Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Adapter router vervangen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Adapter router vervangen

    Door het aan & afleggen van de schakelkast, is er blijkbaar een stroomstootje geweest op ons circuit. Het heeft even onze digicorder uit z'n lood geslagen, maar ondertussen is die terug wakker geworden. De router heeft minder geluk.

    Ik heb gelukkig nog een andere netstroomadaptor liggen, die dezelfde spanning (5V) levert, hetzelfde connectortje heeft, maar een andere stroomsterkte (meer Ampère).
    Ik ben geen krak in electriciteit, vandaar mijn vraag: kan dit kwaad?

    Ik testte reeds snel even met deze adaptor en zag dat er terug leven in de router kwam, in tegenstelling tot het testen met de oorspronkelijke netstroomadaptor. 'k durf hem gewoon niet aangesloten laten uit schrik dat er iets overbelast wordt of eventueel zou overhitten/doorbranden.

    Thx
    Steven.
    Canon EOS 5DmkII | Canon Speedlight 580EX | Canon 50mm F1.4 - Canon 24-70mm F2.8 L - Canon 70-200mm F2.8 IS L

  • #2
    Re: Adapter router vervangen

    Meer ampere is geen probleem, minder zou wel een probleem geweest zijn. Want dan zou de netstroomadaptor overbelast geraken, en je router hoogst waarschijnlijk ook niet perfect werken.

    Comment


    • #3
      Re: Adapter router vervangen

      Die stroomsterkte die op adapters staat is het maximum aan mA dat het toestel kan leveren bij een bepaalde spanning. Als het aangesloten toestel meer verbruikt zal de spanning dalen en het toestel niet zo goed meer werken. Ook bestaat de kans als de adapter niet voldoende stroom kan leveren of constant tegen zijn maximum aanzit kans op oververhitting met alle gevolgen vandien.

      In principe kan een overgedimensioneerde adapter geen kwaad; daar de spanning meestal wel gestabiliseerd is; maar ik zou hier nu ook niet in gaan overdrijven. Wanneer het aangesloten toestel om een of andere reden defect zou gaan en bvb. meer stroom vragen, die de te grote adapter moeiteloos zou aanbieden dan bestaat er een grotere kans op brand.

      Kortom; als er geen defecten zijn kan een te grote adapter nooit kwaad.
      α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
      Flickr____No place to be

      Comment


      • #4
        Re: Adapter router vervangen

        Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
        In principe kan een overgedimensioneerde adapter geen kwaad; daar de spanning meestal wel gestabiliseerd is; maar ik zou hier nu ook niet in gaan overdrijven. Wanneer het aangesloten toestel om een of andere reden defect zou gaan en bvb. meer stroom vragen, die de te grote adapter moeiteloos zou aanbieden dan bestaat er een grotere kans op brand.
        Als een deftig toestel defect zou gaan en te veel stroom gaat vragen dan zou normaal de interne zekering moeten springen. Als daar geen zekering in zit dan zal het risico met de ene adapter niet groter zijn dan met de andere want te veel stroom vragen aan de kleine adapter zou deze sneller laten oververhitten.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment

        Working...
        X