Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opkopers en huissleutels meegeven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opkopers en huissleutels meegeven

    hello,

    wij hebben sinds vorige week de sleutel van ons nieuwe huisje gekregen
    het huis is echter nog niet helemaal leeg want het vrouwtje waarvan we kochtten, kon niet alles meenemen naar haar appartement.

    Nu heeft zij een opkoper gecontacteerd om de overige inboedel over te nemen van haar.
    Nu belt die man mij om te vragen of hij een huissleutel kan krijgen om ergens deze week zijn marchandise uit het huis te gaan halen.

    Ik denk toch niet dat dit normaal is? Ik ga dit, voor alle duidelijkheid, ook niet doen he...
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site


  • #2
    Re: Opkopers en huissleutels meegeven

    en gelijk hebt ge hans - groetjes
    nikon coolpix s9100

    Comment


    • #3
      Re: Opkopers en huissleutels meegeven

      dit is standaard procedure...
      wij doen dit al 42 jaar en zo werken wij
      wij gaan de spullen ophalen en het huis leegmaken wanneer het ons past....want er zijn nog andere zaken die moeten gebeuren in de loop van de week
      het is natuurlijk een kwestie van vertrouwen.....wij hebben dan ook een reputatie hoog te houden op dit vlak
      misschien een de handelaar "nakijken".....
      groetjes aline
      groetjes aline

      Comment


      • #4
        Re: Opkopers en huissleutels meegeven

        Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht

        Ik denk toch niet dat dit normaal is? Ik ga dit, voor alle duidelijkheid, ook niet doen he...
        nee niet doen, voor je het weet zitten eer nieuwe bewoners in je huis, of wordt er meer weggehaald dan de bedoeling was.
        je kan(moet) er ook zelf bij blijven.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Opkopers en huissleutels meegeven

          Persoonlijk zou ik in een gekocht huis zelfs direkt een nieuw slot steken want ge weet nooit wie allemaal een dubbel heeft van die sleutel.

          Wat die opkoper betreft, als nieuwe eigenaar heb je daar eigenlijk niets mee te maken.
          Ofwel komt die op uw voorwaarden dat huis leegmaken ofwel zorg je dat er iemand aanwezig kan zijn.
          Niet dat iedereen te wantrouwen valt maar dit weet je pas als het te laat is.
          En het gaat hem niet altijd om diefstal of zo maar wat als die iets stuk doet?
          En waar geen discussie mogelijk is, daar kan ook geen miserie van komen.

          En in het geval van extreme pech ...
          Vergeet niet ... in geval van diefstal kan je niets doen want je hebt zelf de sleutel gegeven!
          Als je 's avonds thuis komt en enkele asielzoekers zijn ingetrokken in uw huis krijgt ge ze ook niet buiten.

          Oorspronkelijk geplaatst door aline55 Bekijk bericht
          want er zijn nog andere zaken die moeten gebeuren in de loop van de week
          Volledig aannemelijk dat jullie nog andere zaken te doen hebben maar als eigenaar van een huis heb je ook nog iets anders te doen dan zaken te regelen voor spullen die niet eens van u zijn! Als je zelf vragende partij bent is dat iets anders natuurlijk.
          dit is standaard procedure...
          Zelf ook al een paar keer opkopers laten komen en die vragen wanneer het voor u kan en spreken dan af op een datum en uur dat voor beiden past. Nog nooit ene dat de sleutel vroeg hoor!
          Last edited by VerSeg; 5 oktober 2009, 12:27.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Opkopers en huissleutels meegeven

            ik maak me geen zorgen dat hij nu iets meeneemt wat niet mag want het enige dat NIET meemoet zijn een houtkachel en de gordijnen.

            Ik maak me eerlijk gezegd meer zorgen dat hij dan zomaar een duplicaat kan maken en later als we effectief verhuisd zijn, eens op bezoek komt...

            Ik ben misschien TE argwanend maar misschien maar goed?

            Bedankt alvast voor de reacties
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

            Comment


            • #7
              Re: Opkopers en huissleutels meegeven

              Ik zou geen sleutel meegeven, gewoon afspreken met die opkoper, zelf opendoen en er bijblijven...

              Comment


              • #8
                Re: Opkopers en huissleutels meegeven

                waar je vooral moet opletten in die branche : hoelang woont die persoon al op hetzelfde adres.....
                en breuken : daar hebben we een verzekering voor
                sleutels kopieëren en later terugkomen?????? komaan zeg..... daar heb ik nog nooit van gehoord
                ik weet het zijn niet allemaal te vertrouwen individuen....we hebben er een paar "rare" bijlopen
                maar de meesten hebben zoals gezegd een goede naam hoog te houden
                afspraken maken op papier....door beide partijen laten ondertekenen
                en afgaan op je buikgevoel zoals wanneer je iets koopt in "vertrouwen"

                groetjes aline
                groetjes aline

                Comment


                • #9
                  Re: Opkopers en huissleutels meegeven

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                  hello,

                  wij hebben sinds vorige week de sleutel van ons nieuwe huisje gekregen
                  het huis is echter nog niet helemaal leeg want het vrouwtje waarvan we kochtten, kon niet alles meenemen naar haar appartement.

