Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows Vista SP2 - frustratie ! bijkomende vraag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Windows Vista SP2 - frustratie ! bijkomende vraag

    Even m'n frustraties neerschrijven : net een update van Vista gedaan naar Service Pack 2. Gevolg : m'n wireless werkt niet meer. Na een beetje Googelen ben ik blijkbaar niet de enige. En blijkbaar vindt meneer Microsoft het niet nodig om hier een oplossing voor te zoeken.
    Dus iedereen die SP2 van Vista wil installeren : een grote kans dat je wireless niet meer werkt.
    Dit is voor mij de druppel !!! Dus exit Windows en welkom Apple.
    Het is toch niet normaal dat men een SP uitbrengt en dat je wireless niet meer werkt ?!?
    Sorry, maar wou hier maar even m'n frustraties kwijt. Het lucht alweer een beetje op
    (toch wordt m'n volgende een Apple, dat staat vast).

    Heeft er toevallig iemand een oplossing voor die wireless ? Heel sporadisch werkt de wireless wel (zoals nu) maar als ik dadelijk m'n scherm van m'n laptop dichtklap en ik wil straks nog eens online komen, dan kan ik het vergeten. Ik ben nu genoodzaakt m'n laptop constant te laten aan staan.
    Last edited by kdm; 16 oktober 2009, 11:51. Reden: bijkomende vraagstelling

  • #2
    Re: Windows Vista SP2 - frustratie !!! exit Windows

    Ich habe mich geirrt
    Last edited by theokus; 10 oktober 2009, 19:37.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Windows Vista SP2 - frustratie !!! exit Windows

      Je bent inderdaad niet de enige.
      Er is echter een oplossing en hoop dat je een (klein) beetje thuis bent in de wondere wereld van netwerken.
      SP2 heeft een probleem met de DHCP oftewel de service die een IP adres toekent aan je PC/Laptop. De oplossing is om je IP adres, gateway, ... etc manueel in te geven.
      Dan zou alles terug naar behoren moeten werken. Een permanente oplossing? Nee, maar wel eentje die je terug online krijgt.

      Laat eens weten hoe het werkt graag.

      EDIT: dit ook gevonden --> http://social.answers.microsoft.com/...b-28ab67be77be
      Last edited by Sultana; 10 oktober 2009, 19:08. Reden: Zie EDIT

      Comment


      • #4
        Re: Windows Vista SP2 - frustratie !!! exit Windows

        Hm aan je reactie te lezen stond je besluit sowieso al vast om naar Apple te gaan.

        Succes ermee!
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

        Comment


        • #5
          Re: Windows Vista SP2 - frustratie !!! exit Windows

          Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
          Hm aan je reactie te lezen stond je besluit sowieso al vast om naar Apple te gaan.

          Succes ermee!
          Das dan toch ene die het licht gezien heeft
          Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
          www.cromagnonman.be

          Comment


          • #6
            Re: Windows Vista SP2 - frustratie !!! exit Windows

            Het blijft toch verwonderlijk dat men iedere sch**t die Microsoft laat tot een heelijke geur blijft verhemelijken. De ernstige darmproblemen van MS zorgen nu al enige tijd voor een devolutie van Windows en zo nu en dan na een therapie is de winderigheid wat beter en produceren ze een product die hun sponsors (de gebruikers) weerom als super aroma opsnuiven. Het nieuwe "geurtje" noemt Windows 7 en is de oplossing voor al je problemen. Klein detail je gaat hiervoor wel wat centjes mogen ophoesten...maar dit is toch het minste wat je van een sponsor mag verwachten.

            Na exacte 3 maand tevredenheid en 6 maand frustratie heb ik Vista vervangen door OpenSuSE en draai ik de weinige softs die niet werken onder Linux in een virtuele WinXP omgeving (Canon DPP, Canon printer tools, iTunes) en ik moet toegeven dat iedere 9900 eurocent die ik investeerde in MickeySoft Vista er een teveel was. De overstap naar Apple gaat je van een gefrustreerde computer gebruiker naar een hoger niveau brengen. Je gaat je PC gebruiken zoals een TV je zet hem aan en hij/zij dat doet wat er verwacht wordt.
            Rudy,

            Hier vind je meer Astrofotografie werk.

