Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tokina 12 -24

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tokina 12 -24

    Ik ben van plan de tokina 12-24 II te kopen voor canon (twijfel nog een beetje).

    Nu vertrekt mijn schoonzus binnen een paar weken naar New York voor een paar dagen en is het wel héél verleidelijk om ééntje te laten meebrengen.
    Prijsverschil is aanzienlijk!!
    Bestaan er ook "slechtere" exemplaren van,(minder scherpe, ..) want hier heb ik een beetje schrik voor ?

    De doos zou ik gewoon ginder achterlaten en het factuur laten opsturen met de post. ( en hopen dat ze niet naar het serienummer kijken )

    MVg Kurt

  • #2
    Re: tokina 12 -24

    heb ze uitgebreid mogen testen van een BD lid
    Voor mij is 12 niet breed genoeg... Heb ook een 10 22 van canon geprobeerd en dit bevalt beter... 2mm lijkt niks maar aan het "begin" eind van de range is het verschil op foto aanzienelijk.
    Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

    Comment


    • #3
      Re: tokina 12 -24

      Aangezien lenzen produkten zijn uit een seriefabrikage, werkt men met toleranties en steekproefsgewijze controles. Komt bij alle merken voor, Tokina vormt geen uitzondering. Dus ja, je kunt een onscherp exemplaar treffen, of eentje met front- of backfocus, of.... noem maar op.

      Groet Hans.

      Comment


      • #4
        Re: tokina 12 -24

        Ik heb het gehad met een Sigma 18-50 f2.8. Deze is momenteel al 10 weken in reparatie... Ik heb er in totaal al 130 foto's mee getrokken (onscherp)... Als je dat voor hebt met zo'n Tokina dan zal het niet zo evident zijn om die gerepareerd te krijgen. Sigma is dan wel bekend voor zijn kwaliteitsverschillen, van Tokina weet ik het niet. Ik zou enkel een lens in het buitenland kopen als ik ze zelf kon testen...

        just my 2 cents

        Comment


        • #5
          Re: tokina 12 -24

          Oorspronkelijk geplaatst door Indigo Bekijk bericht
          Ik heb het gehad met een Sigma 18-50 f2.8. Deze is momenteel al 10 weken in reparatie... Ik heb er in totaal al 130 foto's mee getrokken (onscherp)... Als je dat voor hebt met zo'n Tokina dan zal het niet zo evident zijn om die gerepareerd te krijgen. Sigma is dan wel bekend voor zijn kwaliteitsverschillen, van Tokina weet ik het niet. Ik zou enkel een lens in het buitenland kopen als ik ze zelf kon testen...

          just my 2 cents
          Het is daardoor dat ik an het twijfelen ben, maar ja het prijsverschil hé .

          Het zal waarschijnlijk wel een tweedehands worden


          Bedankt voor de reacties

          Comment


          • #6
            Re: tokina 12 -24

            Vandaag toevallig aan de praat geraakt over een andere tokina (11-16mm f2.8) en de reviews van beide lijken mij toch te variëren van goed tot uitstekend, en dat voor een budget dat enkele malen lager ligt dan dat voor de "grote" merken.
            Van sigma lenzen heb ik al meermaals negatieve reacties gehoord, echter nog niets negatiefs gehoord van tokina. Dat aspect van serieproductie en foutmarges geldt uiteraard ook voor Canon en Nikkor objectieven, niet?

            Ik denk dat de 11-16 mijn volgende aankoop wordt....
            Last edited by Christophe_db; 12 oktober 2009, 21:03.
            People don't quit playing games when they grow old; they grow old when they quit playing games.
            http://www.flickr.com/photos/canon_elvis/

            Comment


            • #7
              Re: tokina 12 -24

              Oorspronkelijk geplaatst door Christophe_db Bekijk bericht
              ... Dat aspect van serieproductie en foutmarges geldt uiteraard ook voor Canon en Nikkor objectieven, niet? ...
              Ongetwijfeld wel, maar de vraag is waarschijnlijk hoeveel steekproeven per lot? Ik durf vermoeden dat de grote merken meer proeven uitvoeren per identiek lot dan de 'discounters' onder de fabrikanten...

              Ik lees zelden iets over nieuwe aankoop Canon's of Nikon's die 'grote' fouten vertonen... Van Sigma hoor je dat vaker... Just my 2 cents offcourse, ik ben geen expert...

              Ik hoop voor jou dat je Tokina een goed exemplaar is, het lijkt erop dat het wel degelijk spul is die Tokina's!

              Comment

              Working...
              X