Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens modellen op locatie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens modellen op locatie

    Ik zoek een geschikte lens voor mijn Nikon D90.
    Ik doe vooral modellen op locatie ( geen studio ) en soms ook wat urban ( oude voorwerpen, gebouwen,....)


    Ik dacht zo aan :

    Sigma 24-70mm F/2.8 EX DG Macro - Nikon (AF / DX) ( ca. 450 € tov die van Nikon kost 1450 € )


    Weet iemand of die sigma over hele bereik F2.8 aankan ?



    Wat zijn voor mijn geval goede lenzen.
    Ik fotografeer dus graag model, niet echt portret, wil er toch altijd beetje achtergrond bij en zo nu en dan eens achtergrond vervagen, dus dacht ik aan een 24-70mm


    Alle tips welkom.
    Ik heb nu een 18-200 mm DX VRII
    https://www.facebook.com/Fotograaf.Jurgen.Limbourg/
    www.jurgenlimbourg.be

  • #2
    Re: Lens modellen op locatie

    Ik heb die sigma niet. Er is overigens een nieuwe HMS versie uit. Kost wel het dubbele. Hier kun je iets over de door jouw genoemde lens lezen. (getest op Canon). Over de HMS versie heb ik nog niet zoveel gelezen.



    Als je nog ergens 100 euro hebt liggen zou ik zeker de nikkor 50 mm 1.8 (erbij) nemen.
    Hier kun je zien wat dit objectief kan. Zeker als je zegt dat je niet echt close up portretten wilt maken is dit voor z'n geld misschien wel het beste objectief.

    The best online EXIF data viewer for JPG images. Read camera settings, GPS location and Lightroom edits!


    Vanwege de lichtsterkte (1.8) kun je er ook goed mee uit de voeten in gebouwen. Je kan dan mogelijk werken zonder flits of statief.
    groet, Rik

    Comment


    • #3
      Re: Lens modellen op locatie

      Heeft deze lens over de gehele lengte de f2.8 of neemt die toe bij als je op vb. 70mm staat
      https://www.facebook.com/Fotograaf.Jurgen.Limbourg/
      www.jurgenlimbourg.be

      Comment


      • #4
        Re: Lens modellen op locatie

        Oorspronkelijk geplaatst door jurglimb Bekijk bericht
        Heeft deze lens over de gehele lengte de f2.8 of neemt die toe bij als je op vb. 70mm staat
        als er in de benaming van de lens maar één diafragma staat opgegeven, dan geldt dit voor de ganse lengte.

        Ik heb de 28-70 f2,8 EX DG en ben daar zeer tevreden over.

        G
        fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
        Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

        Comment


        • #5
          Re: Lens modellen op locatie

          ik had de oude niet-hsm en mijn ervaringen waren "you get what you pay for"

          als ik geluk had was de foto scherp, vaak out of focus (maar alstie dan scherp was, was het echt GOED scherp)
          het was een trage koffiemolen
          de focusring was irritant om te verzetten als je naar Manueel focus wou

          om verder terug te komen op je vraag.. ja hij is overal f2.8 (van 24 tot 70mm)

          overweeg ook de tamron 28-75 F2.8 !
          Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

          Comment


          • #6
            Re: Lens modellen op locatie

            Ik werk zelf ook heel regelmatig met modellen op locatie en een heel belangrijk punt voor mij is een vervaagde achtergrond.
            Daarvoor gebruik ik een canon 85mm 1.2 ; waarom die grote lichtsterkte...simpel..
            De lens is al op 1.2 bruikbaar , sluit ik het diafragma tot 2 of 2.5 dan krijg ik al een haarscherpe afbeelding en een totaal vervaagde achtergrond.
            probeerde onlangs de gloednieuwe 100mm 2.8 macro van canon maar die gaf op 2.8 en bij integraalopnames niet alleen niet echte scherpe beelden maar de achtergrondonscherpte was ook veel minder mooi.
            Dus de 85mm zit er ondertussen alweer op ,soms ook wel eens de 135mm f2 .
            Voorbeelden van wat het kan vind je op mijn site www.noel-konings.be
            Greetz, Noel

