dit nu beantwoorden.

      Ik zou wel voor een flits zorgen.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Trouw plus feest s'avonds

        - zeker een externe flits bijkopen. Plus genoeg batterijen!
        - véél geheugenkaarten
        - aan die 70-300 ga je in de kerk/stadhuis niet veel hebben. Zorg voor een 70-200 2.8.
        - zie dat je backup hebt: tweede toestel, liefst een tweede flash, tweede standaardzoom.

        - voorzie een plan B: wat doe je als je die dag toevallig ziek bent/accident hebt onderweg naar de trouw/materiaal gestolen wordt de avond voordien?

        Extra body + lichtsterke tele hoef je overigens niet te kopen, die heb ik al een paar keer bij fotokonijnenberg gehuurd.

        Bezin ook goed waar je aan begint: huwelijksfotografie is niet simpel. Je hebt voor de belangrijkste momenten maar één kans, meestal niet in ideale omstandigheden, en met een zeer gestresseerd publiek

        Comment


        • #5
          Re: Trouw plus feest s'avonds

          -Trek ook in RAW
          -F2.8 op die tamron is te soft voor portretjes
          -Zorg dat de belangrijke mensen er zeker allemaal op staan, weee ooo wee als bomma of pompa nie op de foto staan.
          -Zoals gezegd heb je 2 bodies nodig.... om makkelijk te kunnen switchen van tele-groothoek indien nodig en tegelijk als reserve. Die 18-200mm zou ik niet gebruiken, kwalitatief is die minder.

          Comment


          • #6
            Re: Trouw plus feest s'avonds

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Je gaat ergens fotograferen, je vertelt niet waar enz., dus hoe kan iemand dit nu beantwoorden.

            Ik zou wel voor een flits zorgen.
            Sorry...maar eerst zal ik foto's moeten nemen op het gemeentehuis in Beveren en dan als het weer het toelaat In Park van Cortewalle aan het kasteel van cortewalle..;daarna in een feestzaal..;dus niet in de kerk aangezien ze voor hun tweede keer trouwen...
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

            Comment


            • #7
              Re: Trouw plus feest s'avonds

              [QUOTE=perelaar;2430692]- zeker een externe flits bijkopen. Plus genoeg batterijen!
              - véél geheugenkaarten
              - aan die 70-300 ga je in de kerk/stadhuis niet veel hebben. Zorg voor een 70-200 2.8.
              [QUOTE]

              Die lens is voor mij onbetaalbaar sorry...ik zal inderdaad alternatieven moeten gebruiken.
              Kost het veel om dergelijke te huren?

              Grtz Templar, alvast bedankt voor de feedback
              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

              Comment


              • #8
                Re: Trouw plus feest s'avonds

                De 70-200 f2.8 is te huur bij Konijnenberg als ik me niet vergis. Verder zoals hier reeds gezegd: zorg voor reservemateriaal!! Een extra body met standaardzoom is inderdaad verre van overbodige luxe (lenen, huren, kopen,...). Op mijn blog vind je een artikel met algemene tips voor een eerste huwelijksreportage...
                www.135mm.be
                @135mm_leuven
                info@135mm.be

                Comment


                • #9
                  Re: Trouw plus feest s'avonds

                  Hoi,

                  Enkele weken geleden heb ik ook een topic geopend voor lenskeuze voor een huwelijksreportage maar in het topic algemeen.
                  De link: http://forum.belgiumdigital.com/f6/h...ge-279661.html

                  Hier ga je ook heel wat tips vinden en verder heb ik ook een hele resem ontvangen via pb waarvoor mijn absolute onvoorwaardelijk dank!

                  Zelf moet ik volgend jaar eind mei ook mijn eerste trouw fotograferen en ga ik werken met volgende lenzen: Nikkor 70-200 F2.8 & Tamron 17-50 F2.8 (de Nikon versie is spijtig genoeg te duur) en ook de SB-900.
                  Ik heb ook de 18-200 & 70-300 (Beide nikkor) in mijn bezit en zou toch eerder voor de 18-200 gaan als de 70-300.

                  Enkele tips die ik nu al kan bedenken:
                  Maak een draaiboek
                  Genoeg geheugen
                  Genoeg batterijen (exterene flitser, body,...) en je batterij lader
                  Bespreek goed met het koppel wat ze kunnen verwachten
                  Een tweede body is altijd handig (eventueel tweede hands dat is een keuze die je zelf moet maken of je deze wil aanschaffen of van iemand kan lenen)
                  Ga ook eens kijken in het gemeentehuis rond het uur dat ze trouwen. Veel plaats, hoe is het licht,...

                  Groetjes
                  Racing Pics
                  Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Trouw plus feest s'avonds

                    de langste zoom die ik gebruik op een huwelijk is een 28-70. Als het wat langer moet zijn, heb ik nog een 100m & 135mm f2.8 prime op een tweede body.

