Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Focus problemen Canon – kalibreren?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Focus problemen Canon – kalibreren?

    Wie heeft al ervaring met het kalibreren van zijn lenzen met een Canon EOS 5D MARK I body?

    De nieuwe generatie Mark II is (eenvoudig zelf?) te regelen maar een Mark I niet > body + lenzen moeten naar het fabriek van Canon. Ben niet de enige met focusproblemen als ik zo links en rechts wat lees – zie ook http://www.martijnsmeetsfotografie.n...cus-problemen/
    Wie heeft ervaring?

  • #2
    Re: Focus problemen Canon – kalibreren?

    lensalign

    Comment


    • #3
      Re: Focus problemen Canon – kalibreren?

      Over welk objectief gaat het hier ?

      Comment


      • #4
        Re: Focus problemen Canon – kalibreren?

        Bij alle objectieven stelt zich het probleem ibz de 24 - 100 f4 en de 85 f1,2 - de bovenste AF punten horizontaal en verticaal zijn echt rampzalig - ook de middenste ...

        de lenzen:

        - 24 - 105 f4
        - 70 - 200 f2,8
        - 50 f1,2
        - 85 f1,2
        - visoog

        Bestaat er in België ook een Canon service die dit kan kalibreren?

        Comment


        • #5
          Re: Focus problemen Canon – kalibreren?

          Oorspronkelijk geplaatst door Frederik10en Bekijk bericht
          Bij alle objectieven stelt zich het probleem ibz de 24 - 100 f4 en de 85 f1,2 - de bovenste AF punten horizontaal en verticaal zijn echt rampzalig - ook de middenste ...

          de lenzen:

          - 24 - 105 f4
          - 70 - 200 f2,8
          - 50 f1,2
          - 85 f1,2
          - visoog

          Bestaat er in België ook een Canon service die dit kan kalibreren?
          Oei oei oei. Bijna allemaal.

          Probleem ligt blijkbaar bij je toestel. Vraag een bevriend bevriend fotograaf of je eens jouw objectieven op zijn toestel mag testen. Kans bestaat dat, mocht je een nieuwe body kopen, dan de problemen opgeslost zijn.

          De enige die ik ken is ethbass in nederland.

          Comment


          • #6
            Re: Focus problemen Canon – kalibreren?

            Effe aan het rond zoeken geweest en met dit resultaat


            Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...


            Blijkbaar een (mis)gekend probleem ...

            dus wellicht een ritje naar Den Haag.

            Comment


            • #7
              Re: Focus problemen Canon – kalibreren?

              Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
              De enige die ik ken is ethbass in nederland.
              ETBass is failliet. Techrepair handelt nu deze zaken af (Bergen Op Zoom, Nederland).

              Je hoeft geen nieuwe body te kopen. Onzin. Gewoon de boel laten afstellen (alles afgeven). Helaas komt het vaker voor dat bodies en lenzen niet helemaal perfect op elkaar zijn afgesteld omdat Canon nogal ruime marges hanteert in de fabriek.
              Canon + Elinchrom | www.daanbarnhoorn.nl

              Comment


              • #8
                Re: Focus problemen Canon – kalibreren?

                Ondertussen en fax gestuurd naar Canon Belgium Nv met het gestelde probleem.

                Hopend dat zij deze gebreken spoedig in garantie verhelpen.

                De Nikon mannen van mijn fotoclub lachen zich een breuk ...


                grtz

                Comment


                • #9
                  Re: Focus problemen Canon – kalibreren?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Daan B Bekijk bericht
                  ETBass is failliet. Techrepair handelt nu deze zaken af (Bergen Op Zoom, Nederland).

                  Je hoeft geen nieuwe body te kopen. Onzin. Gewoon de boel laten afstellen (alles afgeven). Helaas komt het vaker voor dat bodies en lenzen niet helemaal perfect op elkaar zijn afgesteld omdat Canon nogal ruime marges hanteert in de fabriek.
                  Waar haal je eigenlijk die informatie dat canon ruime marges hanteerd. Dit lijkt me gewoon onzin

                  Een voordeel bij de nieuwe body's is de manuele focus correctie. Maar ik heb er enkel gebruik van moeten maken op een objectief.

                  Als je toestel in garantie is, en je bent er honderd procent zeker van dat er iets met je toestel scheelt, moet dit gewoon in garantie worden hersteld. Hopelijk goed nieuws gekregen van canon.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Focus problemen Canon – kalibreren?

                    Het lijkt me inderdaad sterk dat canon ruime marges hanteerd. Ze kunnen toch niet
                    camera's en lenzen van duizenden euros verkopen en dat de klant dan nog zelf erachteraan moet om te laten calibreren?

                    Maar wat ik veel erger vindt, als bezitter van een 1dMkIV en een 300mm f2.8 van Canon, die ik voor zoveel geld gekocht heb, en dan alsong moet laten calibreren?

                    Had beter bij een EOS450 kunnen blijven?

                    En hoe zit het bij Nikon? Zelfde verhaal? Of is hier calibratie niet nodig?

                    Ik ga binnenkort m'n appartuur laten calibreren bij lenscalibratie.nl een onderdeel van chipclean. Hun doen dit met de micro-calibratie van de camera, maar ik ben toch es benieuwd naar de reslutaten.
                    www.rkellenaers-photography.nl

                    My Facebook page

                    Comment


                    • #11
                      Re: Focus problemen Canon – kalibreren?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Frederik10en Bekijk bericht
                      Ondertussen en fax gestuurd naar Canon Belgium Nv met het gestelde probleem.

                      Hopend dat zij deze gebreken spoedig in garantie verhelpen.

                      De Nikon mannen van mijn fotoclub lachen zich een breuk ...


                      grtz
                      och hun toer komt ook nog, mss wel es
                      ma das overal zo! alles is genoeg om elkaar effe op't paard te krijgen
                      is in onze club ook zo ze
                      nikon stuff

                      Comment


                      • #12
                        Re: Focus problemen Canon – kalibreren?

                        Oorspronkelijk geplaatst door triplenickel Bekijk bericht
                        Het lijkt me inderdaad sterk dat canon ruime marges hanteerd. Ze kunnen toch niet
                        camera's en lenzen van duizenden euros verkopen en dat de klant dan nog zelf erachteraan moet om te laten calibreren?

                        Maar wat ik veel erger vindt, als bezitter van een 1dMkIV en een 300mm f2.8 van Canon, die ik voor zoveel geld gekocht heb, en dan alsong moet laten calibreren?

                        Had beter bij een EOS450 kunnen blijven?

                        En hoe zit het bij Nikon? Zelfde verhaal? Of is hier calibratie niet nodig?

                        Ik ga binnenkort m'n appartuur laten calibreren bij lenscalibratie.nl een onderdeel van chipclean. Hun doen dit met de micro-calibratie van de camera, maar ik ben toch es benieuwd naar de reslutaten.

                        Leica S2 of soortgelijks kopen...maar dan betaal je ook voor die "af fabriek calibratie"
                        Mijn objectieven zijn all round...

                        Comment

                        Working...
                        X