            Comment


            • #7
              Re: Lens modellen op locatie

              Oorspronkelijk geplaatst door awacs457 Bekijk bericht
              probeerde onlangs de gloednieuwe 100mm 2.8 macro van canon maar die gaf op 2.8 en bij integraalopnames niet alleen niet echte scherpe beelden maar de achtergrondonscherpte was ook veel minder mooi.
              zeer raar want mijn 100mm macro (non L IS) geeft op f2.8 vlijm-, vlijmscherpe beelden. Ik heb nog nooit met een lens gewerkt die volopen zulke scherpe beelden geeft (misschien de 135mm f2 wel)
              5DmkIII en wat glas

              Comment


              • #8
                Re: Lens modellen op locatie

                overweeg toch ook eens de tamrom 18-55 2.8 die geeft je nog wat meer ruimte voor een volledig model met achtergrond en die lens heeft ook 2.8
                en is prijs kwaliteit heel goed
                mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                IMac/IPad/Mac Air 
                D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                Comment


                • #9
                  Re: Lens modellen op locatie

                  Zitten er veel kwaliteitsverschillen op die sigma en tamrons als je die vergelijkt met een Nikon lens ?
                  Ik zie wel dat die Nikon lenzen zeer duur zijn, tot het driedubbele ???
                  https://www.facebook.com/Fotograaf.Jurgen.Limbourg/
                  www.jurgenlimbourg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lens modellen op locatie

                    Oorspronkelijk geplaatst door jurglimb Bekijk bericht
                    Zitten er veel kwaliteitsverschillen op die sigma en tamrons als je die vergelijkt met een Nikon lens ?
                    Ik zie wel dat die Nikon lenzen zeer duur zijn, tot het driedubbele ???
                    Net nog deze gepost op het forum ... met de 85mm gemaakt op f2.


                    Forum voor het plaatsen van foto's waarbij de mens centraal staat: modellen, glamour, straatleven,...... Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lens modellen op locatie

                      Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                      zeer raar want mijn 100mm macro (non L IS) geeft op f2.8 vlijm-, vlijmscherpe beelden. Ik heb nog nooit met een lens gewerkt die volopen zulke scherpe beelden geeft (misschien de 135mm f2 wel)
                      Ik heb dus de nieuwe met de super IS maar ik heb nog nooit bij een modellenshoot zoveel opnames gehad die bij inzoomen niet 100% scherp bleken.
                      Moet er wel bij zeggen dat het hier om opnames gaat op afstanden van 4meter of meer .Portretten dichterbij gemaakt zijn dan weer wel scherp.
                      Voor modelfotografie komt in ieder geval deze macro lens niet meer op het toestel.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lens modellen op locatie

                        Oorspronkelijk geplaatst door awacs457 Bekijk bericht
                        Ik heb dus de nieuwe met de super IS maar ik heb nog nooit bij een modellenshoot zoveel opnames gehad die bij inzoomen niet 100% scherp bleken.
                        Moet er wel bij zeggen dat het hier om opnames gaat op afstanden van 4meter of meer .Portretten dichterbij gemaakt zijn dan weer wel scherp.
                        Voor modelfotografie komt in ieder geval deze macro lens niet meer op het toestel.
                        misschien toch een minder exemplaar dan
                        mijn 100mm doet het even goed op grotere afstanden (5-10m), verder heb ik hem eigenlijk nog nooit geprobeerd, en daar dient ie ook niet meteen voor

                        @TS
                        ik heb zelf heel goede ervaringen met de Tamron 28-75. Op de canon 18-55 IS na imho de beste prijs kwaliteit verhouding
                        5DmkIII en wat glas

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lens modellen op locatie

                          Ik heb mij een 2dehands nikon 28-70 f2.8 gekocht

                          inderdaad de tamron 28-75 en 17-50 f2.8 zijn scherp maar vergeleken met de nikon 28-70 komen die toch een pak achter.

                          the beast vond deze toch ook beter dan de nikon 17-55 f2.8
                          nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                          Comment

                          Working...
                          X