Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn scherm ruist !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijn scherm ruist !

    Mijn scherm is blijkbaar allergisch aan BelgiumDigital !
    En mijn vorig scherm ook al !

    Gene zever ! Telkens ik op het forum van BD kom, maakt mijn scherm een ruisend geluid ... en naarmate ik verder surf naar een specifiek forum wordt het ruisen alsmaar luider. Voornamelijk als er veel zwart in het beeld komt. Het geruis is best vergelijkbaar met het lawaai van die oude transistoren ...

    Ik heb dat uitsluitend bij de pagina's van het BD forum, bij geen enkele andere site op het www !
    Voorheen dacht ik dat het aan mijn oude Samsung Syncmaster lag (0,125m² en 33kg), maar ondertussen heb ik een nieuw scherm en die doet het ook !
    Ik heb al eens alle andere toestellen (Externe CDwriter, ontvanger van de muis, ...) uit de omgeving weggehaald maar zonder enig resultaat.

    Heeft iemand anders dat ook voor en/of heeft er iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn ?


    groeten,

    P.S. Met zo 'n vraag ... ik ga hier wat scheve antwoorden en zottigheden terugkrijgen zekers ?
    Gurdy

  • #2
    Re: Mijn scherm ruist !

    Misschien moet je het gaan zoeken bij tinnitus of hyperacusis, symptomen van gehoorbeschadiging.
    De hoog oplopende emoties op BD zullen dat effect misschien versterken.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: Mijn scherm ruist !

      Dat is de Jos zijn verstand dat begint te sissen.

      Nu wat minder serrieus, heb je een scherm met ingebouwde speakers?
      Indien ja, zijn die ook aangesloten?
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Mijn scherm ruist !

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        ... Nu wat minder serrieus, heb je een scherm met ingebouwde speakers?
        Indien ja, zijn die ook aangesloten?
        "Minder serieus" schrijft ie!
        Vriendelijke groet,

        Jos

        Comment


        • #5
          Re: Mijn scherm ruist !

          Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
          "Minder serieus" schrijft ie!
          Ik was met het serieuze begonnen, vandaar.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Mijn scherm ruist !

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Dat is de Jos zijn verstand dat begint te sissen.

            Nu wat minder serrieus, heb je een scherm met ingebouwde speakers?
            Indien ja, zijn die ook aangesloten?
            Neen, geen speakers, ook niet in mijn vroeger scherm.
            Maar stel nu nog dat er wel speakers instaken, waarom enkel geruis wanneer ik op BD ben ?

            Het scherm is aangesloten op twee pc's,eender welke ik gebruik, telkens geruis op BD, 't ligt dus ook niet aan de pc. Misschien aan dat speciaal tussenstuk waarmee twee pc's aangesloten zijn op één scherm, één muis en één klavier ... maar waarom dan enkel op BD ?
            Gurdy

            Comment


            • #7
              Re: Mijn scherm ruist !

              Oorspronkelijk geplaatst door gurdy Bekijk bericht
              ...mijn oude Samsung Syncmaster lag (0,125m² en 33kg)...
              't waren m³
              Gurdy

              Comment


              • #8
                Re: Mijn scherm ruist !

                Oorspronkelijk geplaatst door gurdy Bekijk bericht
                Maar stel nu nog dat er wel speakers instaken, waarom enkel geruis wanneer ik op BD ben ?
                Bij een vorig TFT-scherm had ik ook soms een fijn gesis als ik durfde scrollen op een site, niet bij een klein beetje maar op een langere pagina en meestal was dit dus BD.
                Daar heb ik lang naar gezocht en bleek het door den duur van de ingebouwde speakers te komen ... maar waarom was de vraag daar deze niet gebruikt werden en ook niet aangesloten.
                Dan maar eens een mini jack ingestoken dat kortgesloten was zodat die zeker geen ingangssignaal kon dedecteren en het was opgelost.
                Blijkbaar gaf de draadloze muis interferenties door naar het scherm toe bij iets langer scrollen, naar de audio-ingang in dit geval.

                Nu kan dit bij u al niet het geval zijn mits je geen luidsprekers hebt.
                Je spreekt van dat tussenstuk voor twee pc's op één scherm ... wat als je dit niet gebruikt?
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Mijn scherm ruist !

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Je spreekt van dat tussenstuk voor twee pc's op één scherm ... wat als je dit niet gebruikt?
                  Het maakt geen verschil wanneer ik dat stuk ( een KVM-switch heet zo een ding) er even tussenuit haal.
                  Het geruis valt blijkbaar alleen héél even weg wanneer er data worden verstuurd tussen BD en mijn pc('s), dus wanneer en communicatie is. Bijvoorbeeld wanneer het scherm weergeeft U logt nu in, klik hier wanneer uw browser u niet automatisch doorstuurt is er iets meer dan een seconde niets te horen. Ook bij het uitloggen is er een fractie van een seconde geen geruis, tijdens het overgaan naar andere pagina, tijdens het scrollen, ... Op andere sites blijft alles geruisloos.
                  Maar bon, 't Is allemaal niet zo erg, hoor, ik was meer nieuwsgierig naar de oorzaak dan dat ik me eigenlijk erger aan dat ruisen/sissen/zoemen want door het minste achtergrondgeluid wordt dat al overstemd.
                  Toch bedankt dat jullie heel even mee brainstormden
                  Last edited by gurdy; 2 oktober 2009, 16:47. Reden: spelling
                  Gurdy

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mijn scherm ruist !

                    Post zeker de oplossing als die ooit te boven komt. Je probleem intrigeert me mateloos ;-)
                    www.135mm.be
                    @135mm_leuven
                    info@135mm.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mijn scherm ruist !

                      Hi

                      Op het werk heb ik dat euvel ook als de speakers op staan( zijn ingebouwde), dus niet gemute, hoor ik ook dat geruis en zoals hierboven gemeld enkel op BD.

                      Het scherm daar is een IIyama 22 inch.
                      Mvg,
                      SW
                      BD1071BE

                      Comment

                      Working...
                      X