Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Combinatie Canon EOS 7D + Canon EF Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Combinatie Canon EOS 7D + Canon EF Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM

    Ik zou dit setje willen gebruiken voor zowel in -als outdoor. In het slechtse geval nog een extra lens met vast brandpunt voor indoor.

    Haal ik daar mooie resultaten mee? Mijn hoofddoel is het fotograferen van voetbalwedstrijden onder natuurlijk -en kunstlicht. Ook volleybal en handbal horen bij de te fotograferen zaken.

    Ik hoor het graag.

    Ivan
    Canon EOS 7D Mark II - Canon EOS 7D - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM - Sigma 120-300mm F/2.8 DG OS HSM S - Canon EF 50mm F/1.4 USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM- Canon Extender EF 1.4x III

  • #2
    Re: Combinatie Canon EOS 7D + Canon EF Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM

    Oorspronkelijk geplaatst door TOPCyber Bekijk bericht
    Ik zou dit setje willen gebruiken voor zowel in -als outdoor. In het slechtse geval nog een extra lens met vast brandpunt voor indoor.

    Haal ik daar mooie resultaten mee? Mijn hoofddoel is het fotograferen van voetbalwedstrijden onder natuurlijk -en kunstlicht. Ook volleybal en handbal horen bij de te fotograferen zaken.

    Ik hoor het graag.

    Ivan
    Amaai als je met deze lens geen mooie resultaten hebt met welke dan wel
    misschien zal het zoom bereik voor het voetbal wat kort zijn(vanuit een tribune gezien toch,denk ik?),indoor zal het wel geen probleem vormen daar je toch wat dichter tegen het speelveld staat,van een setje gesproken,zeg maar superset
    Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

    Comment


    • #3
      Re: Combinatie Canon EOS 7D + Canon EF Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM

      Oorspronkelijk geplaatst door Bloatenaas Bekijk bericht
      Amaai als je met deze lens geen mooie resultaten hebt met welke dan wel
      misschien zal het zoom bereik voor het voetbal wat kort zijn(vanuit een tribune gezien toch,denk ik?),indoor zal het wel geen probleem vormen daar je toch wat dichter tegen het speelveld staat,van een setje gesproken,zeg maar superset
      Sjiek gerief

      Comment


      • #4
        Re: Combinatie Canon EOS 7D + Canon EF Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM

        Alleen direct langs het veld is 200mm genoeg.
        Verder natuurlijk een uitstekende set.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: Combinatie Canon EOS 7D + Canon EF Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM

          Hey,

          We moeten eerlijk zijn hier hé.

          Vragen over de 7D is gewoon maar gissen en hopen dat hij zijn beloftes zal waarmaken.

          Ik heb er 2 maal mee gewerkt en het lijkt me een super-camera voor die prijs.

          Zowel de combinatie van snelheid, AF, en iso zullen beter presteren als dat we van een EOS tot nu toe gewend zijn. (behalve dan de 1DS mark en de 1D series = Hogere prijsklasse)

          Het objectief werd meermaals besproken hier . Heel kort

          Vergeet niet, een goeie combinatie betekent niet een goeie foto hé.
          Het is de man achter de knopkes en de zoeker
          CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

          Comment


          • #6
            Re: Combinatie Canon EOS 7D + Canon EF Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM

            Mogelijk plaats ik er nog een EF 2.0x extender II tussen om nog wat meer bij te trekken.

            @Bloatenaas: ik mag bij de voetbalwedstrijden die ik fotografeer binnen de perimeter fotograferen, dus rond het veld, voor de omsluiting).

            Ivan
            Canon EOS 7D Mark II - Canon EOS 7D - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM - Sigma 120-300mm F/2.8 DG OS HSM S - Canon EF 50mm F/1.4 USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM- Canon Extender EF 1.4x III

            Comment


            • #7
              Re: Combinatie Canon EOS 7D + Canon EF Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM

              Oorspronkelijk geplaatst door TOPCyber Bekijk bericht
              Mogelijk plaats ik er nog een EF 2.0x extender II tussen om nog wat meer bij te trekken.
              Dat is een minder goed idee als je echt scherpe foto's wil, bovendien verlies je daarmee ook twee stops, de maximale diafragma-opening wordt dan f5,6.

              Een 100-400 L IS presteert veel beter dan een 70-200 f2,8 + 2x teleconverter. De AF van een 100-400 is veel sneller, en de foto's zijn ook veel scherper dan met een 70-200 f2,8 + 2x tc.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Combinatie Canon EOS 7D + Canon EF Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM

                Oorspronkelijk geplaatst door TOPCyber Bekijk bericht
                Mogelijk plaats ik er nog een EF 2.0x extender II tussen om nog wat meer bij te trekken.

                @Bloatenaas: ik mag bij de voetbalwedstrijden die ik fotografeer binnen de perimeter fotograferen, dus rond het veld, voor de omsluiting).

                Ivan
                Hallo,

                Ik meen gelezen te hebben in een ander topic van U dat U nog maar van begin dit jaar ervaring hebt met een dslr en dat je nu beschikt over een 450D met 18-200.
                Ik zou in uw geval gewoon gaan voor de 70-200 f2,8 L en deze voorkopig gebruiken op uw 450D.
                Het ligt niet (volledig) aan het toestel of er goede foto's uitkomen, het glas dat er voorzit is van groter belang.

                Betreffende de 70-200 gebruiken met een 2x extender, dit zou ik U afraden. Technisch is dit zeker mogelijk maar vergeet niet dat de beelden véél softer worden. Dan kun je beter sparen voor een 400mm prime of de 100-400.