            Comment


            • #7
              Re: Windows Vista SP2 - frustratie !!! exit Windows

              Oorspronkelijk geplaatst door Hal-61 Bekijk bericht
              Het blijft toch verwonderlijk dat men iedere sch**t die Microsoft laat tot een heelijke geur blijft verhemelijken. De ernstige darmproblemen van MS zorgen nu al enige tijd voor een devolutie van Windows en zo nu en dan na een therapie is de winderigheid wat beter en produceren ze een product die hun sponsors (de gebruikers) weerom als super aroma opsnuiven. Het nieuwe "geurtje" noemt Windows 7 en is de oplossing voor al je problemen. Klein detail je gaat hiervoor wel wat centjes mogen ophoesten...maar dit is toch het minste wat je van een sponsor mag verwachten.

              Na exacte 3 maand tevredenheid en 6 maand frustratie heb ik Vista vervangen door OpenSuSE en draai ik de weinige softs die niet werken onder Linux in een virtuele WinXP omgeving (Canon DPP, Canon printer tools, iTunes) en ik moet toegeven dat iedere 9900 eurocent die ik investeerde in MickeySoft Vista er een teveel was. De overstap naar Apple gaat je van een gefrustreerde computer gebruiker naar een hoger niveau brengen. Je gaat je PC gebruiken zoals een TV je zet hem aan en hij/zij dat doet wat er verwacht wordt.
              Draai eens enkele games in die virtuele WinXP omgeving...
              Ik bedoel niet games à la Tetris hee
              Probeer dan ook Photoshop Elements of CS3 of CS4.
              Ook zou ik een database-programma willen, met dezelfde gebruikersvriendelijkheid als MS Access.
              Misschien kan je MS Office virtueel draaien? Ik vraag maar hoor.

              MAAR Vista heb ik zelf niet lang gebruikt.
              Steeds Windows XP Pro.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: Windows Vista SP2 - frustratie !!! exit Windows

                Zwier die lamlendige Vista er eens af en vervang het door Win7. Als Lochristi niet te ver is, kom maar af, dan doen we het samen. Ik draai hier prima een Bèta die nog verder werkt tot maart 2010.

                Of draai die SP2 terug naar af.

                Zit je op een notebook ? Anders is wireless een beetje overkill hé.
                Last edited by nete; 11 oktober 2009, 08:39.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: Windows Vista SP2 - frustratie !!! exit Windows

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Zwier die lamlendige Vista er eens af en vervang het door Win7. Als Lochristi niet te ver is, kom maar af, dan doen we het samen. Ik draai hier prima een Bèta die nog verder werkt tot maart 2010.

                  Of draai die SP2 terug naar af.

                  Zit je op een notebook ? Anders is wireless een beetje overkill hé.
                  Hier ook nete: Win7 beta op 64 bit
                  Geen enkel probleem.
                  En straks op een SSD van 160 giga. Das pas lachen
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Windows Vista SP2 - frustratie !!! exit Windows

                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Draai eens enkele games in die virtuele WinXP omgeving...
                    Ik bedoel niet games à la Tetris hee
                    Probeer dan ook Photoshop Elements of CS3 of CS4.
                    Ook zou ik een database-programma willen, met dezelfde gebruikersvriendelijkheid als MS Access.
                    Misschien kan je MS Office virtueel draaien? Ik vraag maar hoor.

