Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

help! Welk objectief?!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • help! Welk objectief?!

    Hey

    Voor m'n binnenkort aan te spoelen EOS 7D zoek ik goed glas.

    Ik fotografeer van landschap naar portret naar fashion naar live toe.
    Maw een veelzijdige, lichtsterke lens die zowel weidse landschappen als mooie portretten en spetterende fashionshoots aankan. Liefst meer pro-en toekomstgericht.

    Waar knelt nu het schoentje: budget: maximum 900 euro.

    Ik dacht aan:

    Canon L 24-70 2.8
    Sigma 24-70mm F2.8 IF EX DG HSM Canon


    Enige (andere)suggesties/tips?

    Bedankt!

  • #2
    Re: help! Welk objectief?!

    Oorspronkelijk geplaatst door Doriangray Bekijk bericht
    Maw een veelzijdige, lichtsterke lens die zowel weidse landschappen als mooie portretten en spetterende fashionshoots aankan. Liefst meer pro-en toekomstgericht.
    vergeet het.

    je gaat naar 2 lenzen moeten wil je zowel landschappen én portretten en fashion wil aankunnen...
    de top ga je niet kunnen betalen met 900 euro, maar je geraakt wel mooi in de buurt met bvb een Tamron 17-50 f2.8 + canon 85mm 1.8

    natuurlijk als je denkt dat je met 50mm genoeg hebt voor je fashion en portret, dan kan je wel de top 17-55 f2.8 IS aanschaffen, waar niemand hier één slecht woord over zal zeggen maar imho heb je daar wat meer mm's voor nodig tussen 70 en 130mm zoals de hierboven voorgestelde 85mm f1.8 of misschien de 100mm f2
    Last edited by Matthias; 10 oktober 2009, 07:31.
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: help! Welk objectief?!

      Ik dacht eerder aan
      Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM + eventueel de Canon EF 85mm f/1.8 USM
      Voldoet volgens mij aan al uw wensen. Het enige nadeel is dat de EF-S lenzen enkel op een crop body werken, dus niet op een 1D of 5D.

      Alternatief
      - Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM - Beste all-rounder, zeker voor landschap. Echter wel best prijzig en niet toekomstgericht maar wel een fantastische reislens.
      - Canon EF 17-40mm f/4.0 L USM + Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM. Meest toekomst gericht maar geen IS,niet echt lichtsterk en boven uw budget.

      Verder te overwegen ipv de 85/1.8 is de Sigma EX 50-150/2.8 of Tokina 50-135/2.8 maar dit zijn teven beiden crop lenzen. De 50/1.4 zou eventueel ook nog kunnen, de goedkope 50/1.8 zou ik niet aanbevelen wegens een veel minder mooie bokeh.

      Het meest toekomst gericht en hierbij begrijp ik compatibel op FF is een Canon 24-70/2.8 aan te schaffen en later nog een breedhoekzoom voor landschap en een tele.

      Note: lenzen verliezen relatief weinig aan waarde. Zeker de betere lenzen niet. Met een 17-55/2.8 doe je zeker geen miskoop. Ga je binnen 2 jaar over naar FF, dan zijn er mogelijks andere lenzen die u meer aanspreken. Bvb de 24-105L.
      Te veel lenzen en te weinig tijd.
      http://pentaxlenstest.blogspot.com/

      Comment


      • #4
        Re: help! Welk objectief?!

        Hey!

        Heb momenteel m'n ogen op een 2e hands 24-70 2.8 L lens. Die lijkt me echt super, al zou ik nr toekomst toe dan nog een 'drogere' groothoeklens aan willen schaffen.

        Die 2.8 15-85 mm raden veel mensen ook aan maar die zien er zo cheap uit, maakt een slechte indruk vind ik... Maar valt zeker te overwegen :-(

        Verder lijkt de 17-40mm L lens me ook interessant, 680 euro, maar is denk ik niet zo veelzijdig naar portret-en modewerk toe...


        ps: het is altijd wel handig wanneer de lenzen op FF kunnen passen nr toekomst toe... Da's wel een nadeel aan de 15-85 vrees ik

        Comment


        • #5
          Re: help! Welk objectief?!

          Oorspronkelijk geplaatst door dppa Bekijk bericht

          Alternatief
          - Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM - Beste all-rounder, zeker voor landschap.
          U doelt op een test waar dat ding zeer goed wordt bevonden?

          Ik heb niet meer dan proefopnamen gezien die er helaas op duiden dat dat ding niet meer is dan een 17-85 met 2 mm meer groothoek , en helaas niet beter aan de groothoekkant.

          Comment


          • #6
            Re: help! Welk objectief?!

            Oorspronkelijk geplaatst door Doriangray Bekijk bericht
            Hey

            Voor m'n binnenkort aan te spoelen EOS 7D zoek ik goed glas.

            KNIP
            Enige (andere)suggesties/tips?

            Bedankt!
            Met 24 mm op een cropcamera wordt je niet gelukkig bij landschappen, soms is het voldoende, maar vaker niet.

            Comment


            • #7
              Re: help! Welk objectief?!

              Hier Canon 7D met 16-35 L f2,8 en 24-70 L f2,8 en nog enkele.....

              Maar dan zit je wel boven het budget van 900 €.

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: help! Welk objectief?!

                Oorspronkelijk geplaatst door Doriangray Bekijk bericht
                Hey

                Voor m'n binnenkort aan te spoelen EOS 7D zoek ik goed glas.

                Ik fotografeer van landschap naar portret naar fashion naar live toe.
                Maw een veelzijdige, lichtsterke lens die zowel weidse landschappen als mooie portretten en spetterende fashionshoots aankan. Liefst meer pro-en toekomstgericht.

                Waar knelt nu het schoentje: budget: maximum 900 euro.

                Ik dacht aan:

                Canon L 24-70 2.8
                Sigma 24-70mm F2.8 IF EX DG HSM Canon


                Enige (andere)suggesties/tips?

                Bedankt!
                iedereen wil wel graag een Porsche maar liefst niet met de prijs van het onderhoud, de benzine en de banden die meer kosten dan de auto zelf.
                Maar om te beginnen zou ik inderdaad voor een 24-70 of 24-105 IS overwegen.
                De rest moet dan maar volgen.
                Een 24mm is uiteraard niet breed, maar 70 of 105mm is uiteraard ook geen tele, maar het is kwalitatief en qua range gezien wel het beste om mee van start te gaan.
                Verder... heb ik niks tegen Sigma, heb er gewoon al een aantal gehad en kom later toch altijd bij de canon versie terecht omdat die meestal fijner afgewerkt zijn, qua glaswerk dikwijls ietsjes beter zijn, ... en sowieso behouden die beter hun waarde als je eens binnen 1-2-3-4 jaar beslist een overstap te maken naar iets anders.
                (ik vind de 24-105 wel een leuke lens, al is f2.8 natuurlijk altijd wel plezanter om eens te kunnen gebruiken en qua foto-effect met de DOF zalig qua fotoresultaat)
                Imagination is more important than knowledge...
                http://www.kiekje.be

                Comment

                Working...
                X