                Als je daarentegen niet naar het budget moet kijken, tja dan is de keuze snel gemaakt natuurlijk.

                Dit is natuurlijk mijn persoonlijk gedacht hé

                grts
                Sieg

                Oeps, Bart was mij net voor
                Last edited by Sieg; 9 oktober 2009, 23:13.
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Combinatie Canon EOS 7D + Canon EF Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM

                  @ Sieg:

                  Haalt deze combi (450d + 70-200mm) dan wel de goeie sluitertijd? Want in onze sporthal is het kunstlicht van zeer slechte kwaliteit.

                  Ivan
                  Canon EOS 7D Mark II - Canon EOS 7D - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM - Sigma 120-300mm F/2.8 DG OS HSM S - Canon EF 50mm F/1.4 USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM- Canon Extender EF 1.4x III

                  Comment


                  • #10
                    Re: Combinatie Canon EOS 7D + Canon EF Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM

                    Oorspronkelijk geplaatst door TOPCyber Bekijk bericht
                    @ Sieg:

                    Haalt deze combi (450d + 70-200mm) dan wel de goeie sluitertijd? Want in onze sporthal is het kunstlicht van zeer slechte kwaliteit.

                    Ivan
                    Dat denk ik wel, heb deze combi zelf nooit gehad, maar heb wel een tijd gewerkt met de 350D + 70-200 L f2,8 en dat viel goed mee.
                    Ik ken mensen die wel concertfotografie doen met de 450D + lichtsterke lens, volgens mij is er daar toch nog minder licht als in een sporthal.

                    Als je zowiezo een lichtsterke "set" wilt aankopen zou ik persoonlijk eerst investeren in deftige zoomlens en/of prime en goed leren werken met mijn dslr en dan, indien het echt nodig zou zijn, overschakelen op een ander (semi - pro) model, zeker en vast als ik nog maar enkele maanden ervaring zou hebben met een dslr.

                    Nog een vraagje, op welke stand, instellingen, gebruik je nu de 450D in de sporthal ?

                    mvg
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Combinatie Canon EOS 7D + Canon EF Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM

                      Oorspronkelijk geplaatst door TOPCyber Bekijk bericht
                      Haalt deze combi (450d + 70-200mm) dan wel de goeie sluitertijd? Want in onze sporthal is het kunstlicht van zeer slechte kwaliteit.
                      Ieder antwoord hierop is een gok, want niemand weet hoe het licht in deze hal is. Er kan alleen vergeleken worden met andere hallen.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Combinatie Canon EOS 7D + Canon EF Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM

                        Hierbij een foto genomen met mijn Canon EOS 450 met de EF-S 18-200mm/3.5-5.6IS lens.

                        ISO 800
                        1/100
                        F/5
                        80 mm

                        Dit is stilstaand, bij beweging van de arm of bal wordt het beeld wazig.



                        Ivan
                        Canon EOS 7D Mark II - Canon EOS 7D - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM - Sigma 120-300mm F/2.8 DG OS HSM S - Canon EF 50mm F/1.4 USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM- Canon Extender EF 1.4x III

                        Comment


                        • #13
                          Re: Combinatie Canon EOS 7D + Canon EF Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM

                          Oorspronkelijk geplaatst door TOPCyber Bekijk bericht
                          Hierbij een foto genomen met mijn Canon EOS 450 met de EF-S 18-200mm/3.5-5.6IS lens.

                          ISO 800
                          1/100
                          F/5
                          80 mm

                          Dit is stilstaand, bij beweging van de arm of bal wordt het beeld wazig.

                          Ivan
                          zoals je ziet op onderstaande foto's (exif onder de foto's) heb je echt wel wat lichtsterkte nodig voor volleybalfoto's en dergelijke in een slecht verlichtte zaal. Difragma 1.8, sluitertijd 1/200 en iso 1250 is toch het minimum dat ik daar moest hebben anders waren de personen niet meer bevroren, en dan is het ook niet meer mooi. De bal moet juist nog wat wazig zijn, en de spelers niet meer.

                          reken er dus maar op dat je zelfs met een 70-200 f2.8 IS de ISO nog een pak hoger dan 1250 gaat mogen zetten... (als de verlichting overeenkomt met mijn situatie)
                          en dan zat ik nog maar te werken op 85mm hé, op 200mm ga je een nog eens zo korte sluitertijd nodig hebben.


                          iso 1250 - f1.8 - 85mm - 1/200sec



                          exif exact hetzelfde als vorige foto
                          5DmkIII en wat glas

                          Comment


                          • #14
                            Re: Combinatie Canon EOS 7D + Canon EF Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM

                            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                            Ieder antwoord hierop is een gok, want niemand weet hoe het licht in deze hal is. Er kan alleen vergeleken worden met andere hallen.
                            groot gelijk, maar algemeen kan wel gezegd worden dat het met een opening van 2.8 tussen 70 en 200mm heel lastig gaat zijn aangezien het toch wel een heel snelle sport is
                            5DmkIII en wat glas

                            Comment


                            • #15
                              Re: Combinatie Canon EOS 7D + Canon EF Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM

                              Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                              groot gelijk, maar algemeen kan wel gezegd worden dat het met een opening van 2.8 tussen 70 en 200mm heel lastig gaat zijn aangezien het toch wel een heel snelle sport is
                              In de meeste gevallen is de verlichting inderdaad niet geweldig en dat is dan ook de reden dat ik vrijwel altijd een 85 mm F/1.8 of een 135 mm F/2.0 pak in plaats van een 70-200 F/2.8. Lichtsterkte versus flexibiliteit, altijd weer een dilemma voor met name een zaalsportfotograaf ....

                              Comment

                              Working...
                              X