Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

salt pier

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • salt pier

    Ik ben op huwelijkreis geweest naar Bonaire. Er is daar een groot gebied dat wordt gebruikt voor zoutwinning. Het zout wordt met een schip vervoert naar andere locaties. Op de pier wordt het in schepen geladen. Je mag er niet zomaar en altijd duiken.

    De pier ziet er onder water totaal anders uit dan er boven. Er zijn 7 series palen. Bij iedere serie palen hebben we zo'n 10 minuten besteed. Er is van alles te zien, maar het is moeilijk om het op foto's vast te leggen.







    ps. Mocht dit niet in showcase of in deze rubriek thuis horen kan mijn post dan verplaatst worden?
    nikon D90 & ikelite D70 housing

  • #2
    Re: salt pier

    Mooie foto's.

    Ik begrijp niet waarom je die eerste naar sepia hebt omgezet. Dergelijke foto's verdienen toch kleuren.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: salt pier

      Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
      Mooie foto's.

      Ik begrijp niet waarom je die eerste naar sepia hebt omgezet. Dergelijke foto's verdienen toch kleuren.
      en geheel mee eens.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: salt pier

        Hele knappe reeks.

        groetjes

        moniq
        groetjes, moniq (BD1321BE)

        A picture paints a thousand words

        Comment


        • #5
          Re: salt pier

          Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
          Mooie foto's.

          Ik begrijp niet waarom je die eerste naar sepia hebt omgezet. Dergelijke foto's verdienen toch kleuren.
          De kleuren van de bovenste foto waren niet zoals die van de andere 2. Het probleem is dat water werkt als een filter. Nadat licht 3 meter door water heeft afgelegd is de kleur rood al volledig verdwenen. Je hebt te maken met 2 lichtbronnen, omgeving licht en flitslicht.

          De foto is gemaakt op ca. 10 meter diepte. Dit is op zich niet zo diep. Maar de kleuren zijn slechts beperkt nog maar aanwezig. De foto ziet er groen/blauw uit. Met het aanwezige daglicht.

          Ik heb 2 externe flitsers gebruikt. Bij foto nummer 2 en 3 zat ik dicht bij mijn onderwerp, dat was een halve meter of minder. Daardoor is de werking van het water als filter bij die 2 foto's slechts beperkt.

          Bij de eerste foto was de afstand al een stuk groter. Daardoor was het niet mogelijk om de kleuren mooi te krijgen. Er zat zoveel water tussen mij en het object dat het ook niet mogelijk was de kleuren echt mooi te krijgen met flitsers. Alleen het gedeelte dat dichtbij is zag er redelijk uit. De paal rechtsvoor was wel redelijk, maar de niet zo mooi als de andere 2 foto's, de rest is groen/blauw. Daarom heb ik gekozen om deze foto om te zetten naar sepia.
          nikon D90 & ikelite D70 housing

          Comment


          • #6
            Re: salt pier

            Nu begrijp ik het dus wél. Bedankt voor de uitleg.
            Vriendelijke groet,

            Jos

            Comment


            • #7
              Re: salt pier

              zeer mooie onderwaterfotografie hoor
              de 2de voor mij
              ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
              *BD1034BE

              Comment


              • #8
                Re: salt pier

                Wat is de natuur toch mooi.
                Mijn fotowebsite : www.filover.be

                Comment


                • #9
                  Re: salt pier

                  Dat zie je niet veel hier op BD......Mooie fotografie.
                  Die eerste zou ik ook wel eens willen zien hebben in kleur..Al vind ik hem zo ook speciaal..
                  Mvg, Pascal,Schoonspikke
                  Als je schiet..schiet dan raak!
                  500 PIXHuawei P30 PRO

                  Comment

                  Working...
                  X