Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TNT Post track&trace

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • TNT Post track&trace

    Ik had vorige woensdag een bestelling gedaan bij een NL-shop en via track&trace kon ik de status van het pakketje volgen. Ondertussen krijg ik volgende status:

    Zending verzonden naar land van bestemming 30-09-2009 BELGIE
    Zending ontvangen in land van bestemming 30-09-2009 BELGIE
    Zending zit in afleverroute 30-09-2009 BELGIE
    Zending afgeleverd bij geadresseerde 30-09-2009 BELGIE

    Ik heb ondertussen echter nog geen pakket ontvangen

    Iemand die mij kan zeggen hoe dit verder kan opgevolgd worden. Wie moet ik contacteren? Ik heb de NL-shop alvast al een e-mail gestuurd.
    Al doende leert men...

    Flickr

  • #2
    Re: TNT Post track&trace

    loop eens langs bij de buren, tnt durft nogal eens een pakket bij afwezigheid bij de buren droppen.
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

    Comment


    • #3
      Re: TNT Post track&trace

      Nog iets om te onthouden is, dat ze geen enkel bewijs hebben dat het bij u is afgeleverd. Er moet immers voor het ontvangst van het pakje getekend worden en uw handtekening hebben ze dus duidelijk niet.

      Ik zeg het maar, omdat ik toen ik in Den Haag woonde een dergelijk probleem heb gehad, waarbij het noch bij mij, noch bij mijn buren was afgeleverd. Na lang zoeken bleek dat het in Rotterdam was afgeleverd en hebben ze mij gelijk gegeven. Maar tegen die tijd waren we wel een 6-tal weken verder
      Mvg,David
      [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

      Comment


      • #4
        Re: TNT Post track&trace

        Oorspronkelijk geplaatst door Photoclix Bekijk bericht
        Nog iets om te onthouden is, dat ze geen enkel bewijs hebben dat het bij u is afgeleverd.
        Aha, inderdaad, das juist. De vorige keer heb ik moeten aftekenen.
        Ik denk niet dat de buren iets gekregen hebben, want dan had ik het al wel van hen gekregen. 1 buur is al afgetoetst.
        Al doende leert men...

        Flickr

        Comment


        • #5
          Re: TNT Post track&trace

          Ook niks gevonden op de oprit, garage, plekken waar ze eventueel een pakje kunnen leggen?

          Comment


          • #6
            Re: TNT Post track&trace

            Ook eens meegemaakt...........Chauffeur had pakje zelf afgetekent en pas volgende dag geleverd. (moest dus niet meer tekenen). De reden is waarschijnlijk om te kunnen zeggen aan zijn baas dat em alles op tijd bij de klant heeft geleverd.
            α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
            Flickr____No place to be

            Comment


            • #7
              Re: TNT Post track&trace

              En welke service biedt die Nederlandse shop u aan als verzending? Levering per standaard zending of levering de dag zelf (dag van ophaling) zoals je blijkbaar denkt? Meestal gebruiken ze standaard verzending (Internationaal Pakket) indien niet gespecifieerd en dan moet je toch op enkele dagen rekenen.
              Ik heb zelf al verschillende pakjes laten sturen vanuit Nederland en met TNT ... nooit correct traceerbaar in België indien gewoon Internationaal pakket, enkel met Internationaal pakket Plus.
              Heb al contact opgenomen met TNT en die hebben geantwoord dat het trackingsysteem voor standaard internationale zendingen maar werkt tot aan de grens en dan gedaan, de juiste status van een standaard Internationaal Pakket zie je dus niet.
              Misschien hier iets mee te maken?
              Het zou me anders wel verwonderen dat het dezelfde dag afgeleverd zou zijn als de dag van verzending.
              Ik zou gewoon nog enkele dagen geduld uitoefenen.

              Welkom bij TNT. We bieden deur-tot-deur-transport naar meer dan 200 landen - we verbinden mensen en bedrijven over de hele wereld.

              Internationale Track & Trace is alleen geschikt voor de producten EPS, Internationaal Pakket Plus, Global Pack en Express.
              Last edited by VerSeg; 3 oktober 2009, 03:02.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: TNT Post track&trace

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Het zou me anders wel verwonderen dat het dezelfde dag afgeleverd zou zijn als de dag van verzending.
                Ik zou gewoon nog enkele dagen geduld uitoefenen.
                Ik vond dat ook al vreemd. Allee, nog even geduld dan Wie weet leveren ze het vandaag.
                Maar als die track en trace niet goed werkt, dan vind ik het nog stom van die info aan te bieden. Ofwel bied je ze correct aan, ofwel niet, me dunkt...
                Al doende leert men...

                Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: TNT Post track&trace

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  En welke service biedt die Nederlandse shop u aan als verzending? Levering per standaard zending of levering de dag zelf (dag van ophaling) zoals je blijkbaar denkt?
                  ??? De discussie gaat er ook niet over dat het de dag zelf is afgeleverd, maar dat track 'n trace zegt dat het afgeleverd is, terwijl dat niet het geval is.
                  Mvg,David
                  [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

                  Comment


                  • #10
                    Re: TNT Post track&trace

                    Oorspronkelijk geplaatst door Photoclix Bekijk bericht
                    ??? De discussie gaat er ook niet over dat het de dag zelf is afgeleverd, maar dat track 'n trace zegt dat het afgeleverd is, terwijl dat niet het geval is.
                    Probeer te begrijpen wat een mens bedoelt.
                    Met internationaal pakket basis is de leveringstijd 4 à 6 werkdagen, als het zo'n zending betreft kan het dus bijna onmogelijk de dag zelf geleverd zijn. Een beetje logica doet je dan vermoeden dat de info dat je leest op track 'n trace niet echt correct is.
                    Als tweede punt staat op de website duidelijk dat track 'n trace niet werkt voor internationaal pakket basis, je moet er dan ook niet gaan kijken om juiste info te krijgen.
                    Vandaar mijn vraag hoe de verkoper het verstuurt (type verzending).
                    Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                    Maar als die track en trace niet goed werkt, dan vind ik het nog stom van die info aan te bieden. Ofwel bied je ze correct aan, ofwel niet, me dunkt...
                    Zie hierboven.
                    Vorig jaar had ik een pakket en dan stond er steeds iets dat er op neer kwam dat het nog niet verstuurd was ... ook frustrerend als je enkel dat leest! Maar als het pakket hier was stond er nog steeds die status.

                    Ik zeg ook niet dat het deze reden is bij de zending van de TS, het is maar een tip om proberen een oplossing of verklaring te vinden. Het kan in zijn geval dus iets heel anders zijn zoals bijvoorbeeld devid ook al aanhaalde ... bij de buren.
                    Last edited by VerSeg; 3 oktober 2009, 10:28.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: TNT Post track&trace

                      Gisteren nog meegemaakt dat het pakketje nog afgehaalt diende te worden bij de klant , en er een vriendelijk persoon er aan mij voordeur mee stond ,heeft blijkbaar te maken met het barcode systeem .
                      Er is inderdaad een een verschil in soort verzending .

                      Comment


                      • #12
                        Re: TNT Post track&trace

                        Voor wie denkt dat ik iets uit mijn kram sla ... ik heb vorig jaar effectief dezelfde stoot meegemaakt en twijfels gehad over een zending.

                        Antwoord van TNT bij navraag naar het pakket :

                        Onderwerp: Antwoord: Contact via TPG Post.nl - Uw vraag over Track & Trace pakketten

                        Geachte heer,

                        Hartelijk dank voor uw reactie. U heeft een vraag over de status van uw zending. Graag informeer ik u hierover.

                        Volgens mijn gegevens is de zending op 2 mei 2008 ontvangen door TNT Post. De zending is op 5 mei 2008 gesorteerd en gereedgemaakt voor verzending naar België. Ik ga ervan uit dat de zending zo spoedig mogelijk naar België wordt verzonden. Mijn excuses voor het feit dat u de zending niet kunt traceren.

                        Ik ga ervan uit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Wilt u reageren op deze e-mail of heeft u nog andere vragen? U kunt hiervoor 24 uur per dag terecht op http://klantenservice-voorthuis.tntpost.nl/selfservice/.

                        Met vriendelijke groet,

                        Jon de Zwaan
                        Namens TNT Post Klantenservice


                        En ook van de verkoper :

                        Ik heb even op de TNT site gekeken Omdat het pakket als internationaal basis is weggegaan kan je de status niet terug zoeken op de website. Wel vreemd maar dat is de manier waarop TNT werkt.
                        Wel geruststellend is dat ik naar Belgie nog geen pakket ben kwijtgeraakt. Wel is er 1 keer een pakket 3 weken onderweg geweest maar dat is in 5 jaar tijd echt een uitzondering.

                        groet, Hans


                        Ik kan dus enkel aanraden om bij twijfel even navraag te doen bij TNT, die mensen doen dus wel moeite om te antwoorden en het gaat nog snel ook. Het is niet zoals de Belgische Post.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: TNT Post track&trace

                          Thx, ik heb ze een email gestuurd.
                          Al doende leert men...

                          Flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: TNT Post track&trace

                            Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                            Thx, ik heb ze een email gestuurd.
                            En nu wachten tot maandag ... hopelijk is je pakket er voor het antwoord op de mail.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: TNT Post track&trace

                              Zou het niet veel eenvoudiger zijn dat ze die stomme, nutteloze "tracking" van hun site halen ? Info die je enkel op een dwaalspoor zet kan toch niet de bedoeling zijn ?
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment

                              Working...
                              X