Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk objectief te kiezen??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk objectief te kiezen??

    Goedenamiddag iedereen,

    mijn oudste kleindochter (16jaar) zou zich graag het Tamron 18-270 objectief aanschaffen daar waar ik haar eerder voor de Canon 18-200 mm probeer te overtuigen omdat deze laatste, naar mijn bescheiden mening, kwalitatief beter zou kunnen zijn.

    Over beide objectieven heb ik heb reeds verschillende voor en tegen berichten gelezen (verhouding 40 voor Tamron en 60 voor Canon) maar zou graag eens de mening weten van de BD'ers die in het bezit zijn van dergelijke objectieven en deze ook gebruiken.

    Het toestel, waarop het objectief zou moeten komen te zitten, is een in perfekte staat tweedehands body Canon EOS 350D

    MVG,
    2Lion
    Last edited by 2Lion; 30 september 2009, 17:10.

  • #2
    Re: Welk objectief te kiezen??

    Oorspronkelijk geplaatst door 2Lion Bekijk bericht
    [B]Goedenamiddag iedereen,

    mijn oudste kleindochter (16jaar) zou zich graag het Tamron 18-270 objectief aanschaffen daar waar ik haar eerder voor de Canon 18-200 mm probeer te overtuigen omdat deze laatste, naar mijn bescheiden mening, kwalitatief beter zou kunnen zijn.

    /B]
    Neem de Canon, die is zowel op 200 optisch veel beter dan de Tamron, alsmede een betere autofocus.

    Comment


    • #3
      Re: Welk objectief te kiezen??

      Vreemd eigenlijk.
      DPR geeft de Tamron een 7,5 en de Canon een 7 voor Image Quality.
      Persoonlijk vind ik beide lenzen ondingen.
      Als echter de afdrukken niet te groot moeten worden dan valt het misschien wel mee.

      Comment


      • #4
        Re: Welk objectief te kiezen??

        Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
        Vreemd eigenlijk.
        DPR geeft de Tamron een 7,5 en de Canon een 7 voor Image Quality.
        Persoonlijk vind ik beide lenzen ondingen.
        Als echter de afdrukken niet te groot moeten worden dan valt het misschien wel mee.
        Tja, zelf vind ik het ook niks, maar ik baseer mij op een directe vergelijking op een site die ik niet meer kan vinden.
        Daarbij bleek de Canon op 200mm (in feite 190 mm) aanmerkelijk beter dan de Tamrons (die het feitelijk niet verder schopten dan 230mm) op 200mm , terwijl aan de korte kant het weinig uitmaakte.
        De keus lijkt mij dan niet zo moeilijk te maken.

        Comment


        • #5
          Re: Welk objectief te kiezen??

          Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
          Als echter de afdrukken niet te groot moeten worden dan valt het misschien wel mee.
          Bij grote afdrukken kun je dat 'misschien' gewoon weglaten voor een goede superzoom.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Welk objectief te kiezen??

            Heb deze link al een paar maal hier gezet.

            Canon 18 - 200 IS op een 40D, ik was hier vrij tevreden over destijds.
            In combinatie met de bruikbare hoge ISO in en met de IS; kan je hier vlotjes binnen en buiten mee werken.




            kijk maar es....

            Groeten

            Marc

            PS : zelfs Telekees gaf toen toe dat dit allemaal best meeviel ...
            Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

            https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

            Comment


            • #7
              Re: Welk objectief te kiezen??

              beetje ouderwets misschien maar: zet een Canon op een Canon, als het kan.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Welk objectief te kiezen??

                hoi

                'k heb de Tamron 18-270 sinds een 2-tal maanden in gebruik en ben uiterst tevreden, ik trek vooral foto's op uitstapjes onderweg, vakantie en op familiefeesten...mijns inziens is dat objectief daarvoor gemaakt en ben ik er dus ook tevreden over.
                Op die manier is het een gebruiksvriendelijke lens, maar redelijk groot in omvang (heb ze op een 400D staan), dus je tas/rugzak moet groot genoeg zijn als je de zonnekap er laat opstaan.

