Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2dehands aanbieden bij Konijn

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2dehands aanbieden bij Konijn

    Heeft er iemand ervaring met de inkoop van 2dehands objectieven bij Konijn? Ik heb mijn Sigma 14mm hier te koop gesteld, maar met weinig succes.
    Ik heb gebeld naar Konijn om te weten wat ze ervoor zouden geven bij aankoop van een andere lens en indien mijn 14mm in goede staat is. Ze kunnen daar echter niet op antwoorden (zelfs niet in de veronderstelling dat hij in goede staat is). Je moet er persoonlijk mee naar ginder gaan. Oostende - Turnhout is wel een beetje te ver als ik absoluut geen idee heb wat te verwachten. Vandaar mijn vraag of er iemand ervaring heeft en wat ze bij Konijn zouden geven voor een lens in goede staat. 50% van de nieuwprijs of minder of meer?
    The bitterness of cheap quality remains, long after the sweetness of low price has gone.
    Fuji XT-2 + .......

  • #2
    Re: 2dehands aanbieden bij Konijn

    Ik heb ook al eens gepolst of ze een lens wilden overnemen. De verkoper zei toen dat ik er zelf meer zou voor krijgen als ik elders zou verkopen. Concreet ging het om een schatting van hen (zonder het objectief te hebben gezien) van 550 euro. De gangbare tweedehandsprijs was toen 700 euro.

    Comment


    • #3
      Re: 2dehands aanbieden bij Konijn

      Uiteraard ga je altijd minder krijgen dan dat je ze zelf verkoopt, aangezien de winkel deze ook wil verder verkopen met (een beetje) winst. Zodoende kunnen zij nooit de normale 2de-handsprijs geven, omdat ze dan bij verkoop altijd duurder zullen zijn dan de andere aanbieders en zodoende uit de boot vallen.
      Wel heb ik al vaak gezien bij konijn in Turnhout dat ze op 2de-hands materiaal waarborg geven, terwijl je dit particulier nooit zal krijgen.

      grt,
      Raf
      Alpha 100 | 17-70mm 4.5-5.6 | 75-300mm 4.5-5.6 | Minolta 50mm 1.8 | Tamron 17-50mm 2.8 | Metz Mecablitz 48 AF-1

      Comment


      • #4
        Re: 2dehands aanbieden bij Konijn

        waar heb je die te koop gesteld?

        kapaza?
        2dehands?
        marktplaats.nl?

        Anders er eens afhalen, nieuwe foto's maken en 2 weken later nog eens posten

        Groeten Davy
        nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

        Comment


        • #5
          Re: 2dehands aanbieden bij Konijn

          Waar had je de lens aangeboden en voor welke prijs?
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: 2dehands aanbieden bij Konijn

            Een aantal jaren geleden ben ik eens met verschillende prof lenzen en body's naar Konijn getrokken. Het was belachelijk weinig wat ze wilden betalen, ook al was ik van plan daar alles nieuw te kopen.
            Uiteindelijk heb ik alles stuk voor stuk via andere kanalen verkocht en dat bracht me duidelijk meer op. En uiteindelijk ook alles nieuw ergens anders gekocht

            Probeer kapaza.be en fotobeurs.com eens. Daar heb ik wel goede ervaringen mee.
            Succes!

            Comment


            • #7
              Re: 2dehands aanbieden bij Konijn

              Das ergens normaal he, pak nu een nieuwe lens van €1000 die kost voor de winkel misschien maar €500 als je dan na een jaar daar mee aan komt en ze geven er €500 voor dan geven ze eigenlijk al veel.
              De verkoop van de nieuwe lens zal dat dan goed moeten maken + wat ze nog verdienen op de ingeleverde die ze bv verkopen voor €700.
              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

              Comment


              • #8
                Re: 2dehands aanbieden bij Konijn

                Een overnemer als Konijn moet:
                1) proberen de lens nog kwijt te geraken met enige winst
                2) 3 maand garantie geven
                3) de goederen stockeren en/of tentoonstellen
                Logisch dat ze het volle pand niet kunnen betalen.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • #9
                  Re: 2dehands aanbieden bij Konijn

                  Helemaal mee eens, verkopen via bv Marktplaats of dergelijke levert altijd meer op logisch overgens.

                  Comment


                  • #10
                    Re: 2dehands aanbieden bij Konijn

                    Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                    Een overnemer als Konijn moet:
                    1) proberen de lens nog kwijt te geraken met enige winst
                    2) 3 maand garantie geven
                    3) de goederen stockeren en/of tentoonstellen
                    Logisch dat ze het volle pand niet kunnen betalen.


                    en BTW ?????

                    Comment


                    • #11
                      Re: 2dehands aanbieden bij Konijn

                      Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                      en BTW ?????
                      Juist, was ik nog vergeten.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • #12
                        Re: 2dehands aanbieden bij Konijn

                        idd heb net hetzelfde meegemaakt bij Grobet
                        ik weet wel niet of ze daar achteraf in verkoop nog garantie geven op de lens ...
                        anders hier op bd nog eens plaatsen, er komen steeds nieuwe foto-hobby-isten bij
                        het leven is als fotograferen, gebruik de negatieven om het positieve te ontwikkelen...

                        Comment


                        • #13
                          Re: 2dehands aanbieden bij Konijn

                          heb het ook ooit eens geprobeerd en verkoper raadde me zelf aan om ze zelf te verkopen.

                          lens verkopen? zet ze gewoon op :
                          - BD
                          - fotobeurs
                          - kapaza
                          - tweedehands

                          Zo doe ik het en dan gaat het vrij vlot hoor (tenzij je teveel vraagt )
                          With Canon, I can (or at least try)
                          Photastic.be ~ Passion for the picture
                          Nieuwe site

                          Comment


                          • #14
                            Re: 2dehands aanbieden bij Konijn

                            Misschien wel leuk als def joe ook nog eens zou reageren. Je kunt wel klagen dat je materiaal niet verkocht raakt, maar als je niet zegt waar en voor welke vraagprijs kunnen we weinig verder adviseren.
                            In ieder geval brengt een Sigma 14mm ook in goede staat niet zomaar 50% van de nieuwprijs op.
                            Sony en Olympus
                            Fotoseries

                            Comment


                            • #15
                              Re: 2dehands aanbieden bij Konijn

                              post verwijderd
                              Last edited by tommmm; 10 januari 2011, 17:36.

                              Comment

                              Working...
                              X