Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Herfst panorama aan de kinderboerderij

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Herfst panorama aan de kinderboerderij

    Hopelijk vinden jullie mijn eerste panoramas de moeite..




    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

  • #2
    Re: Herfst panorama aan de kinderboerderij

    Ik heb precies de indruk dat die tweede nogal scheef staat; bol in het midden. Bij de eerste had ik er links een stukje afgedaan, tot juist naast de "bocht".
    :::[ w w w . f o t o m a c h i . m x ]::: :::[ M a c h i g l a z k i . О п т и к . B l o g ]:::

    Comment


    • #3
      Re: Herfst panorama aan de kinderboerderij

      als pano ga ik voor de tweede opname, maar beiden mooi.
      maar in tegenstelling tot wat Machi schrijft, vind ik juist dat de tweede hol loopt en niet bol.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Herfst panorama aan de kinderboerderij

        Twee hele mooie panorama's met prachtig licht en mooie kleuren. Ik heb een voorkeur voor je tweede, mooi overzicht!

        Groetjes,
        Ann

        Comment


        • #5
          Re: Herfst panorama aan de kinderboerderij

          Ik vind ze zeer leuk om naar te kijken en in de eerste heb je heel mooi licht gevangen. Een prachtige evocatie van het seizoen
          Ik moet dit echt wel eens zelf gaan proberen...
          Greetz, Kariboe
          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

          Comment


          • #6
            Re: Herfst panorama aan de kinderboerderij

            tweede is een mooie - kan de zwarte band echter niet wat kleiner wat smaller dus
            nikon coolpix s9100

            Comment


            • #7
              Re: Herfst panorama aan de kinderboerderij

              Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
              tweede is een mooie - kan de zwarte band echter niet wat kleiner wat smaller dus
              yep voor mij ook de 2de
              de zwarte kader mocht idd iets smaller imo
              mvg rohnny
              ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
              *BD1034BE

              Comment


              • #8
                Re: Herfst panorama aan de kinderboerderij

                Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                Ik vind ze zeer leuk om naar te kijken en in de eerste heb je heel mooi licht gevangen. Een prachtige evocatie van het seizoen
                Ik moet dit echt wel eens zelf gaan proberen...
                Greetz, Kariboe
                Kariboe das nogtans zeer gemakkelijk
                Het kan vanuit de hand of wel vanaf het statief wat uiteraard beter is..
                Als je 3 fotos maakt met 1/3 opverlapping en je gooit ze in CS3 of een speciaal programma wat ik gebruikt"Panoramamaker 5 Pro" dan gaat het nog beter.
                Ik heb geen speciale panorama head gebruikt maar alleen een waterpasje wat ik op BD live heb aangeschaft..Hoe meer fotos je plakt hoe meer kromming je krijgt uiteraard waar Panoramamaker wel rekening met houd..
                Het enige nadeel van zulke opnames is dat je een zeer platte foto krijgt..
                Dit is een probeersel geweest maar er volgen zeker nog andere...
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

                Comment


                • #9
                  Re: Herfst panorama aan de kinderboerderij

                  eerste vind ik mooi, daar zit meer diepte in dan in de tweede.
                  Met welke brandpuntsafstand maak je zo'n reeks foto's om daarna samen te voegen?
                  33 mm? (digitale slr) of eerder groothoek of eerder tele? Of kan dat programma met alles overweg?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Herfst panorama aan de kinderboerderij

                    Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                    eerste vind ik mooi, daar zit meer diepte in dan in de tweede.
                    Met welke brandpuntsafstand maak je zo'n reeks foto's om daarna samen te voegen?
                    33 mm? (digitale slr) of eerder groothoek of eerder tele? Of kan dat programma met alles overweg?
                    Ik maak deze opnames met mijn 40D op 17 mm wat volgens mij dan 33 is?
                    Het programma Panoramamaker 5 doet de rest.
                    In CS is het ook te doen maar het duurt veel langer..Ik heb ergens gelezen dat je normaal problemen zou hebben met de paralax wat over de bandpuntsafstand gaat..Daarvoor heb je speciale statief hoofden voor die ikzelf veel te duur vind.

                    Je moet wel zorgen dat alles op manueel staat ook de AF.Voor de rest is het poepsimpel..
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

                    Comment


                    • #11
                      Re: Herfst panorama aan de kinderboerderij

                      Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                      Daarvoor heb je speciale statief hoofden voor die ikzelf veel te duur vind.
                      Mooie duo voor panorama fotografie ben ik altijd te vinden

                      Heb je al eens aan zelfbouw gedacht , ik vind ze zelf ook veeeeel te duur

                      Groeten

                      Joeri
                      Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
                      www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

                      Comment


                      • #12
                        Re: Herfst panorama aan de kinderboerderij

                        Oorspronkelijk geplaatst door Pbj Bekijk bericht
                        Mooie duo voor panorama fotografie ben ik altijd te vinden

                        Heb je al eens aan zelfbouw gedacht , ik vind ze zelf ook veeeeel te duur

                        Groeten

                        Joeri
                        Ik heb een waterpas op mijn statief en op mijn flitsschoen..Das voldoende voorlopig vind ik..
                        Mvg, Pascal,Schoonspikke
                        Als je schiet..schiet dan raak!
                        500 PIXHuawei P30 PRO

                        Comment


                        • #13
                          Re: Herfst panorama aan de kinderboerderij

                          Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                          Ik heb een waterpas op mijn statief en op mijn flitsschoen..Das voldoende voorlopig vind ik..
                          Die waterpas in de flitsschoen zit er bij mij ook altijd op na een tijdje kan je niet meer zonder en ik vind het nog cool ook

                          Ik vond dit nog terug op BD een zelfbouw kop

                          Groeten

                          Joeri
                          Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
                          www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

                          Comment


                          • #14
                            Re: Herfst panorama aan de kinderboerderij

                            Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                            Kariboe das nogtans zeer gemakkelijk
                            Het kan vanuit de hand of wel vanaf het statief wat uiteraard beter is..
                            Als je 3 fotos maakt met 1/3 opverlapping en je gooit ze in CS3 of een speciaal programma wat ik gebruikt"Panoramamaker 5 Pro" dan gaat het nog beter
                            Thnx, ik ga het toch eens moeten proberen
                            Greetz, Kariboe
                            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Herfst panorama aan de kinderboerderij

                              Oorspronkelijk geplaatst door Pbj Bekijk bericht
                              Die waterpas in de flitsschoen zit er bij mij ook altijd op na een tijdje kan je niet meer zonder en ik vind het nog cool ook

                              Ik vond dit nog terug op BD een zelfbouw kop

                              Groeten

                              Joeri
                              Blijkbaar moet ik men linkje niet meer zetten, want het is bij deze al gebeurd.
                              Wat wel belangrijk is, is dat een waterpas ALLEEN in flitsschoen NIET genoeg is. Het is veel belangrijker dat je statief waterpas staat! Maar dit alles is uitgelegd in het linkje.



                              OT: 2 Mooie panormama's. Waar ik voor een of andere reden naar de 1e blijf kijken.
                              Last edited by Tunie; 12 oktober 2009, 14:03.

                              Comment

                              Working...
                              X