Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lenzen van Minolta SRT 101

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lenzen van Minolta SRT 101

    We hebben hier een oud analoog toestel, een Minolta SRT 101, met 3 goede lenzen (wel manuele natuurlijk).
    Bestaan er digitale toestellen met dezelfde aansluiting, zodat deze lenzen er bruikbaar op zijn?
    mvg
    Bert

  • #2
    Re: lenzen van Minolta SRT 101

    Ik heb zelf geen ervaring met deze MF-lenzen, maar als je hier deze vraag eens stelt, denk ik wel dat je verder geraakt.

    Succes !
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: lenzen van Minolta SRT 101

      Oorspronkelijk geplaatst door muylaerb Bekijk bericht
      Bestaan er digitale toestellen met dezelfde aansluiting, zodat deze lenzen er bruikbaar op zijn?
      Rokkor lenzen kan je niet op een digitaal toestel gebruiken zonder adapter. Er bestaan wel adapters voor o.a. Minolta AF / Sony Alpha camera's, maar als er dat een is zonder extra glas-element kan je niet meer op oneindig focussen.
      about.me/stijnv

      Comment


      • #4
        Re: lenzen van Minolta SRT 101

        Ik gebruik regelmatig Rokkor lenzen op mijn Alfa, aansluiting met een glas-adaptor, gekocht bij www.enjoyyourcamera.com
        Je hebt geen focus confirmation, maar dat valt wel mee. Verder de camera instellen op A-stand, en de sluitertijd wordt automatisch berekend. Als je echt wil, werk dan op M en doe dan je zin.

        'k heb gisteren nog een splinternieuwe 28mm f2.8 en 135mm f2.8 in MD mount op de kop kunnen tikken voor een belachelijk laag bedrag in de uitverkoop van Focilux
        Intussen getest én geodgekeurd!

        Met bovengenoemde adaptor gedraagt de 28mm zich op een A700 zoals een 50mm op kleinbeeld/fullframe. (voor de puristen: 't is niet 100% correct, ben op de hoogte!)