                Wees gerust, als je de lens op die manier gebruikt is de autofocus helemaal niet traag (maar strikt genomen zal hij wel trager zijn dan de Canon lens), als je sportfotografie doet neem dan gerust een ander objectief.

                bovendien is de prijs aantrekkelijk

                groeten
                Groeten

                Comment


                • #9
                  Re: Welk objectief te kiezen??

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  beetje ouderwets misschien maar: zet een Canon op een Canon, als het kan.
                  grt,bouk.
                  Ik noem dat gewoon dom.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welk objectief te kiezen??

                    Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                    Ik noem dat gewoon dom.
                    dat mag hoor.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welk objectief te kiezen??

                      Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                      Ik noem dat gewoon dom.
                      ik weet het zo niet hoor. de geschiedenis heeft ons toch geleerd dat third party lenzen meer problemen (kunnen!) geven dan de merkeigen lenzen...

                      er zijn toppers in de third party lenzen, maar er zijn er weinig die niet overtroffen worden door de merkeigen varianten. (Prijs volledig buiten beschouwing gelaten)
                      5DmkIII en wat glas

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welk objectief te kiezen??

                        Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                        1-ik weet het zo niet hoor. de geschiedenis heeft ons toch geleerd dat third party lenzen meer problemen (kunnen!) geven dan de merkeigen lenzen...

                        2-er zijn toppers in de third party lenzen, maar er zijn er weinig die niet overtroffen worden door de merkeigen varianten. (Prijs volledig buiten beschouwing gelaten)
                        1-Zomaar wat geleuter voor de vuist weg brengt ons niet verder.

                        2-Er zijn toppers in de first party lenzen, maar er zijn er weinig die niet overtroffen worden door tht. party varianten(Prijs volledig buiten beschouwing gelaten)

                        Mischien heb je wel gelijk, maar je moet wel met betere argumenten komen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welk objectief te kiezen??

                          Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                          2-Er zijn toppers in de first party lenzen, maar er zijn er weinig die niet overtroffen worden door tht. party varianten([U]Prijs volledig buiten beschouwing gelaten

                          Mischien heb je wel gelijk, maar je moet wel met betere argumenten komen.
                          Ik heb momenteel 10 Canon lenzen en één Sigma, en ik weet zeker dat er niet één third partylens is die m'n originele zal overtreffen zowel niet optisch of qua bouw , als je ze al kan vinden in dit soort. ik spreek dan over lenzen in dit slag : 24F1.4L - 35F1.4L - 85F1.2L - 132F2L - 300F2.8L - 500F4L enz... noem me eens een third partylens die deze laatstgenoemde lenzen zal overtreffen
                          De enige die optisch heel goed meekan is m'n enige sigma 180 macro maar over de bouw van dat ding ga ik me verder niet uitlaten ( ik zal het zo zeggen, er is al wat plakwerk aan te pas gekomen maar ze doet het nog...)

                          Over dat geleuter zullen we het maar niet hebben, daar weet jij alles van...
                          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welk objectief te kiezen??

                            Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                            Ik heb momenteel 10 Canon lenzen en één Sigma, en ik weet zeker dat er niet één third partylens is die m'n originele zal overtreffen zowel niet optisch of qua bouw , als je ze al kan vinden in dit soort. ik spreek dan over lenzen in dit slag : 24F1.4L - 35F1.4L - 85F1.2L - 132F2L - 300F2.8L - 500F4L enz... noem me eens een third partylens die deze laatstgenoemde lenzen zal overtreffen
                            Niet iedereen met een dslr is in dit soort lenzen geïnteresseerd.
                            Voor wie het meer bescheiden wil houden, bieden Tamron en co. dikwijls heel interessante alternatieven tegen een meer dan competitieve prijs.
                            Zoals gewoonlijk dus: ieder zijn ding .
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welk objectief te kiezen??

                              Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                              er zijn toppers in de third party lenzen, maar er zijn er weinig die niet overtroffen worden door de merkeigen varianten. (Prijs volledig buiten beschouwing gelaten)
                              Wat je onderlijnt is net hetgeen geen steek houdt...
                              Er zijn er maar weinig die bij aankopen van een paar honderd tot een paar duizend euro de prijs buiten beschouwing laten
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                              Comment

                              Working...
                              X