Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Indoor lens voor Canon EOS450d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Indoor lens voor Canon EOS450d

    Ik ben nog een newbie op het gebied van DSLR.

    Begin dit jaar heb ik me een Canon EOS450D aangeschaft. Deze werd aangeschaft met de EF-S 18-200mm/3.5-5.6IS lens.

    Voor buitenfotografie voldoet deze lens zeker, maar voor indoor schiet deze te kort, zeker met de maximum ISO waarde van 1600 van de 450D. Ik wil vooral actiefoto's nemen van volleybalwedstrijden.

    Daarom volgende vraag: zou ik bv. de Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM aanschaffen? Zou deze goeie sluitertijden opleveren met de 450D?

    Ik hoor het graag

    Ivan
    Last edited by TOPCyber; 5 oktober 2009, 11:48.
    Canon EOS 7D Mark II - Canon EOS 7D - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM - Sigma 120-300mm F/2.8 DG OS HSM S - Canon EF 50mm F/1.4 USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM- Canon Extender EF 1.4x III

  • #2
    Re: Indoor lens voor Canon EOS450d

    Haha, als je die lens kan betalen, niet twijfelen! Anders opteren voor de 135L f/2 maar dan kan je uiteraard niet zoomen
    http://www.mathijsdelva.be
    http://www.flickr.com/photos/mathijsd/

    Comment


    • #3
      Re: Indoor lens voor Canon EOS450d

      De Canon 70-200 f2.8 is zeker de beste oplossing. Maar ook de duurste.
      De Sigma 70-200 f2.8 is een ander alternatief, en is goedkoper dan de canon. Ik gebruik deze Sigma zelf met volle plezier.

      Comment


      • #4
        Re: Indoor lens voor Canon EOS450d

        Kan raar klinken, maar als je een beetje budget hebt, zoals ik nu dit moment, best opteren voor de duurdere dan?

        Btw, foto's genomen met de eerst aangeschafte lens kan je vinden op http://www.kvwm.iplsoft.com/foto/index.php

        @ Mathijs: voor volleybal denk ik dat het aan te raden is om een zoomlens te gebruiken, daar positie opslag, enz. kan variëren van speler tot speler.

        Ivan
        Canon EOS 7D Mark II - Canon EOS 7D - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM - Sigma 120-300mm F/2.8 DG OS HSM S - Canon EF 50mm F/1.4 USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM- Canon Extender EF 1.4x III

        Comment


        • #5
          Re: Indoor lens voor Canon EOS450d

          Nadeel van de Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM is dat je hoogstwaarschijnlijk niet meer tevreden gaat zijn met je 18-200mm
          http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

          http://rouwkema.smugmug.com/

          Comment


          • #6
            Re: Indoor lens voor Canon EOS450d

            Als je het budget hebt, gewoon de 70-200 2.8 IS kiezen

            ik wil de mijne nooit meer kwijt OK, ze kost geld maar ze is het waard
            Ik heb zelf ook een Sigma 70-200 2.8 gehad en (zonder afbreuk te doen aan de prijs/kwaliteit van de Sigma) moet zeggen dat de Canon op alle gebieden stukken beter is : scherpte, kleuren, AF en bovendien heeft ze IS

            De Canon is ook scherp volopen op 2.8 terwijl de Sigma best vanaf f/4 pas gebruikt wordt tenzij je een echt heel goed exemplaar moest hebben maar die zijn niet zo dik gezaaid...
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

            Comment


            • #7
              Re: Indoor lens voor Canon EOS450d

              @ Rouwkema: Bwa, misschien nog te gebruiken als onderlegger hé... Nee, alle gekheid op een stokje, die lens zal nog zeker ingezet worden waar de belichting heel goed is en afstand minder belangrijk is.

              @ Hans: bedankt voor het argument aangaande de Sigma. Hier kan ik dan zeker rekening mee houden in mijn beslissing.