                  Nu heeft zij een opkoper gecontacteerd om de overige inboedel over te nemen van haar.
                  Nu belt die man mij om te vragen of hij een huissleutel kan krijgen om ergens deze week zijn marchandise uit het huis te gaan halen.

                  Ik denk toch niet dat dit normaal is? Ik ga dit, voor alle duidelijkheid, ook niet doen he...
                  Ten eerste dadelijk nieuwe sloten steken!
                  Ten tweede de opkoper met jou een afspraak laten maken. Wil ie dat niet, dan is ie niet te vertrouwen. Punt! Jij bent de eigenaar van de woonst en jij beslist.

                  Mvg.
                  Robert
                  Mvg.
                  Robert
                  Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                  Comment


                  • #10
                    Re: Opkopers en huissleutels meegeven

                    ts heeft geen enkel relatie met die opkoper.

                    De opkoper heeft een akkoord met de vorige eigenaar en niet met de nieuwe eigenaar en zal zich bijgevolg moeten schikken naar de wetten van de nieuwe eigenaar PUNT uit.

                    Tenzij de nieuwe eigenaar iets is overeen gekomen met de vorige eigenaar iv de inboedel voor opkoper.


                    Btw als de volledig koop rond is heeft de vorige eigenaar niks meer te zeggen over de inboedel die er is blijven staan en die opkoper nog veel minder, tenzij daar akte is van gemaakt
                    My favo; David Lachapelle

                    Comment


                    • #11
                      Re: Opkopers en huissleutels meegeven

                      Oorspronkelijk geplaatst door belsion Bekijk bericht
                      Btw als de volledig koop rond is heeft de vorige eigenaar niks meer te zeggen over de inboedel die er is blijven staan en die opkoper nog veel minder, tenzij daar akte is van gemaakt
                      dat is hier het geval... we hebben daar geen probleem van gemaakt om dat in de akte op te nemen...

                      Aline55 : de notaris heeft ons gewoon gewaarschuwd omdat hij al menig "straffe" dingen gehoord heeft... Daarmee...
                      With Canon, I can (or at least try)
                      Photastic.be ~ Passion for the picture
                      Nieuwe site

                      Comment


                      • #12
                        Re: Opkopers en huissleutels meegeven

                        en wat, als je straks 100.00 Euro onder de vloer vind?
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Opkopers en huissleutels meegeven

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          en wat, als je straks 100.00 Euro onder de vloer vind?
                          grt,bouk.
                          dan moet ik morgen mijn handtekening aanpassen

                          je koopt een huis met al zijn "verborgen gebreken" hoewel dat geen gebrek is uiteraard
                          stel dat dit nu moest zijn, zijn die centjes voor ons.
                          With Canon, I can (or at least try)
                          Photastic.be ~ Passion for the picture
                          Nieuwe site

                          Comment


                          • #14
                            Re: Opkopers en huissleutels meegeven

                            Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                            dat is hier het geval... we hebben daar geen probleem van gemaakt om dat in de akte op te nemen...
                            Dan nog zal de opkoper met jou moeten afspreken om toegang te krijgen tot jouw eigendom.

                            Mvg.
                            Robert
                            Mvg.
                            Robert
                            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                            Comment


                            • #15
                              Re: Opkopers en huissleutels meegeven

                              Als je een huis koopt is toch het eerste wat je doet als je de sleutels ontvangt ... nieuwe sloten (laten) steken op zowel de voordeur als de achterdeur, is er een garagepoort met slot, dan daar ook nieuwe sloten in !

                              Vind ik niet meer dan normaal, na de oplevering van onze nieuwbouw staken er binnen de 24u nieuwe (betere) sloten op alle buitendeuren en waren de ontvangers van de poort aan de inrit en de garagepoort opnieuw geprogrammeerd om enkel de zenders die we ontvangen hadden te gebruiken, ik heb later zelfs de master code van het alarm veranderd, kwestie van zeker te zijn

                              Ik denk dat je toch met die opkoper een afspraak moet kunnen maken die voor beide uitkomt niet ? Zomaar sleutels meegeven zodat hij kan langskomen als het voor hem past ... mooi niet, dat hij maar langskomt als het voor jullie beide past, desnoods zet je alles in de garage en kan hij het daar komen ophalen.

                              'Better safe than sorry' zeg ik altijd ...

                              Mark
                              Last edited by LamboCars; 5 oktober 2009, 14:42.
                              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                              Comment

                              Working...
                              X