Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

English Bay zonsondergang aan de Pacific Ocean, Canada

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • English Bay zonsondergang aan de Pacific Ocean, Canada

    Hallo Allemaal,

    Dit is een vervolg op mijn vorige post van Kitsilano Beach in Vancouver met foto's van zondagavond die ik genomen heb toen we aan dat strand zijn gaan wandelen. Dit strand heet Kitsilano Beach en is gelegen in Vancouver, van dit strand heb je mooie zichten op het centrum van Vancouver, English Bay (inham van de Pacific Ocean), de bergen en omgeving.

    Hopelijk vallen deze ook wat in de smaak.
    Groetjes uit Canada,
    Ann










    Wat info over Kitslino Beach en Vancouver voor diegene die het interesseerd: Kitsilano Beach is een van de meest populairste stranden in Vancouver, vooral in de warme zomer maanden. Het strand heeft prachtige zichten op de bergen, English Bay (een inham van de Stille Oceaan) en downtown Vancouver. Recht aan het strand vind je het langste zout-water openlucht zwembad van Canada wat geopend is in de zomer. Dit is een zalig strand voor een wandeling in eender welke tijd van het jaar. Verderop richting Vanier Park wordt het zandstrand meer een rotsen strand wat ook wel iets heeft.

    Vancouver is gekend als één van de mooiste steden in de wereld die gelegen is aan de westkust van Canada in de provincie British Columbia. Vancouver ligt aan de Straat van Georgia, een deelzee van de Pacifische (Grote of Stille) Oceaan die ook grenst aan Vancouver Island. De stad ligt in de UTC-8 Tijdzone en in de Pacifisch Maritieme Ecozoneregio. De stad ligt op een soort schiereiland wat het Burrard Schiereiland heet. Je vindt de Burrard Inlet (inham) aan de noordkant en de Fraser rivier aan de zuidkant van de stad. De stad staat wereldwijd bekend om de spectaculaire natuur in de directe omgeving en beschikt over één van de grootste stadsparken van Noord-Amerika namelijk “Stanley Park”. Op korte afstand van Vancouver ligt de bergketen "North Shore Mountains" die op zonnige dagen voor fantastische uitzichten zorgen, zelfs vanuit downtown Vancouver. Ook de meestal ondergesneeuwde vulkaan Mount Baker (gelegen in de USA en zo’n 100km van Vancouver) is vaak goed te zien. De stad ligt 971 kilometer ten zuidwesten van Calgary (in de de provincie Alberta) en 228 kilometer ten noorden van de Amerikaanse stad Seattle.

    De prachtige omgeving van Vancouver maakt de stad een interessante toeristische bestemming. Bezoekers worden meestal aangetrokken door de unieke combinatie van het brede culturele aanbod in deze kosmopolische stad omringd door water en bergen, ook zijn de regenwouden en ruige kusten in de directe omgeving. Een andere toeristische trekpleister is "Granville Island", een klein eilandje naast downtown (het centrum), waar een grote markt is gevestigd. Toeristen genieten meestal ook van de mogelijkheid om “Whale Watching” te doen (een tour op het water om orka’s en andere walvissen te bekijken in hun natuurlijk omgeving) vanuit Vancouver in de Straat van Georgia. De nabijgelegen Capilano Suspension Bridge, een echte hangbrug over een ravijn is ook zeer populair. Buiten dat, bezoeken jaarlijks zo’n 1 miljoen toeristen Vancouver 'en route' op een cruise schip, meestal op weg naar Alaska. Vancouver is een multiculturele stad waar je vele verschillende nationaliteiten kan terug vinden en dit brengt een grote variaty aan restaurants, winkels en dergelijke met zich mee. Er is ook een groot aanbod aan kunst gallerijen, muse, theater en dergelijke. Verder vind je er de bekende Robson Straat met zijn vele stijlvolle winkels, het exotische Chinatown, het historische Gastown, de stranden van English Bay en Stanley Park. Vancouver wordt ook wel eens “Hollywood North” genoemd omdat er vele films en tv shows worden opgenomen. Een paar voorbeelden zijn: The X-Files, Battlestar Galactica, I Robot, X-Men en vele andere. In Vancouver worden ook de 2010 Olympische Winterspelen gehouden in februari.
    Last edited by Ann75; 9 oktober 2009, 05:32. Reden: Update

  • #2
    Re: English Bay zonsondergang aan de Pacific Ocean, Canada

    Prachtig trio met een lichte voorkeur nrs 2 & 3....vooral het geel in die 3de is geweldig

    Comment


    • #3
      Re: English Bay zonsondergang aan de Pacific Ocean, Canada

      heel mooi mooie diepte en kleur

      mocht je eens raw werken probeer eens nog wat contrast uit de rotsen te halen want door het tegenlicht komen ze vrij zwart over (ander mogelijkheid is hdr)
      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

      IMac/IPad/Mac Air 
      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

      Comment


      • #4
        Re: English Bay zonsondergang aan de Pacific Ocean, Canada

        Ik vind deze foto's erg mooi, maar blijf met een (domme ?) vraag zitten ..... Vooral bij de eerste foto valt me op dat het water er zo apart uitziet, ik zal niet zeggen wazig (of toch wel ??). Enfin, ik heb dit al eerder gezien en vraag me toch af hoe dit effect tot stand gekomen is. Jullie begrijpen, op technisch gebied heb ik nog een hoop bij te leren ;-)
        Canon EOS 300D

        Comment


        • #5
          Re: English Bay zonsondergang aan de Pacific Ocean, Canada

          Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
          heel mooi mooie diepte en kleur

          mocht je eens raw werken probeer eens nog wat contrast uit de rotsen te halen want door het tegenlicht komen ze vrij zwart over (ander mogelijkheid is hdr)
          Ik begrijp wat je bedoelt. Ik heb deze foto's in RAW genomen, maar het probleem was dat de rotsen erg donker waren en de lucht wat bleek en uitgebrandt bij de horizon. Tijdens het omzetten van RAW naar Jpeg heb ik de curves wat toegepast om de lucht wat donkerder te krijgen en de rotsen wat lichter. Maar teveel van dat maakt de foto erg onnatuurlijk. HDR heb ik ook al geprobeerd, maar daar ben ik nog niet zo goed in om subtiele bewerkingen te bekrijgen...meestal komt het te kleurrijk ook. Nu ik hou wel van felle kleuren, maar teveel vind ik niet zo mooi.