              Ivan
              Canon EOS 7D Mark II - Canon EOS 7D - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM - Sigma 120-300mm F/2.8 DG OS HSM S - Canon EF 50mm F/1.4 USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM- Canon Extender EF 1.4x III

              Comment


              • #8
                Re: Indoor lens voor Canon EOS450d

                Oorspronkelijk geplaatst door TOPCyber Bekijk bericht
                Voor buitenfotografie voldoet deze lens zeker, maar voor indoor schiet deze te kort, zeker met de maximum ISO waarde van 1600 van de 450D. Ik wil vooral actiefoto's nemen van volleybalwedstrijden.

                Daarom volgende vraag: zou ik bv. de Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM aanschaffen? Zou deze goeie sluitertijden opleveren met de 450D?

                Ik hoor het graag

                Ivan
                Volleybalwedstrijden vinden vaak plaats in matig verlichte sportzalen. Met mijn 1D Mark III op ISO 3200 kan ik in dergelijke zalen met F/2.8 een sluitertijd van 1/500 s halen. Wanneer je voor je 450D ISO 1600 als maximum beschouwt, wat mij reeel lijkt, zul je met de 70-200 F/2.8 en uitgaande van een vergelijkbare verlichting in "jouw" zalen, een sluitertijd halen van 1/250 s. Dat lijkt mij aan de lange kant, waardoor je foto's vrijwel altijd bewegingsonscherpte (van de spelers) zullen vertonen.

                In jouw geval zou ik daarom eerder kiezen voor een 85 mm F/1.8 die je prima op F/2.0 of 2.2 kunt gebuiken. Je zult dan weliswaar met minder foto's thuiskomen, maar de foto's die je maakt zullen vaker de moeite waarde zijn. De 70-200 F/2.8 van Canon is een topper maar is het vaak net niet in matig verlichte zalen wanneer je camera qua ruis geen zeer hoge (3200 of meer) ISO waarden toestaat.

                Succes met je keuze

                Humphrey
                Last edited by hapa; 5 oktober 2009, 17:17.

                Comment


                • #9
                  Re: Indoor lens voor Canon EOS450d

                  Hoi Humphrey,

                  Bedankt om dit even aan te halen. Ik had snellere sluitertijden verwacht. 250 is een randgeval, zeker bij aanval aan het net. Dan zal de arm waarschijnlijk onscherp worden.

                  Maar over welke afstand spreken we dan? Stel dat ik mij positioneer aan de scheidsrechterstoel, neem maximum 3 meter van waar de fase zich afspeelt, is een betere sluitertijd dan nog mogelijk?

                  Ivan
                  Canon EOS 7D Mark II - Canon EOS 7D - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM - Sigma 120-300mm F/2.8 DG OS HSM S - Canon EF 50mm F/1.4 USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM- Canon Extender EF 1.4x III

                  Comment


                  • #10
                    Re: Indoor lens voor Canon EOS450d

                    Oorspronkelijk geplaatst door TOPCyber Bekijk bericht
                    Hoi Humphrey,

                    Bedankt om dit even aan te halen. Ik had snellere sluitertijden verwacht. 250 is een randgeval, zeker bij aanval aan het net. Dan zal de arm waarschijnlijk onscherp worden.

                    Maar over welke afstand spreken we dan? Stel dat ik mij positioneer aan de scheidsrechterstoel, neem maximum 3 meter van waar de fase zich afspeelt, is een betere sluitertijd dan nog mogelijk?

                    Ivan
                    Ja, een beetje bewegingsonscherpte is zelfs bij 1/500 of 1/640 s niet helemaal te voorkomen maar ik vrees dat de onscherpte bij 1/250 s altijd storend zal zijn. En wat de afstand betreft: die zal op de benodigde sluitertijd om tot een goed belichte foto te komen niet uitmaken. Wel zal bewegingsonscherpte sneller opvallen naarmate het onderwerp (de speler) groter in beeld is.

