Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het blauwe uur in Canada

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het blauwe uur in Canada

    Hallo Allemaal,

    Dit is een vervolg op mijn 2 vorige posts genomen aan Kitsilano Beach in Vancouver, Canada. Vanop dit strand heb je mooie zichten op het centrum van Vancouver, English Bay (inham van de Pacific Ocean), de bergen en omgeving. Ik heb deze foto gecropt en wat meer een panorama gevoel gegeven.

    Hopelijk valt deze ook wat in de smaak.
    Groetjes uit Canada,
    Ann


    Op deze foto zie je van link de lichtjes van de huizen in Noord Vancouver, Stanley Park (lijkt op een eiland) en een stuk van downtown Vancouver (het centrum) en op de achtergrond de mooie bergen.

    Voor een grotere versie van deze foto: --> KLIK HIER!






    Wat info over Kitslino Beach en Vancouver voor diegene die het interesseerd: Kitsilano Beach is een van de meest populairste stranden in Vancouver, vooral in de warme zomer maanden. Het strand heeft prachtige zichten op de bergen, English Bay (een inham van de Stille Oceaan) en downtown Vancouver. Recht aan het strand vind je het langste zout-water openlucht zwembad van Canada wat geopend is in de zomer. Dit is een zalig strand voor een wandeling in eender welke tijd van het jaar. Verderop richting Vanier Park wordt het zandstrand meer een rotsen strand wat ook wel iets heeft.

    Vancouver is gekend als één van de mooiste steden in de wereld die gelegen is aan de westkust van Canada in de provincie British Columbia. Vancouver ligt aan de Straat van Georgia, een deelzee van de Pacifische (Grote of Stille) Oceaan die ook grenst aan Vancouver Island. De stad ligt in de UTC-8 Tijdzone en in de Pacifisch Maritieme Ecozoneregio. De stad ligt op een soort schiereiland wat het Burrard Schiereiland heet. Je vindt de Burrard Inlet (inham) aan de noordkant en de Fraser rivier aan de zuidkant van de stad. De stad staat wereldwijd bekend om de spectaculaire natuur in de directe omgeving en beschikt over één van de grootste stadsparken van Noord-Amerika namelijk “Stanley Park”. Op korte afstand van Vancouver ligt de bergketen "North Shore Mountains" die op zonnige dagen voor fantastische uitzichten zorgen, zelfs vanuit downtown Vancouver. Ook de meestal ondergesneeuwde vulkaan Mount Baker (gelegen in de USA en zo’n 100km van Vancouver) is vaak goed te zien. De stad ligt 971 kilometer ten zuidwesten van Calgary (in de de provincie Alberta) en 228 kilometer ten noorden van de Amerikaanse stad Seattle.

    De prachtige omgeving van Vancouver maakt de stad een interessante toeristische bestemming. Bezoekers worden meestal aangetrokken door de unieke combinatie van het brede culturele aanbod in deze kosmopolische stad omringd door water en bergen, ook zijn de regenwouden en ruige kusten in de directe omgeving. Een andere toeristische trekpleister is "Granville Island", een klein eilandje naast downtown (het centrum), waar een grote markt is gevestigd. Toeristen genieten meestal ook van de mogelijkheid om “Whale Watching” te doen (een tour op het water om orka’s en andere walvissen te bekijken in hun natuurlijk omgeving) vanuit Vancouver in de Straat van Georgia. De nabijgelegen Capilano Suspension Bridge, een echte hangbrug over een ravijn is ook zeer populair. Buiten dat, bezoeken jaarlijks zo’n 1 miljoen toeristen Vancouver 'en route' op een cruise schip, meestal op weg naar Alaska. Vancouver is een multiculturele stad waar je vele verschillende nationaliteiten kan terug vinden en dit brengt een grote variaty aan restaurants, winkels en dergelijke met zich mee. Er is ook een groot aanbod aan kunst gallerijen, muse, theater en dergelijke. Verder vind je er de bekende Robson Straat met zijn vele stijlvolle winkels, het exotische Chinatown, het historische Gastown, de stranden van English Bay en Stanley Park. Vancouver wordt ook wel eens “Hollywood North” genoemd omdat er vele films en tv shows worden opgenomen. Een paar voorbeelden zijn: The X-Files, Battlestar Galactica, I Robot, X-Men en vele andere. In Vancouver worden ook de 2010 Olympische Winterspelen gehouden in februari.

