Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

analoge setje( 4 lenzen)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • analoge setje( 4 lenzen)

    Ik loop stage bij het kringloop bedrijf''opnieuw&co'' waar ik vrij regelmatig oude spiegelreflex camera met rolletjes voorbij zie komen. ook komen diverse objectieven voorbij. ik heb een setje van4 stuks+camera gekocht voor 11 euro. Ik ben compleet onbekend op dit gebied van cameras-lenzen aangezien ik verder alles digitaal doe.

    mijn vraag is, is dit een goed setje om mee voor de gein af en toe op pat te gaan?

    Ik heb de set even snel bekeken en hier enkele namen waar jullie misschien iets aan hebben.

    lens 1: auto flex 1:17 f=55 mm(vaste lens)



    lens 2: CHICON F=28 mm(vaste lens)



    lens3: sigma 39-80 mm zoom(staan verder ontzettend veel getalletjes bij waar ik nog niet thuis mee ben.



    lens4:auto chinon zoom 1:3.6 --76-205 mm


    Het setje samen

    D camera lijkt zelf prima te werken, is dit een degelijk setje zo?



    is het erg dat ik hier het limiet van max 3 foto's overschrijd?(dan haal ik er wel enkele weg)
    Stormchasing / landschapsfotografie https://www.flickr.com/photos/140233977@N06/

  • #2
    Re: analoge setje( 4 lenzen)

    gewoon een goei rolleken kopen en es testen, dan weet je het direct.
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: analoge setje( 4 lenzen)

      Als dit er nu nog zo uitziet, moet het wel degelijk zijn....
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: analoge setje( 4 lenzen)

        Die 55mm f/1.7 ken ik niet (of het moet een Revuenon zijn) , maar die andere objectieven zijn toch goede hoor.
        Mocht je ooit iets tegenkomen van Yashica mag je mij altijd een PM sturen.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: analoge setje( 4 lenzen)

          Die eerste heeft erg veel weg van mijn revuenon...


          Overigens zijn deze lenzen ook erg leuk te gebruiken op je digitale body met een adapter hoor (is schroefdraad neem ik aan?)
          Mijn objectieven zijn all round...

          Comment


          • #6
            Re: analoge setje( 4 lenzen)

            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Die 55mm f/1.7 ken ik niet (of het moet een Revuenon zijn) , maar die andere objectieven zijn toch goede hoor.
            Mocht je ooit iets tegenkomen van Yashica mag je mij altijd een PM sturen.
            Helaas ik kan nergens de naam revuenon vinden Ik zal voor je in de gaten of ik iets van yashica tegenkom

            Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
            Die eerste heeft erg veel weg van mijn revuenon...


            Overigens zijn deze lenzen ook erg leuk te gebruiken op je digitale body met een adapter hoor (is schroefdraad neem ik aan?)
            Ja is met schroefdraad. Wel een goeie tip! Waar kan je adapters krijgen voor dit type schroefdraad?

            helaas ontbreekt bij alle lenzen op de 205 mm na de lenskappen dus moet ik er wel extra voorzichtig mee omgaan als ik er mee op pad ga.
            Stormchasing / landschapsfotografie https://www.flickr.com/photos/140233977@N06/

            Comment


            • #7
              Re: analoge setje( 4 lenzen)

              Er bestaan twee soorten adapters,
              1. een adapter met AF confirm (klik)
              2. de simpele adapter zonder AF confirm (klik)
              De prijzen vermeld zijn inclusief verzending ook naar België.
              Lensdeksel vind je zowat overal, eens kijken op ebay of anders Studio 73.
              Als je meer te weten wilt komen hoe je deze objectieven op een DSLR gebruikt stuur me dan gerust een PM.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: analoge setje( 4 lenzen)

                De prijs/kwaliteitsverhouding lijkt me dik in orde. Gewoon mee oefenen. De prime lenzen 28 en 55 zullen de scherpste zijn, maar alles levert de beste resultaten op met het diafragma 2-3 stops minder dan de grootste opening.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment


                • #9
                  Re: analoge setje( 4 lenzen)

                  reveu is een merk dat verkocht werd door de Duitse Foto-Quelle winkels en gemaakt door japanse fabrikanten

                  Comment

                  Working...
                  X