Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SSD is de nabije toekomst

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SSD is de nabije toekomst

    Vannacht een X25-M 160GB geïnstalleerd als primaire OS schijf.


    Man, man... snelheid van die dingen zijn ongelooflijk, pas nu bemerk ik hoe beperkend die conventionele HDD's zijn.
    Heb de indruk dat het nu vooral mezelf is die de traagste is van het geheel

    Voor de nerds:
    Met een velociraptor 300GB op Win 7/64 RC (toch ook niet de traagste schijf te noemen).


    Met de X25-M 160GB op Win 7/64 EE (final Enterprise Edition)



    'Klik' en daar is je applicatie

    Systeem start sneller gewoon op dan dat hij ontwaakt uit 'sleep' nu.

    Als die dingen nog wat goedkoper worden (gelukkig cadeau gekregen) dan zijn dit echt wel de vervangers van de gewone HDD's.
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

  • #2
    Re: SSD is de nabije toekomst

    Mooie prestaties maar ook mooie prijs.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: SSD is de nabije toekomst

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Mooie prestaties maar ook mooie prijs.
      Moet je kopen in Nederland of Duitsland VerSeg.
      Intel 160 giga (G2-type) > 370 euro.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: SSD is de nabije toekomst

        Ik heb daar niet echt nood aan.
        De PC in zijn geheel is nog altijd 1000x sneller dan mijn fisieke kunnen.
        Ik haal na 25 nog altijd maar 1000 aanslagen per minuut en dan mag ik niet met layout bezig zijn.
        Als ik 25.000 beelden vraag (data) dan duurt dat nog altijd minder dan 0.25 seconden en of ik ze zou kunnen hebben in 0.1 seconde lig ik eerlijk niet wakker van. Nog steeds meer tijd nodig om ze te bekijken dan om ze op te halen.
        Neen, momenteel heb ik geen nood aan snellere HD's, wel aan programma's met heel wat minder toeters en bellen die nergens voor dienen en die aan systemen steeds meer en meer zwaardere eisen stellen.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #5
          Re: SSD is de nabije toekomst

          Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
          Ik heb daar niet echt nood aan.
          De PC in zijn geheel is nog altijd 1000x sneller dan mijn fisieke kunnen.
          Ik haal na 25 nog altijd maar 1000 aanslagen per minuut en dan mag ik niet met layout bezig zijn.
          Als ik 25.000 beelden vraag (data) dan duurt dat nog altijd minder dan 0.25 seconden en of ik ze zou kunnen hebben in 0.1 seconde lig ik eerlijk niet wakker van. Nog steeds meer tijd nodig om ze te bekijken dan om ze op te halen.
          Neen, momenteel heb ik geen nood aan snellere HD's, wel aan programma's met heel wat minder toeters en bellen die nergens voor dienen en die aan systemen steeds meer en meer zwaardere eisen stellen.
          Ben ik 100% mee eens.
          Te beginnen met de besturing zelf.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: SSD is de nabije toekomst

            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Moet je kopen in Nederland of Duitsland VerSeg.
            Intel 160 giga (G2-type) > 370 euro.
            Tja, maar een 1,5 TB (1500 GB) kost 99 euro. Dus bijna 10 keer meer opslag voor bijna 4 keer minder geld.
            Maar SSD zal wel goedkoper worden en dan is het hek van de dam.
            Tenzij de heren programmeurs dan weer zoveel nutteloze toeters en bellen inbouwen dat de snelheidswinst daaraan opgeofferd wordt.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: SSD is de nabije toekomst

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Tja, maar een 1,5 TB (1500 GB) kost 99 euro. Dus bijna 10 keer meer opslag voor bijna 4 keer minder geld.
              Maar SSD zal wel goedkoper worden en dan is het hek van de dam.
              Tenzij de heren programmeurs dan weer zoveel nutteloze toeters en bellen inbouwen dat de snelheidswinst daaraan opgeofferd wordt.
              SSD zie ik enkel te gebruiken als de C-schijf.
              En daar staat dan enkel de besturing op plus de programma's.
              Met 160 giga kom ik gemakkelijk toe.

              Met Windows 7 zal je ook weinig moeite hebben met de installatie van deze schijf.
              Mocht het nodig zijn om deze schijf te wissen dan zal men anders moeten te werk
              gaan dan men nu gewend is en dat heeft te maken met het behoud van de oorspronkelijke snelheid.
              van zo'n SSD.

              Voor de goede werking van een SSD zal je in totaal 10% van het volume moeten
              vrijhouden.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: SSD is de nabije toekomst

                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                SSD zie ik enkel te gebruiken als de C-schijf.
                En daar staat dan enkel de besturing op plus de programma's.
                Met 160 giga kom ik gemakkelijk toe.