                    Maar heel misschien valt het met de belichting in jouw zaal wel mee; daar kan je snel achterkomen door een goed belichte foto ter plaatse te maken (Av, F/4 en ISO 1600) en dan achteraf na te gaan welke sluitertijd je gehaald zou hebben met F/2.8 (2x zo kort) of F/2.0 (4 x zo kort).

                    Comment


                    • #11
                      Re: Indoor lens voor Canon EOS450d

                      Binnen & zonder flits is voor mij altijd:
                      85mm f/1.8
                      24mm f/1.4
                      (deze laatste kost nogal veel, maar is m'n beste indoorlens)

                      eventueel zou ik deze overwegen:
                      Canon EF-S 17-55mm f/2.8
                      70-200 binnen gebruiken? 't lijkt me er niet echt het bereik voor... (tenzij je altijd in zeer grote ruimtes bent)
                      Mijn foto's
                      Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                      Comment


                      • #12
                        Re: Indoor lens voor Canon EOS450d

                        Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                        Als je het budget hebt, gewoon de 70-200 2.8 IS kiezen
                        De Canon is ook scherp volopen op 2.8 terwijl de Sigma best vanaf f/4 pas gebruikt wordt tenzij je een echt heel goed exemplaar moest hebben maar die zijn niet zo dik gezaaid...
                        Dan is de Sigma zeker niet beter dan de kitlens 18-200 van Canon?
                        www.brunodyserinck.be
                        https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                        Comment


                        • #13
                          Re: Indoor lens voor Canon EOS450d

                          Allemaal bedankt voor deze reacties. Zo kan ik mij een beeld vormen van alle mogelijkheden en zien wat er dan als beste oplossing uitvalt.

                          @ RikH: valt de 17-55mm f/2,8 goed mee in zaal?
                          Canon EOS 7D Mark II - Canon EOS 7D - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM - Sigma 120-300mm F/2.8 DG OS HSM S - Canon EF 50mm F/1.4 USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM- Canon Extender EF 1.4x III

                          Comment


                          • #14
                            Re: Indoor lens voor Canon EOS450d

                            Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                            Dan is de Sigma zeker niet beter dan de kitlens 18-200 van Canon?
                            Dat ook weer niet hoor: de Canon is op de langere brandpuntafstanden sowieso minder lichtsterk. Net als bij de Sigma zal de Canon vol open niet op zijn best zijn zodat je voor acceptabele resultaten minimaal 1 of (waarschijnlijker) 2 stops zult moeten knijpen. Je zit dan al op F/8 of minder, dus op zijn best een 4 x langere sluitertijd dan op F/4. Daarbij komt dat de snelheid van autofocussen, ook heel belangrijk bij sport, bij de Sigma zeer waarschijnlijk hoger zal liggen dan bij de Canon.
                            Last edited by hapa; 5 oktober 2009, 18:54.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Indoor lens voor Canon EOS450d

                              Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
                              Dat ook weer niet hoor: de Canon is op de langere brandpuntafstanden sowieso minder lichtsterk. Net als bij de Sigma zal de Canon vol open niet op zijn best zijn zodat je voor acceptabele resultaten minimaal 1 of (waarschijnlijker) 2 stops zult moeten knijpen. Je zit dan al op F/8 of minder, dus op zijn best een 4 x langere sluitertijd dan op F/4. Daarbij komt dat de snelheid van autofocussen, ook heel belangrijk bij sport, bij de Sigma zeer waarschijnlijk hoger zal liggen dan bij de Canon.

                              Thanx, begrijpelijk!
                              Ben ook aan het twijfelen tussen de F2.8 70-200 van Canon of Sigma. een prijsverschil ongeveer 5-600 euro moet ergens zitten, he?
                              www.brunodyserinck.be
                              https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                              Comment

                              Working...
                              X