Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TV kalibreren met Apple TV

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • TV kalibreren met Apple TV

    Ik heb net een Apple TV aangeschaft. Deze heb ik op de tv aangesloten (een LCD van Phillips) en via de Apple TV wil ik ook de foto's die op de computer staan laten zien op de TV. Echter klopt er nu helemaal compleet niets van de kleurweergave. Ik kan de kleurinstellingen op de TV instellen per ingang, dus de kleuren om gewoon TV te kijken zijn wel goed, en die help ik dus ook niet om zeep als ik ga schuiven om de weergave van mijn foto's goed te krijgen.
    Nu wil ik dus de TV min of meer calibreren zodat de foto's er goed uit zien. Hoeft niet perfect te zijn, maar toch wel zo goed mogelijk. Heeft iemand een idee hoe ik het best zou kunnen doen ? Ik heb al gedacht aan een soort van calibratie afbeeldingen en om die dan via de Apple TV weer te geven, zoiets als AdobeGamma, waar je contrast, helderheid en de kleur op het ook kunt afstellen. Geen idee echter waar ik dat soort plaatjes kan vinden. Dus als iemand het wel weet hoor ik het graag en ook als er iemand een beter idee heeft natuurlijk
    Mvg, Bart
    http://www.bartzijlstra.com

  • #2
    Re: TV kalibreren met Apple TV

    Op heel wat Blu-Ray disks en DVD's staan speciale afbeeldingen om uw TV af te stellen.
    Misschien deze eens op een of andere manier proberen overzetten?
    En anders Google ... tv calibration.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: TV kalibreren met Apple TV

      Ja, Google heb ik al afgezocht, maar nog niet gevonden wat ik zoek. Wellicht is het inderdaad mogelijk op de afbeeldingen van die DVD's te plukken. Ik ga maar eens zo'n disk bestellen en proberen maar. Bedankt voor de reactie !
      Mvg, Bart
      http://www.bartzijlstra.com

      Comment


      • #4
        Re: TV kalibreren met Apple TV

        Oorspronkelijk geplaatst door BjZ Bekijk bericht
        Ja, Google heb ik al afgezocht, maar nog niet gevonden wat ik zoek. Wellicht is het inderdaad mogelijk op de afbeeldingen van die DVD's te plukken. Ik ga maar eens zo'n disk bestellen en proberen maar. Bedankt voor de reactie !
        Dit staat soms al mee op speelfilms, niet altijd verplicht een afzonderlijke DVD te kopen, al bestaan er veel natuurlijk.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment

        Working...
        X