                    MAAR Vista heb ik zelf niet lang gebruikt.
                    Steeds Windows XP Pro.
                    Inderdaad Theokus het enige waarvoor ik Windows nog voor gebruik/betrouw is als veredelde playstation. Voor het serieuze werk Linux en de nieuwe laptop wordt een Mac.
                    Verder vind je alternatieve oplossingen genoeg binnen Linux voor zowat alles wat je in windows gebruikt en het gros daarvan werkt dan nog beter/vlotter ook
                    Ter info een klein overzicht :
                    MS Office : OpenOffice (platform onafhankelijk, meer moglijkheden, gebruiksvriendelijker) en de tool om je corrupte MSoffice bestanden te redden

                    Fotobewerkingen:
                    - The Gimp www.gimp.org
                    - DigiKam www.digikam.org
                    - Gwenview http://gwenview.sourceforge.net/

                    MSAcces gebruik ik zelf niet, dit zou ik dan eventueel virtualiseren, maar als je effe googeld vind je tal van oplossingen.
                    Windows apps en games kan je ook met www.playonlinux.com proberen aan de praat te krijgen, dit is een goeie WINE interface. Ik vind echter dat het niet de bedoeling kan zijn om windows apps onder Linux te draaien.

                    De grote meerwaarde zit hem echter niet in de apps, de stabiliteit, performantie, beveiliging, aanzienlijk betere gebruikers interface (KDE4) maken het grote verschil. Ik geef toe dat iedere keer dat ik achter en Windows computer zit ik mij erger aan het gebrek van mogelijkheden en gebruiksgemak. Het spijtige is dat jan modaal Linux niet echt goed aan de praat krijgt.
                    Rudy,

                    Hier vind je meer Astrofotografie werk.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Windows Vista SP2 - frustratie !!! exit Windows

                      Hier is Vista ook van de PC gegooid. Ik draai terug XP.
                      Ik zou wel eens Linux willen draaien. Maar ik ken te weinig van PC's en vrees dus dat het een avontuur zal worden.
                      Homo Sapiens Pentaxiensis

                      Comment


                      • #12
                        Re: Windows Vista SP2 - frustratie !!! exit Windows

                        Heerlijk, ik voel weer een Microsoft vs. de rest topic aankomen.


                        Heb zelf Win 7 met Mac OS en Linux in VM

                        Ik ben binnen 2 weken iig aanwezig op hun launch event van Win 7, Server 2008 R2 en Exch 2010.

                        Free drinks & food
                        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                        Comment


                        • #13
                          Re: Windows Vista SP2 - frustratie !!! exit Windows

                          Oorspronkelijk geplaatst door Hal-61 Bekijk bericht
                          Inderdaad Theokus het enige waarvoor ik Windows nog voor gebruik/betrouw is als veredelde playstation. Voor het serieuze werk Linux en de nieuwe laptop wordt een Mac.
                          Verder vind je alternatieve oplossingen genoeg binnen Linux voor zowat alles wat je in windows gebruikt en het gros daarvan werkt dan nog beter/vlotter ook
                          Ter info een klein overzicht :
                          MS Office : OpenOffice (platform onafhankelijk, meer moglijkheden, gebruiksvriendelijker) en de tool om je corrupte MSoffice bestanden te redden

                          Fotobewerkingen:
                          - The Gimp www.gimp.org
                          - DigiKam www.digikam.org
                          - Gwenview http://gwenview.sourceforge.net/

                          MSAcces gebruik ik zelf niet, dit zou ik dan eventueel virtualiseren, maar als je effe googeld vind je tal van oplossingen.
                          Windows apps en games kan je ook met www.playonlinux.com proberen aan de praat te krijgen, dit is een goeie WINE interface. Ik vind echter dat het niet de bedoeling kan zijn om windows apps onder Linux te draaien.

                          De grote meerwaarde zit hem echter niet in de apps, de stabiliteit, performantie, beveiliging, aanzienlijk betere gebruikers interface (KDE4) maken het grote verschil. Ik geef toe dat iedere keer dat ik achter en Windows computer zit ik mij erger aan het gebrek van mogelijkheden en gebruiksgemak. Het spijtige is dat jan modaal Linux niet echt goed aan de praat krijgt.
                          Ik heb er me bijna één jaar mee bezig gehouden. (echt waar hoor).
                          Kende er niks van
                          Wel van gehoord maar tot dan toe vond ik dat veel te moeilijk.

