Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe lens Nikon D40

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe lens Nikon D40

    Ik ben nieuw op dit forum en in fotografie. Daarom ben ik ook lid geworden van dit forum.

    Maar mijn vraag is , ik zoek een nieuwe lens voor mijn Nikon D40.
    Ik wil vooral foto's gaan maken van auto's . En in 70 % van de gevallen zijn het stilstaande auto's op een autoshow.

    Ik zelf had deze in gedachten ,



    Ik ben helemaal nieuw hierin , dus ik vroeg me af of dit een goede lens is.
    Ik weet wel dat hij vrij ver inzoomed door de 70-300mm lens. (dat klopt toch hé ?)

    En is die zoom niet wat te overdreven voor wat ik graag wil fotograferen ?
    De uiteindelijk vraag is , welke lens is geschikt voor het geen wat ik wil doen.
    Hij mag trouwens niet meer dan 450 euro kosten.

  • #2
    Re: Nieuwe lens Nikon D40

    Ik denk dat je op een autoshow eerder een lens met minder mm's kunt gebruiken. Met de 70-300 heb je namelijk een grote zoom dat betekend dat de afstand tot de auto meestal vrij groot is als je de hele auto op de foto wilt, als je ver van de auto staat is de kans groot dat er mensen door de foto heen zullen lopen...

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe lens Nikon D40

      Oorspronkelijk geplaatst door M-z3ro Bekijk bericht
      Ik denk dat je op een autoshow eerder een lens met minder mm's kunt gebruiken. Met de 70-300 heb je namelijk een grote zoom dat betekend dat de afstand tot de auto meestal vrij groot is als je de hele auto op de foto wilt, als je ver van de auto staat is de kans groot dat er mensen door de foto heen zullen lopen...
      Ja , het is al moeilijk om van dichtbij een fatsoenlijke foto te maken zonder dat iemand er door heen loopt. Wat is dan wel een goede lens voor autoshow's ?

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe lens Nikon D40

        Oorspronkelijk geplaatst door El_barto36 Bekijk bericht
        Ja , het is al moeilijk om van dichtbij een fatsoenlijke foto te maken zonder dat iemand er door heen loopt. Wat is dan wel een goede lens voor autoshow's ?
        Volgens mij gewoon de kitlens die je er normaal gesproken al bij hebt
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe lens Nikon D40

          Ik denk inderdaad dat je best aan de slag kan met je kitlens, misschien kan je een polarisatiefilter overwegen op autoshows?
          'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe lens Nikon D40

            Ik heb op mijn laatste autoshow gewerkt met de 55-200 kit lens op mijn D80 en zat er gewoon veeeel te kort op. Denk dat je best genoeg gaat hebben met een 18-55.
            Weet nu niet of je vooral voor indoor of outdoor gaat, maar bij indoor zou ik eventueel een externe flitser overwegen (vind het licht altijd te veel / te weinig bij een indoor beurs) of een 17-55F2.8 ?
            Hier enkele van mijn indoor foto's http://picasaweb.google.nl/Miss.Liesje/IntTuningSalon#
            Op die moment vooral gewerkt met een digital compact (Sony DSC-H50) voor de reden boven vermeld (had op die moment ook nog geen andere lenzen ter beschikking & geen externe flitser vandaar de te donkere / lichte foto's)


            Groetjes
            Last edited by Lies MX; 6 oktober 2009, 15:36.
            Racing Pics
            Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe lens Nikon D40

              je kan ook kijken voor een 10-20 van sigma
              nikon stuff

              Comment

              Working...
              X