Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog eens het blauwe uur in Vancouver, Canada

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nog eens het blauwe uur in Vancouver, Canada

    Hallo Allemaal,

    Ik volg nog met eentje van het blauwe uur zoals mijn vorige post. Deze foto was genomen aan Kitsilano Beach in Vancouver, Canada. Vanop dit strand heb je mooie zichten op het centrum van Vancouver, English Bay (inham van de Pacific Ocean), de bergen en omgeving. Ik heb deze foto gecropt en wat meer een panorama gevoel gegeven. Ik heb hier de voorgrond wat lichter proberen te houden vergeleken met mijn vorige foto.

    Hopelijk valt deze wat in de smaak. Alvast bedankt voor het kijken!
    Groetjes uit Canada,
    Ann


    Op deze foto zie je van link de lichtjes van de huizen in Noord Vancouver uitkomen boven de bomen van Stanley Park met een heel stuk meer van downtown Vancouver (het centrum) dan in mijn vorige foto. En natuurlijk zijn er de mooie bergen op de achtergrond.

    Voor een grotere versie van deze foto: --> KLIK HIER!






    Wat info over Kitslino Beach en Vancouver voor diegene die het interesseerd: Kitsilano Beach is een van de meest populairste stranden in Vancouver, vooral in de warme zomer maanden. Het strand heeft prachtige zichten op de bergen, English Bay (een inham van de Stille Oceaan) en downtown Vancouver. Recht aan het strand vind je het langste zout-water openlucht zwembad van Canada wat geopend is in de zomer. Dit is een zalig strand voor een wandeling in eender welke tijd van het jaar. Verderop richting Vanier Park wordt het zandstrand meer een rotsen strand wat ook wel iets heeft.

    Vancouver is gekend als één van de mooiste steden in de wereld die gelegen is aan de westkust van Canada in de provincie British Columbia. Vancouver ligt aan de Straat van Georgia, een deelzee van de Pacifische (Grote of Stille) Oceaan die ook grenst aan Vancouver Island. De stad ligt in de UTC-8 Tijdzone en in de Pacifisch Maritieme Ecozoneregio. De stad ligt op een soort schiereiland wat het Burrard Schiereiland heet. Je vindt de Burrard Inlet (inham) aan de noordkant en de Fraser rivier aan de zuidkant van de stad. De stad staat wereldwijd bekend om de spectaculaire natuur in de directe omgeving en beschikt over één van de grootste stadsparken van Noord-Amerika namelijk “Stanley Park”. Op korte afstand van Vancouver ligt de bergketen "North Shore Mountains" die op zonnige dagen voor fantastische uitzichten zorgen, zelfs vanuit downtown Vancouver. Ook de meestal ondergesneeuwde vulkaan Mount Baker (gelegen in de USA en zo’n 100km van Vancouver) is vaak goed te zien. De stad ligt 971 kilometer ten zuidwesten van Calgary (in de de provincie Alberta) en 228 kilometer ten noorden van de Amerikaanse stad Seattle.

    De prachtige omgeving van Vancouver maakt de stad een interessante toeristische bestemming. Bezoekers worden meestal aangetrokken door de unieke combinatie van het brede culturele aanbod in deze kosmopolische stad omringd door water en bergen, ook zijn de regenwouden en ruige kusten in de directe omgeving. Een andere toeristische trekpleister is "Granville Island", een klein eilandje naast downtown (het centrum), waar een grote markt is gevestigd. Toeristen genieten meestal ook van de mogelijkheid om “Whale Watching” te doen (een tour op het water om orka’s en andere walvissen te bekijken in hun natuurlijk omgeving) vanuit Vancouver in de Straat van Georgia. De nabijgelegen Capilano Suspension Bridge, een echte hangbrug over een ravijn is ook zeer populair. Buiten dat, bezoeken jaarlijks zo’n 1 miljoen toeristen Vancouver 'en route' op een cruise schip, meestal op weg naar Alaska. Vancouver is een multiculturele stad waar je vele verschillende nationaliteiten kan terug vinden en dit brengt een grote variaty aan restaurants, winkels en dergelijke met zich mee. Er is ook een groot aanbod aan kunst gallerijen, muse, theater en dergelijke. Verder vind je er de bekende Robson Straat met zijn vele stijlvolle winkels, het exotische Chinatown, het historische Gastown, de stranden van English Bay en Stanley Park. Vancouver wordt ook wel eens “Hollywood North” genoemd omdat er vele films en tv shows worden opgenomen. Een paar voorbeelden zijn: The X-Files, Battlestar Galactica, I Robot, X-Men en vele andere. In Vancouver worden ook de 2010 Olympische Winterspelen gehouden in februari.

  • #2
    Re: Nog eens het blauwe uur in Vancouver, Canada

    Geweldig!! Erg mooie compo en het tijdstip is helemaal goed voor dit soort opnames!!!

    mvg Andre
    http://www.avdmnatuurfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: Nog eens het blauwe uur in Vancouver, Canada

      Mooie opname van een drukke skyline met een rustige, dromerige voorgrond
      pitteljon.be
      The world needs dreamers and the world needs doers. But above all, the world needs dreamers who do.

      Comment


      • #4
        Re: Nog eens het blauwe uur in Vancouver, Canada

        Goede opname door twee elementen, die schril in contrast staan met elkaar, maar toch een harmonieus geheel vormen. Het licht van de flats die lekker zachtjes weerspiegelen in het water, en de diepte die mede gecreëerd wordt door de rotsen in het water, die op hun beurt nog eens detailrijk zijn. De opname zou volgens mij nog sterker worden, als je een stuk links en bovenaan wegcropt. Niettemin, klasseplaat
        Jochenvde Photography
        Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Nog eens het blauwe uur in Vancouver, Canada

          Ann een mooie plaat met de skyline..Kleuren en scherpte zijn goed..Prachtig.
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

          Comment


          • #6
            Re: Nog eens het blauwe uur in Vancouver, Canada

            Heerlijk om naar te kijken; mooi werk Ann

            mvg,

            Roland

            Comment


            • #7
              Re: Nog eens het blauwe uur in Vancouver, Canada

              Dank jullie wel voor de reacties!

              Groetjes,
              Ann

              Comment


              • #8
                Re: Nog eens het blauwe uur in Vancouver, Canada

                zeer voortreffelijk plaatje Ann

                grtjs


                jk

                Comment


                • #9
                  Re: Nog eens het blauwe uur in Vancouver, Canada

                  ook weeral ik-wou-dat-ik-daar-was-mooi!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nog eens het blauwe uur in Vancouver, Canada

                    Heel mooie foto
                    BD0723BE

                    Comment

                    Working...
                    X