Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mappen verwijderen in Thunderbird

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mappen verwijderen in Thunderbird

    Hey juppekes

    Ik zit hier weeral eens met een probleem

    Ik heb ooit eens in mijn postvak Thunderbird allemaal mappen gemaakt van iedereen die een mailtje stuurt naar mij.

    Iedereen kreeg dan zo'n filter op basis van om zijn mail in de juiste map te plaatsen.

    Nu heb ik dat allemaal terug verwijderd, en alles komt weer in 1 map terecht.

    Nu dat alle mappen terug leeg zijn blijven er nog enkel mappen over die ik niet kan verwijderen.

    Als ik deze dan probeer te verwijderen loopt mijn Thunderbird vast en kan ik niets meer doen

    Is er iemand wat het probleem kan zijn, en hoe ik dit kan oplossen

    Alvast bedankt
    Bootjes

  • #2
    Re: Mappen verwijderen in Thunderbird

    Heb je nog op een andere manier toegang tot je e-mails, bijvoorbeeld via een webmail-applicatie in je browser? Dan zou ik de mappen daar eens proberen te verwijderen. (zal wel enkel werken bij IMAP, niet bij POP3-servers).
    about.me/stijnv

    Comment


    • #3
      Re: Mappen verwijderen in Thunderbird

      Kijk eens na of in Opties - Geavanceerd - Netwerk & schijfruimte bij schijfruimte het vinkje uitgevinkt staat. Als TB mappen comprimeerd, kan er soms iets foutlopen bij het verwijderen.

      Comment


      • #4
        Re: Mappen verwijderen in Thunderbird

        Je kan Thunderbird redelijk goed aanpassen vanuit zijn werkdirectory. Deze vind je :
        Bij XP ergens in je "documents en settings" in een map ../Thunderbird/Profiles onder je gebruikers naam (heb geen werkende XP met Thunderbird erop om dit na te checken)
        Bij Vista zit die hier "/C/Users/xxxxx/AppData/Roaming/Thunderbird/Profiles" waar xxx je gebruikersnaam is.
        Om deze verborgen mappen te zien ga je wat instellingen moeten aanpassen van Windows bij de mappen opties.

        Onder Profiles vind je niets zeggende folders zoals bvb "47aqkumh.default" In deze folder vind je dan een andere "mail" genaamd en daarin vind je al je foldertjes terug.... probeer ze daar te deleten...

        Voordat je een aanpassing maakt kopieer je de volledige Profiles folder naar een andere bestemming als backup... trouwens wanneer je van PC veranderd of je herinstalleert je windows is het deze folder die je nodig hebt om al je emails terug te zetten

        EDIT: Je kan je huidige mail als archief gebruiken en een nieuwe creëren voor de toekomstige mails. Bij de opstart van Thunderbird krijg je dan de keuze welke je wenst te openen.
        Profiles.ini die je in Profiles vindt, kan je met notepad aanpassen

        Een voorbeeld van Profiles.ini:
        [General]
        StartWithLastProfile=1

        [Profile0]
        Name=Bad
        IsRelative=1
        Path=Profiles/zskes6nv.default

        [Profile1]
        Name=New
        IsRelative=1
        Path=Profiles/47aqkumh.default

        [Profile2]
        Name=Old
        IsRelative=1
        Path=Profiles/kmdm17cc.Oude_mail
        Default=1

        Ben weer epistels aan't schrijven
        Last edited by Rudy M.; 14 oktober 2009, 20:35.
        Rudy,

        Hier vind je meer Astrofotografie werk.

        Comment

        Working...
        X