                          De grote baas van het Ubuntu-forum in Nederland lustte mij na een tijd rauw
                          't Is een bekend iemand die actief meewerkt bij de ontwikkeling van Ubuntu.
                          Intussen na bijna twee jaar, lijkt Ubuntu in gebruik ook meer en meer op Windows.
                          Aanvankelijk waren er de problemen met draadloos netwerken....
                          Dat lukte van geens kanten.
                          Grafische drivers was ook een kleine ramp.
                          (moet je me niet uitleggen, ik weet hoe dat zit )

                          Voor mij moeten programma's ook puur draaien.
                          Niks wine, niks virtueel; dat kost extra rekenkracht van de pc.

                          Als je met Linux begint dan moet je van voor af aan opnieuw beginnen.
                          Voor mij is ook de bestaande data die ik al heb, van groot belang.
                          Ik heb dat geprobeerd, dag en nacht mee bezig geweest om die te importen
                          in apps. die in Linux draaien > allemaal nada

                          Er is niets zo eenvoudig dan een nieuw programma in Windows te installeren.
                          Probeer dat maar eens in Ubuntu: al die omwegen en dan lukt het soms nog niet.
                          Ja ik ken die synaptic of hoe heet dat weer.
                          Een massa programma's en allemaal gratis maar ja, kon ik niet veel mee doen.

                          Als je één pc wilt die alles kan dan moet je bij Windows blijven.
                          De kracht van Windows zijn de programma's die er voor gemaakt zijn.
                          De programma's hebben Windows groot gemaakt.

                          Je zegt het zelf:
                          Ik vind echter dat het niet de bedoeling kan zijn om windows apps onder Linux te draaien.

                          Ik ook niet.... dus moet ik bij Windows blijven

                          Nog even "Apple' n"
                          Een Mac is duur...
                          Zijn nieuwe besturingen die nu en dan uitkomen zijn niet duur, eerder goedkoop.
                          Als ik een Mac wil naar mijn goesting dan ben ik min. 4500 euro kwijt.
                          Een up-to-date pc die ik zelf in elkaar steek heb ik voor de helft.
                          Als ik een beetje uitkijk dan kan ik me voldoende nieuwe Windozen aanschaffen
                          met de rest van de centen

                          Nog een kleine opmerking: Windows moet op alle hardware draaien...
                          Last edited by theokus; 11 oktober 2009, 09:41.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Windows Vista SP2 - frustratie !!! exit Windows

                            Ik besef maar al te goed dat Linux up and running krijgen voor een leek/beginner a pain is the @ss is. Zelf gebruik ik het sinds 95 en heb ook al redelijk wat watertjes doorzwommen. Op dit ogenblik, Linux all the way voor mij, Vista is een teleurstelling mede omdat MS zelfs geen toegifte/moeite doet om hun ontevreden klanten op Windows 7 te krijgen.
                            Wat Mac betreft, blijkbaar bestaat er een mogelijkheid om OSX Leopard op PC te draaien, het is wel belangrijk wat er in de PC zit, niet alle drivers zijn beschikbaar

                            en Win 7 here we go again : http://www.standaard.be/Artikel/Deta...subsection=221
                            Rudy,

                            Hier vind je meer Astrofotografie werk.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Windows Vista SP2 - frustratie !!! exit Windows

                              Och, en een Mac heeft evenveel nadelen als een Windows.
                              Werkt hier nu met allebei (thuis Imac en op het werk terug naar Windows XP, omdat OSX gewoon teveel nadelen had op kantoor).
                              Waarom bvb. Apple te weinig toetsen op zijn keyboard heeft gezet (allee, de tekens op de toetsenborden, toetsen zelf zijn er genoeg), dat begrijp ik nog steeds niet (geen backslash, geen pipe symbool, geen vierkante haken, ...).
                              Copy/Paste in de finder, nog zo'n miserie in OSX.

                              Anderzijds, wel zeer stabiel en eens het werkt, blijft het ook werken.
                              Vandaar voor mij OSX thuis (configuratie wijzigt zelden of nooit) en XP op het werk (flexibiliteit, compatibiliteit ...).

                              't Is een beetje zoals met auto's hee. Wat is er beter, een Mercedes of een BMW? Ieder zijn keuze en goesting zeker ...

                              sven
                              --
                              Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

                              Comment

                              Working...
                              X