Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raarste lenzen:

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Raarste lenzen:

    Ik weet niet of deze in dit subforum past, maar ik wou deze lenzen toch wel even met jullie delen ( als jullie ze nog niet kennen )

    ( Let vooral op de Nikon Reflex 2000mm f/11 en de Nikkor Fisheye 6mm f/2.8 )

    kijk hier
    www.maximpiessen.com
    www.facebook.com/maximpiessenphotography
    Workshops macrofotografie: www.maximpiessen.com/workshop

  • #2
    Re: Raarste lenzen:

    canon 5200mm

    Canon heeft een bijzondere lens beschikbaar voor mensen met een ruim budget; een 5200mm objectief met een minimaal diafragma van f/14. Van dit handgemaakte objectief zijn drie exemplaren geproduceerd die voor een [url=http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180294096815&indexURL=0&photoDisplayType=2#ebayphotohosting]prijs van 55.000 dollar[/url] over de toonbank gaan. Een koopje dus vergeleken met de in verhouding [url=http://www.photofacts.nl/fotografie/rubriek/opmerkelijk/tweedehands_lens_voor_nog_geen_100000_dollar.asp]magere 1200mm[/url] telelens die zo'n 100.000 dollar moet kosten.


    carl zeiss 1700mm f/4 (dus AF behoud met 1,4X converter is mogelijk ), is trouwens 256 kg. Dus ben benieuwd of je de aanhangwagen erbij geleverd krijgt

    Photokina 2006: Carl Zeiss recently announced a totally unique 'monster lens', the built-to-order Zeiss Apo Sonnar T* 1700 mm F4 lens. Designed to be used with a Hasselblad 6x6 medium format camera this monster lens weighs in at 256 KG (564 lb) and uses unique methods for handling focusing (because of the weight of each glass element). This lens becomes the largest telephoto lens for non-military use anywhere in the world. The price hasn't been disclosed (although we've heard rumours) nor has the private owner, although some of the text on the lens is in Arabic and it carries a 'State of Qatar' emblem.


    Om nog maar te zwijgen over de 1200-1700 van nikon
    1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

    Comment


    • #3
      Re: Raarste lenzen:

      de nikon 13mm f/5.6 Al-s mag ook wel tot de exoten behoren denk ik...bijna onvindbaar, de meesten liggen in de vitrine, en mocht je er al eentje vinden, dan is het slechts 2e hands, voor een stevig prijsje...

      Comment


      • #4
        Re: Raarste lenzen:

        Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
        de nikon 13mm f/5.6 Al-s mag ook wel tot de exoten behoren denk ik...bijna onvindbaar, de meesten liggen in de vitrine, en mocht je er al eentje vinden, dan is het slechts 2e hands, voor een stevig prijsje...
        Dat is inderdaad wel een exclusief lensje...er is er eentje te koop op ebay, zie objectnummer 370271553951
        Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

        Comment


        • #5
          Re: Raarste lenzen:

          Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet Bekijk bericht
          Dat is inderdaad wel een exclusief lensje...er is er eentje te koop op ebay, zie objectnummer 370271553951
          prachtig spul!! en helemaal compleet! (losse lensdoppen etc kosten voor dit lensje ook al een fortuin..)

          Comment


          • #6
            Re: Raarste lenzen:

            Mooi!
            Nog meer rare lenzen???
            Wat is dit? http://325316.blog.quefaire.be/
            Je mag deze lenzen zelfs testen...
            www.maximpiessen.com
            www.facebook.com/maximpiessenphotography
            Workshops macrofotografie: www.maximpiessen.com/workshop

            Comment


            • #7
              Re: Raarste lenzen:

              Oorspronkelijk geplaatst door mpke Bekijk bericht
              Mooi!
              Nog meer rare lenzen???
              Wat is dit? http://325316.blog.quefaire.be/
              Je mag deze lenzen zelfs testen...
              dat zijn volgens mij van die goedkope lenzen.. veel mm's voor (heel) weinig geld.
              Net zoals de 650-1300mm, gaat weg voor ong. €150-200 op ebay.

              1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

              Comment


              • #8
                Re: Raarste lenzen:

                Oorspronkelijk geplaatst door andreas612 Bekijk bericht
                dat zijn volgens mij van die goedkope lenzen.. veel mm's voor (heel) weinig geld.
                Net zoals de 650-1300mm, gaat weg voor ong. €150-200 op ebay.

                heb iemand al eens zo'n goedkope lenzen getest?
                Imagination is more important than knowledge...
                http://www.kiekje.be

                Comment


                • #9
                  Re: Raarste lenzen:

                  tests:



                  even een quote tussendoor van een andere site (over dezelfde lens):

                  I've gotta say I really believe you'd be better off keeping your $300 for cold beer
                  1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Raarste lenzen:

                    17 000 dollar voor een lens

                    Ik zou die zelfs niet durven gebruiken
                    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                    500px

                    Comment


                    • #11
                      Re: Raarste lenzen:

                      lol de truuk is van uw lens zo lang te maken dat ge tot tegen uw vogelke zit
                      Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

                      Comment


                      • #12
                        Re: Raarste lenzen:

                        Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
                        lol de truuk is van uw lens zo lang te maken dat ge tot tegen uw vogelke zit
                        Da zal dan ne breedhoek zijn, want ik heb een groot vogelke
                        Mijn site...
                        vandaelefotografie.be
                        * BD0916BE *

                        Comment


                        • #13
                          Re: Raarste lenzen:

                          Comment


                          • #14
                            Re: Raarste lenzen:

                            Oorspronkelijk geplaatst door andreas612 Bekijk bericht
                            dat zijn volgens mij van die goedkope lenzen.. veel mm's voor (heel) weinig geld.
                            Net zoals de 650-1300mm, gaat weg voor ong. €150-200 op ebay.
                            Zo'n deegrol kan best handig zijn. Ik heb al een stevig bod gedaan: KLIK!
                            Vriendelijke groet,

                            Jos

                            Comment


                            • #15
                              Re: Raarste lenzen:

                              Iets voor de macro fotografen: Frazier lens . wahaha

                              Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                              Comment

                              Working...
                              X