                Met Windows 7 zal je ook weinig moeite hebben met de installatie van deze schijf.
                Mocht het nodig zijn om deze schijf te wissen dan zal men anders moeten te werk
                gaan dan men nu gewend is en dat heeft te maken met het behoud van de oorspronkelijke snelheid.
                van zo'n SSD.

                Voor de goede werking van een SSD zal je in totaal 10% van het volume moeten
                vrijhouden.
                Ja en neen

                Je hebt wat gelezen over SSD maar blijkbaar niet alles
                Intel heeft het echt wel goed voor elkaar met hun SSD's en de gebruikte algoritmes en ergens in Q4 komt intel af met TRIM.
                Windows 7 is inderdaad ontwikkeld met SSD's in gedachten
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                Comment


                • #9
                  Re: SSD is de nabije toekomst

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Tja, maar een 1,5 TB (1500 GB) kost 99 euro. Dus bijna 10 keer meer opslag voor bijna 4 keer minder geld.
                  Maar SSD zal wel goedkoper worden en dan is het hek van de dam.
                  Tenzij de heren programmeurs dan weer zoveel nutteloze toeters en bellen inbouwen dat de snelheidswinst daaraan opgeofferd wordt.
                  Ik wil een 1,5TB disk absoluut niet als OS schijf, vooral niet als ik weet dat dit bestaat.

                  Man, dit is echt f*cking snel!
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                  Comment


                  • #10
                    Re: SSD is de nabije toekomst

                    Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                    Ja en neen

                    Je hebt wat gelezen over SSD maar blijkbaar niet alles
                    Intel heeft het echt wel goed voor elkaar met hun SSD's en de gebruikte algoritmes en ergens in Q4 komt intel af met TRIM.
                    Windows 7 is inderdaad ontwikkeld met SSD's in gedachten
                    Als er één mens ervaring heeft en weet wat die doet, dan is het onze ex-collega mic.
                    Je vindt hem op ons zusterforum
                    Bekijk zijn blog hier
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: SSD is de nabije toekomst

                      Toch voorzichtig zijn met deze nieuwe speeltjes, er is nog wat twijfel over de duurzaamheid:
                      ZDNET news and advice keep professionals prepared to embrace innovation and ready to build a better future.
                      [CENTER]http://www.underwaterimaging.be
                      [FONT="Comic Sans MS"]Canon 7d, 17-85 usm is, 10-22 mm ; 100 mm macro, 70-200 usm 2.8 L IS II + ikelite onderwaterbehuizing en DS160 flitser[CENTER]

                      Comment


                      • #12
                        Re: SSD is de nabije toekomst

                        Oorspronkelijk geplaatst door jejochen Bekijk bericht
                        Toch voorzichtig zijn met deze nieuwe speeltjes, er is nog wat twijfel over de duurzaamheid:
                        http://www.zdnet.be/news/104688/norm...-solid-state-/
                        De onderzoekers stellen ook dat computerfabrikanten terughoudend zijn met SSD's omdat het huidige Windows-systeem er niet volledig voor geoptimaliseerd is.


                        Ik werk met Windows 7 die volledig is afgestemd op SSD schijven. Bij de vorige versies van het OS dien je defragmentatie uit te schakelen (bij Win 7 kan je het zelf niet inschakelen voor je SSD) en zelf TRIM(ming) uit te voeren.
                        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                        Comment


                        • #13
                          Re: SSD is de nabije toekomst

                          Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                          De onderzoekers stellen ook dat computerfabrikanten terughoudend zijn met SSD's omdat het huidige Windows-systeem er niet volledig voor geoptimaliseerd is.


                          Ik werk met Windows 7 die volledig is afgestemd op SSD schijven. Bij de vorige versies van het OS dien je defragmentatie uit te schakelen (bij Win 7 kan je het zelf niet inschakelen voor je SSD) en zelf TRIM(ming) uit te voeren.
                          En wat moet je nog uitschakelen?
                          Indexeren dus.... Windows 7 doet dat ook zelf.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: SSD is de nabije toekomst

                            Ik heb hier een SSD kaartje in mijn portable zitten sinds een 8-tal maand en geen enkel probleem mee (OSX en Windows XP).
                            Overschakelen naar Windows 7 zal ik nog zo snel niet doen (hoewel het pakken beter schijnt te zijn dan Vista), dus misschien toch
                            --
                            Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

                            Comment


                            • #15
                              Re: SSD is de nabije toekomst

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sven Bekijk bericht
                              Ik heb hier een SSD kaartje in mijn portable zitten sinds een 8-tal maand en geen enkel probleem mee (OSX en Windows XP).
                              Overschakelen naar Windows 7 zal ik nog zo snel niet doen (hoewel het pakken beter schijnt te zijn dan Vista), dus misschien toch
                              Doen jong!
                              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                              Comment

                              Working...
                              X