Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera met gepaste lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera met gepaste lens

    Volgende week ga ik mijn eerste dslr-camera kopen, mijn body die ik ga kopen staat steevast. Deze wordt de Canon 450d, maar nu komt de moeilijkste beslissing, de lens kopen.

    Mijn eerste keuze was de 'Sigma DC 18-50mm f/2.8-4.5 OS HSM Canon' in combinatie met de 'Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS' lens, kwam op een totaal van 990 euro.
    Maar na een lange dag zoeken op internet ben ik tot de voorlopige conclusie gekomen om dit niet te doen maar de 'Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS USM ' te kopen, dit wordt dan mijn uitgebreide standaardlens, ik zou ook een polarisatiefilter kopen.
    In de toekomst (binne enkele maanden of minder) zou ik mijn collectie dan uitbreiden naar een macrolens en telezoomlens. Ik koop liever 3 goede lenzen waar ik lang mee doe, dan 1 of 2 mindere lenzen te kopen die ik binnen 2 jaar zou moeten vervangen.
    Dus ik ben toekomstgericht qua aankopen.


    Nu ben ik een beetje aan het twijfelen wat mijn beslissing wordt, ofwel mijn eerste keuze ofwel de tweede .

    Kan mij iemand raad geven zodat ik van mijn aankoop overtuigd ga zijn?

    Alvast bedankt,
    Tom
    Canon 450d + grip, Canon 70-200mm f4 L, Tamron 28-75mm f2.8, Canon speedlite 430ex II, Tamron 90mm f2.8, Seculine t2d + Strobist.
    The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease.

  • #2
    Re: Camera met gepaste lens

    Oorspronkelijk geplaatst door tomnoe97 Bekijk bericht
    Maar na een lange dag zoeken op internet ben ik tot de voorlopige conclusie gekomen om dit niet te doen maar de 'Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS USM ' te kopen, dit wordt dan mijn uitgebreide standaardlens, ik zou ook een polarisatiefilter kopen.

    Kan mij iemand raad geven zodat ik van mijn aankoop overtuigd ga zijn?

    Alvast bedankt,
    Tom
    Ik ben een beetje bang dat die 18-35 een te duur prul zal blijken te zijn , geen streep beter dan de EF s 18-200, en dat je beter af bent met de laatste.
    Wacht in ieder geval een serieuze test af.

    Of : Tamron SP 17-50 F2.8 + Canon Ef s 55-250 IS, zou mijn keuze zijn
    in jouw geval.

    Comment


    • #3
      Re: Camera met gepaste lens

      Hallo Tom,

      ík zou voor je eerste combinatie gaan... of de voorgestelde combo van Telekees.
      Mocht je over een paar jaar toe zijn aan betere objectieven,
      dan verkoop je je bestaande lenzen en investeert in beter en véél duurder glas.
      Andere starters zijn altijd geïnteresseerd in goede gebruikte lenzen.
      Op deze manier wordt je leerschool niet ál te duur.
      Gun jezelf de tijd om het fotograferen te leren.
      Gaandeweg leer je jezelf wat je leuk vindt en zoek daarbij passende lenzen.

      Je voorstel om met één grotere zoomlens te beginnen raad ik (en vele anderen) af.
      Je kunt met kortere lenzen beter resultaten behalen.

      Je zou strakjes, over een paar jaar of zo, die duurdere lenzen óók gebruikt op het Internet kunnen zoeken.
      Zo heb ik mijn 17-55 f2.8 én 70-200 f2.8 aangeschaft, iets wat dan toch bijna de helft gescheelt heeft...
      Succes en vooral veel fotofun.
      Groet
      Adrie

      Comment


      • #4
        Re: Camera met gepaste lens

        Aangezien dit een nieuwe lens is 'Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS USM

        Zou ik toch voor deze kiezen.
        Na verloop van tijd kan je zelf wel uitmaken welk bereik je het meeste nodig hebt .

        Succes,
        CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

        Comment


        • #5
          Re: Camera met gepaste lens

          Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
          Ik ben een beetje bang dat die 18-35 een te duur prul zal blijken te zijn , geen streep beter dan de EF s 18-200, en dat je beter af bent met de laatste.
          Wacht in ieder geval een serieuze test af.

