Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Maria Vergult(d)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Maria Vergult(d)

    Ik heb nooit begrepen waarom deze Lievevrouw naar het noorden kijkt, dus nooit naar de zon. Toch wel een mooi gebouw die 'Lievraakerk'.





    Is het iets ?

  • #2
    Re: Maria Vergult(d)

    Ik mis hier toch wel de fundamenten van de kerk.
    Nu lijkt het of de kerk aan touwtjes dwarrelt in de lucht.

    Mvg,

    Wim

    Comment


    • #3
      Re: Maria Vergult(d)

      Er zitten me teveel overbelichte delen in de foto, gevolg van het harde licht. De composities kijken ook niet echt lekker.

      Groeten
      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Maria Vergult(d)

        Van overbelichting is hier geen sprake, de opnamen zijn goed belicht. Technisch zijn ze ok, maar de compo's zijn niet interessant genoeg om te boeien.
        Jochenvde Photography
        Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Maria Vergult(d)

          Oorspronkelijk geplaatst door jochenvde Bekijk bericht
          Van overbelichting is hier geen sprake, de opnamen zijn goed belicht. Technisch zijn ze ok, maar de compo's zijn niet interessant genoeg om te boeien.
          ook mijn gedacht.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Maria Vergult(d)

            Oorspronkelijk geplaatst door jochenvde Bekijk bericht
            Van overbelichting is hier geen sprake, de opnamen zijn goed belicht.
            Het histogram vertelt me toch iets anders. In de toren is er telkens veel detail verloren gegaan. Mss kan je in ps nog een beetje corrigeren.

            Groeten
            Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Maria Vergult(d)

              Deze kerk is aan drie zijden omgeven door smalle straten, enkel de frontkant is volledig 'te fotograferen', maar daar staan constant flikkenauto's voor, en da's ook niets. Langs de zijkanten kun je met 'normale' lenzen die kerk niet deftig in beeld krijgen, vandaar. Qua belichting was het een beetje kiezen met die felle middagzon op een bleke zandsteen: ietwat moeilijke situatie. Dichtknijpen en bijflitsen was hier ook geen optie.

              Comment


              • #8
                Re: Maria Vergult(d)

                Oorspronkelijk geplaatst door toktok Bekijk bericht
                Het histogram vertelt me toch iets anders. In de toren is er telkens veel detail verloren gegaan. Mss kan je in ps nog een beetje corrigeren.

                Groeten


                Kan het zijn dat de ene software de andere niet is ? Want als ik beide afbeeldingen open in Capture NX blijkt er echt niets overbelicht te zijn. ( wil desnoods de histogrammetjes even posten. )
                Wat niet wil zeggen dat alles ok is , compositorisch kijken ze inderdaad niet lekker.



                Walter
                D850

                Comment

                Working...
                X