          Toch bedankt voor de tips!
          Groetjes,
          Ann

          Comment


          • #6
            Re: English Bay zonsondergang aan de Pacific Ocean, Canada

            Oorspronkelijk geplaatst door Brigje Bekijk bericht
            Ik vind deze foto's erg mooi, maar blijf met een (domme ?) vraag zitten ..... Vooral bij de eerste foto valt me op dat het water er zo apart uitziet, ik zal niet zeggen wazig (of toch wel ??). Enfin, ik heb dit al eerder gezien en vraag me toch af hoe dit effect tot stand gekomen is. Jullie begrijpen, op technisch gebied heb ik nog een hoop bij te leren ;-)
            Domme vragen zijn er niet, je moet toch ook kunnen leren. Zo een effect krijg je door een trage sluitertijd te gebruiken en een statief is een must...zo een effect kan je ook krijgen bij watervallen. Dit waren mijn camera instellingen bij de eerste foto:
            De camera zet ik op "Shutter Priority", ik heb de sluitertijd (exposure time) op 6 sec. (6") en het F-nummer stond op F/22 en het E/V (exposure compensation) stond op -1.0. Door de trage sluitertijd krijg je zo'n zijde effect op het water. Hopelijk heb je daar wat aan.

            Groetjes,
            Ann

            Comment


            • #7
              Re: English Bay zonsondergang aan de Pacific Ocean, Canada

              3 mooie
              ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
              *BD1034BE

              Comment


              • #8
                Re: English Bay zonsondergang aan de Pacific Ocean, Canada

                Voor mij de eerste, omdat daar nog doortekening te zien is in de rotsen

                greetz
                Cheeta
                Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                flickr

                Comment


                • #9
                  Re: English Bay zonsondergang aan de Pacific Ocean, Canada

                  Oorspronkelijk geplaatst door JLM Bekijk bericht
                  Prachtig trio met een lichte voorkeur nrs 2 & 3....vooral het geel in die 3de is geweldig
                  volledig mee eens ! knappe shots!

                  Comment


                  • #10
                    Re: English Bay zonsondergang aan de Pacific Ocean, Canada

                    Voorkeur voor de 1ste , bij 3 is de voorgrond nogal donker.
                    David Leemans
                    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: English Bay zonsondergang aan de Pacific Ocean, Canada

                      Oorspronkelijk geplaatst door Ann75 Bekijk bericht
                      Domme vragen zijn er niet, je moet toch ook kunnen leren. Zo een effect krijg je door een trage sluitertijd te gebruiken en een statief is een must...zo een effect kan je ook krijgen bij watervallen. Dit waren mijn camera instellingen bij de eerste foto:
                      De camera zet ik op "Shutter Priority", ik heb de sluitertijd (exposure time) op 6 sec. (6") en het F-nummer stond op F/22 en het E/V (exposure compensation) stond op -1.0. Door de trage sluitertijd krijg je zo'n zijde effect op het water. Hopelijk heb je daar wat aan.

                      Groetjes,
                      Ann
                      Ah, dank je wel !! 6 sec., ja, statief lijkt me dan wel nodig Heel erg bedankt voor je antwoord, ga ik zeker mee experimenteren !
                      Canon EOS 300D

                      Comment


                      • #12
                        Re: English Bay zonsondergang aan de Pacific Ocean, Canada

                        Oorspronkelijk geplaatst door JLM Bekijk bericht
                        Prachtig trio met een lichte voorkeur nrs 2 & 3....vooral het geel in die 3de is geweldig
                        ik volg hier Jean Louis, zeer mooi Ann

                        grtjs

                        jk

                        Comment


                        • #13
                          Re: English Bay zonsondergang aan de Pacific Ocean, Canada

                          Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                          Voorkeur voor de 1ste , bij 3 is de voorgrond nogal donker.
                          Volg hier volledig Dleemans en Cheeta..
                          De voorgrond daar heb je nog doortekening en heeft is het beste in balans met de belichting.
                          Ann je hebt een mooie handtekening maar ik heb het nog gezegd hé..
                          Mvg, Pascal,Schoonspikke
                          Als je schiet..schiet dan raak!
                          500 PIXHuawei P30 PRO

                          Comment


                          • #14
                            Re: English Bay zonsondergang aan de Pacific Ocean, Canada

                            Ik had toch graag wat meer detail gezien in de donkere partijen van de rotsen. Maar neemt niet weg dat ik het 3 mooie opnamen vind
                            Jochenvde Photography
                            Flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: English Bay zonsondergang aan de Pacific Ocean, Canada

                              Oorspronkelijk geplaatst door jochenvde Bekijk bericht
                              Ik had toch graag wat meer detail gezien in de donkere partijen van de rotsen. Maar neemt niet weg dat ik het 3 mooie opnamen vind
                              ook mijn gedacht.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X