          Of : Tamron SP 17-50 F2.8 + Canon Ef s 55-250 IS, zou mijn keuze zijn
          in jouw geval.
          Maar wat ik me constant afvraag is ofdat beeldstabilisatie eigenlijk echt wel noodzakelijk is want dit is meestal een een relatieve grote meerwaarde?
          Canon 450d + grip, Canon 70-200mm f4 L, Tamron 28-75mm f2.8, Canon speedlite 430ex II, Tamron 90mm f2.8, Seculine t2d + Strobist.
          The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease.

          Comment


          • #6
            Re: Camera met gepaste lens

            Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
            Aangezien dit een nieuwe lens is 'Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS USM

            Zou ik toch voor deze kiezen.
            Na verloop van tijd kan je zelf wel uitmaken welk bereik je het meeste nodig hebt .

            Succes,

            Dus een nieuwe , bepaald niet zo laaggeprijsde lens met bescheiden specificaties is meteen ook een goede ?

            Plastic bajonet
            Geen USM

            Is gewoon een B-categorie consumentenlens...

            Comment


            • #7
              Re: Camera met gepaste lens

              Oorspronkelijk geplaatst door tomnoe97 Bekijk bericht
              Maar wat ik me constant afvraag is ofdat beeldstabilisatie eigenlijk echt wel noodzakelijk is want dit is meestal een een relatieve grote meerwaarde?
              Nee, het is niet echt noodzakelijk, maar kan goed van pas komen bij:
              Stilstaande onderwerpen bij zeer weinig licht.
              Telelenzen bij minder goed licht.
              Sommige opnamen zijn gewoon niet te maken zonder statief of stabilisatie.
              Voor mijzelf is het vooral nuttig gebleken bij opnamen vanaf boot of uit rijdende auto, daar heb je niks aan een statief (ik bezit geen statief en heb ook geen zin om dat mee te slepen.

              Comment


              • #8
                Re: Camera met gepaste lens

                Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                Nee, het is niet echt noodzakelijk, maar kan goed van pas komen bij:
                Stilstaande onderwerpen bij zeer weinig licht.
                Telelenzen bij minder goed licht.
                Sommige opnamen zijn gewoon niet te maken zonder statief of stabilisatie.
                Voor mijzelf is het vooral nuttig gebleken bij opnamen vanaf boot of uit rijdende auto, daar heb je niks aan een statief (ik bezit geen statief en heb ook geen zin om dat mee te slepen.
                Ik heb beslist dat ik de canon 450d ga kopen met voorlopig standaardlensSigma 'DC 18-50mm f/2.8-4.5 OS HSM Canon', binnen kleine maand weet ik dan met welke lens ik mijn collectie wil uitbreiden, telezoomlens of macrolens .
                Maar is de 18-50 een goede keus om toch enkele jaren met door te kunnen gaan?

                Tom
                Canon 450d + grip, Canon 70-200mm f4 L, Tamron 28-75mm f2.8, Canon speedlite 430ex II, Tamron 90mm f2.8, Seculine t2d + Strobist.
                The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease.

                Comment


                • #9
                  Re: Camera met gepaste lens

                  Alle informatie of reactie is welkom mensen .

                  Tom
                  Canon 450d + grip, Canon 70-200mm f4 L, Tamron 28-75mm f2.8, Canon speedlite 430ex II, Tamron 90mm f2.8, Seculine t2d + Strobist.
                  The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Camera met gepaste lens

                    Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                    Dus een nieuwe , bepaald niet zo laaggeprijsde lens met bescheiden specificaties is meteen ook een goede ?

                    Plastic bajonet
                    Geen USM

                    Is gewoon een B-categorie consumentenlens...
                    Heb niet gezegd een goede hé.
                    Maar voor een beginner is het leuk om te oefenen en te weten op welk bereik je de meeste foto's maakt hé.
                    CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

                    Comment


                    • #11
                      Re: Camera met gepaste lens

                      Ik heb geen enkele serieuze review kunnen vinden.
                      Zelf zou ik dan niet voor iets dergelijks kiezen, maar eerder een beproefd model zoals
                      Sigma 17-70 of Tamron 17-50 F 2.8

                      Edit: op een Duits forum heb ik een draad hierover gevonden, waar ik uit opmaak dat je er niet teveel van moet verwachten.
                      Optisch niet echt beter dan de Canon 18-55 IS, wel heeft de Sigma HSM (voor snel en geruisloos focussen) en geen draaiende frontlens.
                      Als tie iets van 200€ kost zou dat het waard kunnen zijn, mits je gespaard blijft van Sigma-narigheid, de QC is toch wel berucht te noemen.