                    Ik heb standaard 5 lenzen mee voor huwelijken:
                    17-35mm f2.8-4
                    28-70mm f2.8
                    50mm f1.4
                    100mm f2.8
                    135mm f2.8

                    Die gebruik ik afwisselend over verschillende body's, afhankelijk van de situatie waarin ik me bevind.

                    G
                    fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                    Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Trouw plus feest s'avonds

                      Kans is groot dat je een externe flits die dag wel zal kunnen gebruiken. Maar vertrouw niet blindelings op camera+flitsinstellingen. Je hebt nog een tijdje, dus léér flitsen, onder verschillende omstandigheden: zonnige dag in het park (inflitsen), bouncen op muren, op lage en hoge plafonds, op witte/gekleurde vlakken, werken met menglicht (gels kosten niets). Op de moment zelf heb je weinig tijd om al te veel te prutsen met flitscompensatie, 't moet van de eerste keer goed zijn.

                      Oefening baart kunst (of tenminste niet-mislukte foto's ), je kan misschien met een bevriend koppel een half dagje shooten op soortgelijke locaties. (ook een goede manier om met modellen (trouwers) om te gaan en hen te dirigeren)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Trouw plus feest s'avonds

                        Hallo

                        Bedankt voor de interessante thread. In juni heb ik ook een eerste huwelijk te schieten. Ik doe dit samen met een compagnon die rond zal lopen met 70-200 2.8 IS.

                        Ik ben zinnens de tamron aan te schafen. Als je trouwens nog wat kunt wachten, er komt een nieuwe 17-50 2.8 met een eigen IS! Is al beschikbaar op het net met Nikon vatting, canon volgt... link

                        Ik heb echter een groot vraagteken bij de tamron. Op verschillende fora wordt deze lens geprezen, op dezelfde fora lees je echter soms de problemen tussen flits en tamron, als zou deze lens de afstanden tot scherp onderwerp niet goed doorgeven aan flits. Hierdoor flitst hij te hard in en heb je een stroboscoop in plaats van een lichtje.

                        Flits moet ik trouwens nog aanschaffen, zal 430 worden.

                        Kan ik eigenlijk iets doen met die 28-135 die ik nu al heb op een huwelijk??

                        alvast bedankt!

                        Fre
                        Last edited by frederiek; 12 oktober 2009, 16:42. Reden: typo lens type + link
                        Canon 6D - Canon 5D - 24-70 2.8 - 85mm 1.8 - 50mm 1.8 II - 430EXII

                        Comment


                        • #13
                          Re: Trouw plus feest s'avonds

                          Dit jaar heb ik het volgende gebruikt voor mijn bruiloften.

                          Durf op hoge iso's te trekken als je body het toelaat. (800 - 1600)
                          Natuurlijk licht heeft je de mooiste foto's.
                          Omgevingslicht mengen met flits = hoge iso en lage sluiter: 1/30, 1/60
                          Maar dat is serieus oefenen hoor, dus doe dat ook maar!!!
                          Want bij lage sluitertijden moet je oppassen voor uw eigen bewegingen en die van anderen.

                          Ik maak simultaan foto's met de 2 body's. (Just in case, als er iets mocht gebeuren heb je tenslotte toch foto's vanaf 2 body's en en meerdere CF-cards)
                          1) 5D markI met de 70-200 2.8 L
                          2) 5D markII met de 24-70 2.8 L + 580EXII (deze flits is enkel voor tegenlicht en invulflits)
                          3) Genoeg batterijen : nog beter is een batterijgrip (goed voor 800-900 foto's)
                          4) Geheugenkaartjes : Liever 4 van 8gb dan 2 van 16gb. (merk ze met een nummer)
                          5) RAW-JPEG is ideaal.


                          Voor de rest een beetje zelfvertrouwen, begin eerst op de p-stand als je niet zeker bent, daarna schakel je over op AV of TV, en in een latere fase naar M. Hou je belichtingsmeter in de gaten!

                          Nog een laatste tip, zoek de schaduw op als je kunt, want in de zon is een trouwjurk net een reflector.

                          Veel succes en geniet er van . Oleeeeeeeeeeeeee
                          CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

                          Comment


                          • #14
                            Re: Trouw plus feest s'avonds

                            Phote4you geeft hier gouden tips (ISO, trage sluitertijden, twee bodies simultaan,...).
                            www.135mm.be
                            @135mm_leuven
                            info@135mm.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Trouw plus feest s'avonds

                              Deze site geeft mi. aardig compleet beeld voor een eerste huwelijksreportage.
                              This post has been in the back of my head ever since my best friend asked me if I could be the wedding photographer for his sister-in-law. Now that I’ve completed my first wedding I can share…

                              Is weliswaar in het Engels.
                              Bedenk ook de voorbereiding, planning, afwerking. Je hebt nog een half jaar, vliegt zo om.
                              Succes!

                              Groet Hans

                              Comment

                              Working...
                              X