  • #2
    Re: Het blauwe uur in Canada

    zeer mooi hoor
    dit is echt het blauwe uurke
    ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
    *BD1034BE

    Comment


    • #3
      Re: Het blauwe uur in Canada

      ga voor de klikversie.
      linksonderin (die glimwormpjes) mogen weg.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Het blauwe uur in Canada

        sjiek plaatje Ann

        grtjs

        jk

        Comment


        • #5
          Re: Het blauwe uur in Canada

          Oorspronkelijk geplaatst door wanka tanka Bekijk bericht
          zeer mooi hoor
          dit is echt het blauwe uurke
          Mijn gedacht, zeer mooie foto.....'k ben eigenlijk benieuwd wat er meer rechts van de foto te zien is....nog meer van die buildings ??

          Comment


          • #6
            Re: Het blauwe uur in Canada

            amai amai amai
            wat een opname zeg, héél sfeervol dat blauwe uurtje, en dan mét die stadslichtjes!
            sjiek zulle!

            Comment


            • #7
              Re: Het blauwe uur in Canada

              erg mooi, ook vooral door dat blauwe uurke.
              [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

              Comment


              • #8
                Re: Het blauwe uur in Canada

                Knappe plaat Ann

                Groeten

                Joeri
                Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
                www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

                Comment


                • #9
                  Re: Het blauwe uur in Canada

                  Kan in een kaderke

                  greetz
                  Cheeta
                  Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                  flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Het blauwe uur in Canada

                    Oorspronkelijk geplaatst door JLM Bekijk bericht
                    'k ben eigenlijk benieuwd wat er meer rechts van de foto te zien is....nog meer van die buildings ??
                    Inderdaad Jean Louis, nog meer van die buildings en meer rotsen en wat strand. Dank je voor het langskomen!

                    Groetjes,
                    Ann

                    Comment


                    • #11
                      Re: Het blauwe uur in Canada

                      prachtig werk An mooie sfeer foto spreekt tot de verbeelding gewoon top

                      Comment


                      • #12
                        Re: Het blauwe uur in Canada

                        Heel sfeervol plaatje.
                        Daar kan ik alleen maar van dromen...
                        Ik vind het wel heerlijk dat jij ons kunt laten meegenieten.

                        groetjes

                        moniq
                        groetjes, moniq (BD1321BE)

                        A picture paints a thousand words

                        Comment


                        • #13
                          Re: Het blauwe uur in Canada

                          Ann ik vind het ook een knappe plaat hoor maar ik ga eens tegendraads doen en mijn eerlijke mening geven ok?
                          De compo op zich is goed.Ik zou wel in de voorgrond wat meer details hebben willen zien door een blending misschien..Het is wat een harde bedoening daar snappie? De stenen zijn redelijk contrastrijk net alsof het zwarte puimsteen is..
                          Voor de rest het puntje boven de bergtoppen zou ik ook weg doen en je handtekening uit het beeld halen...Maar het is en blijft een knappe opname hoor.Laat eens wat meer zien van deze reeks ok?
                          Mvg, Pascal,Schoonspikke
                          Als je schiet..schiet dan raak!
                          500 PIXHuawei P30 PRO

                          Comment


                          • #14
                            Re: Het blauwe uur in Canada

                            Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                            Ann ik vind het ook een knappe plaat hoor maar ik ga eens tegendraads doen en mijn eerlijke mening geven ok?
                            De compo op zich is goed.Ik zou wel in de voorgrond wat meer details hebben willen zien door een blending misschien..Het is wat een harde bedoening daar snappie? De stenen zijn redelijk contrastrijk net alsof het zwarte puimsteen is..
                            Voor de rest het puntje boven de bergtoppen zou ik ook weg doen en je handtekening uit het beeld halen...Maar het is en blijft een knappe opname hoor.Laat eens wat meer zien van deze reeks ok?
                            Hoi Pascal,

                            Dank je voor je eerlijke mening. Ik heb eigenlijk nog nooit blending gedaan en ben er niet echt bekend mee. Ik heb de foto wat belicht in de voorgrond via curves als ik de foto van RAW naar JPEG omzette en verder wat contrast toegevoegd en dat is het eigenlijk. Ben gene held in al die Photoshop toestanden. HDR gaat nog wel wat, maar ook niet zo super.

                            Toch bedankt voor je inzicht!
                            Groetjes,
                            Ann

                            Comment


                            • #15
                              Re: Het blauwe uur in Canada

                              Heerlijk
                              mvg,
                              Ludo V.

                              Comment

                              Working...
                              X