                      Last edited by Keeskanon; 12 oktober 2009, 21:14.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Camera met gepaste lens

                        Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
                        Heb niet gezegd een goede hé.
                        Maar voor een beginner is het leuk om te oefenen en te weten op welk bereik je de meeste foto's maakt hé.
                        Daarvoor is tie waarschijnlijk wel geschikt, maar dan zou ik de voorkeur geven aan de EFs 18-200 , dan heb je echt tele voor hetzelfde geld.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Camera met gepaste lens

                          Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                          Ik heb geen enkele serieuze review kunnen vinden.
                          Zelf zou ik dan niet voor iets dergelijks kiezen, maar eerder een beproefd model zoals
                          Sigma 17-70 of Tamron 17-50 F 2.8

                          Edit: op een Duits forum heb ik een draad hierover gevonden, waar ik uit opmaak dat je er niet teveel van moet verwachten.
                          Optisch niet echt beter dan de Canon 18-55 IS, wel heeft de Sigma HSM (voor snel en geruisloos focussen) en geen draaiende frontlens.
                          Als tie iets van 200€ kost zou dat het waard kunnen zijn, mits je gespaard blijft van Sigma-narigheid, de QC is toch wel berucht te noemen.

                          http://www.dslr-forum.de/showthread....18-50+F2.8-4.5
                          Telekees jij geeft hele goede en helpende raad, je zou een erelid moeten worden
                          op BD! Je hebt me veel geholpen en dat apprecier ik ten zeerste!
                          Canon 450d + grip, Canon 70-200mm f4 L, Tamron 28-75mm f2.8, Canon speedlite 430ex II, Tamron 90mm f2.8, Seculine t2d + Strobist.
                          The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Camera met gepaste lens

                            Ik volg Telekees ook. Als je van plan bent de 55-250 ook aan te schaffen zou ik zeker voor de Tamron 17-50 gaan en de Sigma 17-70 links laten liggen.
                            http://www.flickr.com/jonasla

                            Comment


                            • #15
                              Re: Camera met gepaste lens

                              Tom,

                              Alternatief voor de Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS USM is de Sigma 18-125mm DC OS HSM F: 3.5-6.3 die ik als standaardlens bij mijn 450D kocht en waar ik bijzonder tevreden mee ben.
                              Ik zou (itt sommige anderen hier) wél pleiten voor een lens met dit zoombereik (in plaats van twee lenzen met kleiner bereik), omdat ze toelaat om een breed spectrum van de fotografie uit te proberen zonder dat je meerdere lenzen (waaronder sommigen onnodig) hoeft mee te sleuren. Eens je gemerkt hebt naar wel soort fotografie je voorkeur uitgaat, kan je dan uitkijken naar een meer specifieke en duurdere lens die voor dat doel gemaakt is.
                              Vaak redeneren mensen: als ik één lens met groot bereik neem, dan hoef ik niet van lens te wisselen. Meestal komt daar dan de reactie op: dat is net de bedoeling van DSLR-camera's, dat je kunt wisselen van lens!
                              Wel, ik denk dat er dus een andere reden is om met één lens met groot (groter) bereik te werken, en dat is dat je als beginner nog lang niet weet welk type fotografie je meest ligt, en het dus absurd is te investeren in dure, specifieke lenzen.
                              [Ik hoop dat dit nog een beetje on topic is, ik liet me wat gaan ]

                              Ik zou je dus de Sigma 18-125mm DC OS HSM F: 3.5-6.3 aanraden vanuit mijn eigen ervaring.

                              Veel succes met je aankoop en één gouden regel als je start met fotograferen: proberen, proberen en blijven proberen!

                              Comment

                              Working...
                              X