Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mm verlies

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • mm verlies

    Kan mij iemand zeggen welk verlies aan mm ik heb met een 17-50 van tamron op een ff tov een crop door vignetering ?
    En is het zo dat de tamron 28-75 niet geschikt is op een d60 ?
    Alvast bedankt .

  • #2
    Re: mm verlies

    een tamron 17-50 kan je niet op full-frame gebruiken dus 50mm verlies
    de 28-75 zal wel werken maar zonder AF... als ik me niet vergis heeft de D60 geen ingebouwde AF-motor dus moet de lens dit hebben & deze lens heeft dat niet...
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #3
      Re: mm verlies

      Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
      een tamron 17-50 kan je niet op full-frame gebruiken dus 50mm verlies .
      Niet helemaal waar. Vanaf een bepaalde brandpunt dekt dez zoom wel degelijk het hele ff vlak. IK zal het straks testen op een oude camera.
      Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

      Comment


      • #4
        Re: mm verlies

        je kan tegenwoordig een 28-75 2.8 tamron krijgen met ingebouwde autofocus motor
        die gaat dus dan wel werken op elke digitale nikon spiegelreflex
        vermoedelijk zal je zelfs geen enkele tamron 28-75 2.8 in de winkel meer vinden zonder die ingebouwde autofocusmotor

        Comment


        • #5
          Re: mm verlies

          Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
          een tamron 17-50 kan je niet op full-frame gebruiken dus 50mm verlies
          de 28-75 zal wel werken maar zonder AF... als ik me niet vergis heeft de D60 geen ingebouwde AF-motor dus moet de lens dit hebben & deze lens heeft dat niet...
          Ik heb de Tamron 28-75mm met motor en die werkt zowel op mijn D60 die ik pas verkocht heb en mijn D700.

          Kan mij iemand zeggen welk verlies aan mm ik heb met een 17-50 van tamron op een ff tov een crop door vignetering ?
          Op een crop camera als de D60 word de 17-50 dus een 25.5-75 je hebt dan een verlies in mm van 8.5-25. maar doordat de 17-50 geen FF lens is is deze onbruikbaar.
          Een 28-70 zal op een D60 dus een 42-105 worden, je wint dus in het telebereik maar in het groothoekbereik verlies je een heel stuk maar is dus volkomen bruikbaar met als nadeel minder groothoek.
          Als je een 28-70 van Tamron koopt moet je ingeval van de D60 wel opletten dat je de versie koopt met ingebouwde motor.
          Last edited by Sus; 1 oktober 2009, 12:18.
          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

          Comment


          • #6
            Re: mm verlies

            Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
            Ik heb de Tamron 28-75mm met motor en die werkt zowel op mijn D60 die ik pas verkocht heb en mijn D700.
            wist niet dat de tamron ook een af-motor had...
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

            Comment


            • #7
              Re: mm verlies

              Net geprobeert: de 17-50 vigneert op alle fl's, ook op 50mm nog zwarte, geen donkere, hoeken.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: mm verlies

                Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
                Kan mij iemand zeggen welk verlies aan mm ik heb met een 17-50 van tamron op een ff tov een crop door vignetering ?
                En is het zo dat de tamron 28-75 niet geschikt is op een d60 ?
                Alvast bedankt .
                Ik vermoed dattie vanaf zo'n 22 mm geen vignettering meer geeft.

                Mijn 18-55 IS vignetteert op een analoge body niet meer op 24 mm

                Comment


                • #9
                  Re: mm verlies

                  Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                  Ik vermoed dattie vanaf zo'n 22 mm geen vignettering meer geeft.
                  Deze lens blijft over het gehele zoombereik vigneteren.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                  Mijn 18-55 IS vignetteert op een analoge body niet meer op 24 mm
                  Dat is met een heleboel lenzen inderdaad zo vanaf het halve zoombereik(17-55, 10-20), maar deze niet.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: mm verlies

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                    een tamron 17-50 kan je niet op full-frame gebruiken dus 50mm verlies
                    de 28-75 zal wel werken maar zonder AF... als ik me niet vergis heeft de D60 geen ingebouwde AF-motor dus moet de lens dit hebben & deze lens heeft dat niet...
                    mijn tamron 28-75 werk perfect op de D40 en D60

                    Comment


                    • #11
                      Re: mm verlies

                      De 17-50 van Tamron heeft inderdaad vignettering over het hele zoombereik bij FF, getest op een 1D Mark 2, dus een crop van 1,3 en toch nog...
                      www.rally-image.be - rallysport in en rond België

                      Comment


                      • #12
                        Re: mm verlies

                        Oorspronkelijk geplaatst door tommeke_B Bekijk bericht
                        De 17-50 van Tamron heeft inderdaad vignettering over het hele zoombereik bij FF, getest op een 1D Mark 2, dus een crop van 1,3 en toch nog...
                        Heb het zelf getest op een oude minolta camera. Ook daar tot aan de 50 mm vignettering.
                        Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

                        Comment


                        • #13
                          Re: mm verlies

                          Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                          een tamron 17-50 kan je niet op full-frame gebruiken dus 50mm verlies .
                          Bij canon is er inderdaad een verschil van aansluiting tussen lensen specifiek voor crop toestellen (ef-s) en de andere lenzen (ef).
                          Bij nikon is dit niet het geval. Op mijn D700 kan ik zonder problemen een lens opzetten gebouwd voor een crop toestel, enkel heb ik dan niet meer de volle 12MP maar gaat het toestel naar 5MP.

                          Comment


                          • #14
                            Re: mm verlies

                            Bedankt , zocht nog een lensje die op alle kamera's paste wordt dus de 28-75 mm.

                            Comment


                            • #15
                              Re: mm verlies

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tunie Bekijk bericht
                              Bij canon is er inderdaad een verschil van aansluiting tussen lensen specifiek voor crop toestellen (ef-s) en de andere lenzen (ef).
                              Bij nikon is dit niet het geval. Op mijn D700 kan ik zonder problemen een lens opzetten gebouwd voor een crop toestel, enkel heb ik dan niet meer de volle 12MP maar gaat het toestel naar 5MP.
                              Je kan ook automatische crop uitzetten he.
                              Dan kies je zelf of je op FX of DX wilt werken.

                              Bijvoorbeeld met een 17mm DX objectief is het wel grappig om hem eens op FX te zetten.

                              Greetz rich
                              D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

                              Comment

                              Working...
                              X