Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tamron 28-300 en brandpuntsinformatie Nikon SB-800

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tamron 28-300 en brandpuntsinformatie Nikon SB-800

    hoi kompanen BDers.

    ik ben wat jaloers op de canonians die een 28-300 L FF hebben, terwijl wij nikonians het moeten doen met een 18-200 DX .

    Enig alternatief wat ik ken is de tamron 28-300mm F 3.5-6.3 XR DI VC .

    Ik ben hard aan het twijfelen of ik me dat zou aanschaffen als handig wandellensje voor mijn D700 (kost een goeie 500€ bij konijn, niet niks, maar ook niet het einde van de wereld).

    Een vraag die ik me daarbij stel is of die tamron informatie doorstuurt naar mijn camera, afstandsinformatie, en, in het bijzonder voor mijn SB800, informatie over de ingestelde focaal. Een moderne nikonlens geeft die informatie door, waardoor ik vanop vele meters degelijk kan flashen omdat de flash meezoomt (een SB900 doet dat nog beter, over een ruimer bereik, en hij weet of hij met een DX of een FF te maken heeft).

    Weet iemand dat ???
    erik, Nikon materiaal

    'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

  • #2
    Re: tamron 28-300 en brandpuntsinformatie Nikon SB-800

    De oude versie, zonder VC, geeft deze info door, dus de nieuwere zal dat dus ook doen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: tamron 28-300 en brandpuntsinformatie Nikon SB-800

      De Canon waarover u spreekt kost rond de 2500 Euro, U begrijpt dat er dan niet echt een vergelijk mogelijk is met een Tamron lensje van 500 euro.
      Trouwens om echt Kwaliteits Glas op je body te plaatsen beperk je tot een maximaal 3X zoom, alle superzooms zijn een (te zwaar) compromis.

      MVG, Jeff C.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: tamron 28-300 en brandpuntsinformatie Nikon SB-800

        Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
        De Canon waarover u spreekt kost rond de 2500 Euro, U begrijpt dat er dan niet echt een vergelijk mogelijk is met een Tamron lensje van 500 euro.
        Trouwens om echt Kwaliteits Glas op je body te plaatsen beperk je tot een maximaal 3X zoom, alle superzooms zijn een (te zwaar) compromis.

        MVG, Jeff C.
        jep, op zich helemaal mee eens.

        Maar zolang Nikon niet iets soortgelijks uitbrengt (en dat mag gerust in dezelfde prijsklasse zitten) ben ik veroordeeld tot ofwel sleuren en lenzenwisselen (28-70 F2.8 + 70-200 F2.8 +200-400 F4), ofwel de middelmatigheid van de tamron. En soms ben ik dan tevreden met wat komfortabele middelmatigheid die mijn lumbago een beetje spaart.

        In dezelfde zin denk ik dat de 'gerumorde' Nikor AFS 100-500 VR hier waarschijnlijk zal binnenkomen, en niet de Nikor 70-300VR waaraan ik ook al aan het denken was om dezelfde redenen.

        Ik ben het ermee eens dat een tamron 28-300 op een D700 vloekt, maar dan kan ik enkel bidden ik tot de heilige nikon om mij te verlossen uit mijn lijden...
        erik, Nikon materiaal

        'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

        Comment


        • #5
          Re: tamron 28-300 en brandpuntsinformatie Nikon SB-800

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          De oude versie, zonder VC, geeft deze info door, dus de nieuwere zal dat dus ook doen.
          bedankt voor de informatie!
          erik, Nikon materiaal

          'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

          Comment


          • #6
            Re: tamron 28-300 en brandpuntsinformatie Nikon SB-800

            Had Franciskini deze lens niet op FX
            Waar een wil is, is een weg
            ---------------------------------

            Comment

            Working...
            X