Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Quicktime filmkes monteren...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Quicktime filmkes monteren...

    Hmmmm, ik dacht dit eenvoudig op te lossen, maar dat valt voorlopig tegen...

    Ik heb 'n LUMIXTZ7. Die maakt knappe filmkes in HD. De bedoeling was om die filmkes aan elkaar te plakken tot een langer geheel, met eenvoudige overgangen en dan te exporteren naar o.a. DVD en Youtube. Windows Moviemaker zou een mooie oplossing zijn, maar leest geen Quicktime...
    Dan maar Quicktime Pro aangeschaft. Daar kun je de filmkes wel achter elkaar "plakken" met 'copypaste' (nogal omslachtig werken - is dat "PRO"?), maar je kan geen overgangen en teksten toevoegen.
    Dan gedacht om de filmkes via Quicktime PRO te exporteren naar MPEG. Dat lukt, maar ik heb verlies aan kwaliteit en het is ook omslachtig werken.

    Logisch zou zijn om een programma(atje) te vinden die .MOV-bestanden kan monteren, liefst een beetje betaalbaar, en die werkt met VISTA. Maar ik kan het niet zo direct vinden... 't Zal wel aan mij liggen

    Wie weet raad ?
    Greetz, Kariboe
    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

  • #2
    Re: Quicktime filmkes monteren...

    adobe premiere elements!

    Comment


    • #3
      Re: Quicktime filmkes monteren...

      Nero Vision(Onderdeel van NERO)
      Panasonic TZ 7 - FZ 35
      Canon 450D 18-55 IS,55-250 IS,Canon 100-400 IS

      Comment


      • #4
        Re: Quicktime filmkes monteren...

        Bedankt jullie
        Ik ga die voorstellen eventjes bekijken... Adobe Premiere, dat ik daar niet zelf aan gedacht heb. 't Is natuurlijk wel meer dan 100 EUR aankoopprijs en da's misschien wa veel om nu en dan eens een "montaagke" te doen...

        Zelf was ik op deze gestoten : http://www.avs4you.com/AVS-Video-Editor.aspx
        Lijkt me een programma met mogelijkheden. Dezelfde ontwikkelaar biedt nog een pak andere soft aan...
        Iemand ervaring mee ?

        Andere voorstellen - altijd welkom hoor
        Greetz, Kariboe
        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

        Comment


        • #5
          Re: Quicktime filmkes monteren...

          ik weet niet of je dit bedoelt:

          pinacle movie spin misschien?, probeer format factory eens, geeft dit ook kwaliteitsverlies?

          Comment


          • #6
            Re: Quicktime filmkes monteren...

            Adobe premiere geeft bij mij een foutmelding :te breed en te hoog etc.Voert deze beelden niet in.Weet niet wat dit betekent of hoe dit op te lossen.Filmpjes zijn nu niet bepaald mijn prioriteit,maar ik probeerde dit ook eens van uit m'n tz7 uit nieuwsgierigheid.Blijf deze topic volgen om te zien welke oplossing uit de bus komt.

            Comment


            • #7
              Re: Quicktime filmkes monteren...

              OK, na een pak lezen, testen en oefenen ben ik eruit ! Meer nog, ik heb fantastische programma's gevonden, die knap in elkaar zitten, goed werk afleveren en (voorlopig) weinig kosten...

              De ontwikkelaar is AVS4YOU, die een reeks programma's aanbiedt in het kader van 'film', 'audio' en 'dvd-authoring'. Zie http://www.avs4you.com/index.aspx?Pr...e=App&URL=Main
              Ikzelf heb reeds geëxperimenteerd met hun videomontage-programma "AVS Video Editor 4.2" en ben daar dik tevreden over. Een performante tijdslijn met een lijn voor video, meerdere lijnen voor klank en muziek, lijn met opnamemogelijkheden voor commentaarstem. Alle tijdslijnen zijn zeer goed regelbaar t.o.v. elkaar. Het programma is in staat om bijna alle video- en muziekformaten binnen te halen, en het schrijft de films ook in alle mogelijke formaten en compressies weer weg.
              De fragmenten kunnen ingekort, opgesplitst en bewerkt worden, er zijn talloze effecten en overgangen. Ook voor het geluid zijn er verschillende bewerkingen mogelijk...
              De workflow in intuïtief en er is een duidelijke pdf-handleiding (bijna 200 pag.!) te downloaden van hun site. Het resultaat is technisch perfect in orde. Het programma is in elk geval vele malen beter dan de brol die je meekrijgt op de CD van de Panasonic Lumix TZ7...

              Al de programmas van AVS4You zijn gratis te downloaden en zijn onbeperkt in de tijd te gebruiken om te oefenen. Er wordt enkel een watermerk in het eindresultaat geplaatst. Het verdwijnt zodra je je registreert en dat kan al voor iets van 30 euro als ik mij niet vergis...
              Maar er is meer : je kan je ook registreren voor het leven voor al de programma's en upgrades die zij uitbrengen en zullen uitbrengen voor nog geen 50 EUR (tijdelijke actie tot eind deze maand!) Ik koos voor deze formule en ik kreeg een sleutelcode die (zou) passen op al hun programma's...

              Een eerste resultaat (met al de kenmerkende beginnersfouten van de ongeoefende cineast) vind je hier :
              Enjoy the videos and music you love, upload original content, and share it all with friends, family, and the world on YouTube.

              Niet letten op de inhoud van het filmke, 't is wat sollen met enkele leden van ons Brennecollectief. Maar de kwaliteit vind ik alvast niet slecht voor zo'n klein cameraatje en zo'n goedkope software

              Misschien kunnen andere BD-members hun voordeel doen met mijn bevindingen...
              Greetz, Kariboe
              * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
              Euh... deze quotering is zeer subjectief !

              Comment


              • #8
                Re: Quicktime filmkes monteren...

                Alleen maar liggen eten ginder? Typisch...

                You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                Comment


                • #9
                  Re: Quicktime filmkes monteren...

                  Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
                  Alleen maar liggen eten ginder? Typisch...
                  Haha... ne mens leeft nie van de natuur alleen hé Juin !
                  Trouwens wa je in da dwaas filmke ziet, is 't beste da we in die week binnen hebben gekregen - voor de rest was 't Frans brood met Camembert, Frans brood met Rilette en Frans brood met... Camembert...
                  Greetz, Kariboe
                  * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                  Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Quicktime filmkes monteren...

                    En geen vliegskes binnen gekregen?


                    Ik kijk uit naar een making-of als je dat zou maken...

                    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                    Comment

                    Working...
                    X