Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Veluwe overspoeld

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Veluwe overspoeld

    Heb net een nieuw filter geïnstalleerd in PS, flood filter van Flaming Pear, daarmee kan je alles onderwater zetten. Nu heb ik dat ook gebruikt bij een wat oudere foto van de veluwe. Daarna omgezet in Z/W omdat ik 'm anders wat te druk vond met alle herfstkleuren. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. De onderste is de originele foto. Laat maar horen wat jullie ervan vinden.



    1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

  • #2
    Re: Veluwe overspoeld

    Het zal wel een teleurstelling zijn, maar het origineel vind ik het mooist.

    Comment


    • #3
      Re: Veluwe overspoeld

      Ik ook. Het effectje lijkt zo kitsch...

      Comment


      • #4
        Re: Veluwe overspoeld

        Oorspronkelijk geplaatst door Peterdep Bekijk bericht
        Het zal wel een teleurstelling zijn, maar het origineel vind ik het mooist.
        Niet echt hoor , 't was ook een probeersel, dus ik ben blij jullie mening te horen
        1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

        Comment


        • #5
          Re: Veluwe overspoeld

          Het nadeel van zulke plugin filters voor namaak golfjes en rimpels op water is dat ze geen rekening houden met perspectief en de hoek waarin je foto oorspronkelijk gemaakt is.......m.a.w je kan direct zien dat het namaak is. Indien je wateroppervlaktes fotografeerd vanop ooghoogte zal het water aan de horizon altijd hoger in beeld zitten dat het water op de directe voorgrond.......ook al staat het natuurlijk volledig waterpas. In jouw foto zit het water op de boomstammen overal even hoog. Voor het overige vind ik de beide foto's niet slecht. Beide foto's hebben veel diepte en de rijen bomen nemen je zicht helemaal mee door het beeld.
          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
          http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

          Comment


          • #6
            Re: Veluwe overspoeld

            Oorspronkelijk geplaatst door Peterdep Bekijk bericht
            Het zal wel een teleurstelling zijn, maar het origineel vind ik het mooist.
            ja .. ik ook eigenlijk
            www.pbase.com/dewildean

            Comment


            • #7
              Re: Veluwe overspoeld

              Oorspronkelijk geplaatst door An DW Bekijk bericht
              ja .. ik ook eigenlijk
              en ik ook.
              maar vind het effect toch wel leuk hoor.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Veluwe overspoeld

                Met dat perspectief heb je inderdaad een punt. Allemaal bedankt voor jullie duidelijke mening
                1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

                Comment


                • #9
                  Re: Veluwe overspoeld

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  en ik ook.
                  maar vind het effect toch wel leuk hoor.
                  grt,bouk.
                  voor mij ook de originele
                  ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
                  *BD1034BE

                  Comment

                  Working...
                  X