Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraag m.b.t. upgrade firmware Nikon D300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraag m.b.t. upgrade firmware Nikon D300

    Ik wilde vandaag de firmware van mijn D300 upgraden (zowel A als B) naar versie 1.10.
    Op de supportafdeling van de Nikon-site (waar je ook de upgrade kan downloaden) lees ik in de instructies dat de huidig firmware minimaal 1.03 moet zijn voor zowel A als B.
    De huidige firmware voor mijn D300 (aangekocht in maart 2008) is echter A 1.02 en B 1.00.
    Ik vind op de Nikon-site echter nergens een upgrade naar A 1.03 en B 1.03 (vanaf 1.00/1.02).
    Zijn hier ervaringsdeskundigen die een geslaagde upgrade gedaan hebben van versies 1.00/1.02 rechtstreeks naar versies 1.10/1.10 ?
    Zoniet hoe kan ik dan toch een geslaagde upgrade uitvoeren?
    Alvast bedankt voor een verhelderend antwoord.

    Jan
    Jan Akkermans
    (BD1097BE)
    Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

  • #2
    Re: Vraag m.b.t. upgrade firmware Nikon D300

    Vreemd dat A en B verschillend zijn.
    Je moet eerst de upgrade naar 1.03 doen
    dan van 1.03 naar 1.10
    Dit waren de instructies die ik van Nikon kreeg. in 1 keer naar 1.10 zal niet lukken
    Dus je moet beide firmwares downloaden

    Toegegeven ik was ook (te?) voorzichtig, ik heb alles enkele keren gelezen, downloads gechecked, Nikon support site gechecked op eventuele problemen met de nieuwe firmware... ('t is tenslotte geen goedkoop kamerake he)

    Maar dan toch op mijn D300 eerst de upgrade gedaan van 1.00 naar 1.03, daarna van 1.03 naar 1.10, geen problemen ondervonden.


    mijn extra advies:
    - zorg dat er geen andere USB toestellen aan je pc hangen,
    - carmera zeker niet via een USB hub aansluiten
    - zorg dat de batterij van de camera 100% geladen is
    - vers opstarten met je pc
    - geen andere applicaties open
    - antivirus tijdelijk uitzetten

    dat is het zo wat

    Olivier
    Nikon D300, 14-24mm f2.8, 24-70mm f2.8, 70-200mm f2.8, SB800, Multiblitz Profilux, eigen fotostudio

    Comment


    • #3
      Re: Vraag m.b.t. upgrade firmware Nikon D300

      Bedankt voor het snelle antwoord Oliviier, maar waar vind ik de versies 1.03 van A en B ?
      Op de site van Nikon (support) heb ik deze op het eerste zicht niet gevonden, of heb ik hier overgekeken?
      Ik zie hier enkel de versie 1.10 van zowel A als B staan.
      Ik heb inmiddels deze vraag ook gersteld op de Nikon-site en benieuwd naar hun antwoord.
      Mocht jij de versies 1.03 nog ergens op je harde schijf of op een geheugenkaartje hebben staan, dan mag je me dat altijd laten weten, dan laat ik je mijn "regulier" e-mail adres geworden zodat je ze mij d.m.v van een "attachement" kan doorsturen. Ik vermoed dat het betrokken bestand (ik meen dat beiden in één "file" zitten dat dan "ge-extraheerd" moet worden) niet echt heel groot is.
      (Ik vermoed dat het doorspelen van "firmware" voor een toestel dat officieel in België is aangekocht niet illegaal is; zo niet mogen de mods de laatste alinea hierboven schrappen).

      Jan
      Jan Akkermans
      (BD1097BE)
      Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: Vraag m.b.t. upgrade firmware Nikon D300

        Vreemd, ik vind de oude firmware ook niet meer
        gelukkig hou ik zo'n dingen bij zolang ik de apparatuur heb

        hier http://www.fotostudiotehuur.com/externalfiles 'k zal ze een tijdje online laten staan
        2 zipfiles, eentje met 1.03 en eentje met 1.10
        de instructies zitten erbij

        uitpakken op harde schijf, instructies.html lezen, en doen

        hopelijk kan je hiermee verder
        Nikon D300, 14-24mm f2.8, 24-70mm f2.8, 70-200mm f2.8, SB800, Multiblitz Profilux, eigen fotostudio

        Comment


        • #5
          Re: Vraag m.b.t. upgrade firmware Nikon D300

          Vanochtend ontving ik onderstaande mail (in het blauw) van het supportcenter van Nikon. Ik moet zeggen dat ik aangenaam was over de snelheid van hun antwoord. Ik stelde deze vraag immers pas gisterenavond (na kantooruren) aan het supportteam en ontving vanochtend (10:25) reeds een antwoord.
          Ik meen uit dit antwoord te mogen afleiden dat ik gewoon kan upgraden van de versies A 1.02 en B 1.00 naar de versies A 1.10 en B 1.10.
          Aangezien, naar mijn bescheiden mening het antwoord ook in wat "krakkemikkig" Nederlands is geschreven (toch de tweede alinea) ben ik eens naar de Engelstalige site gaan kijken om daar "originele" tekst te lezen.
          Daar staat letterlijk in de tekst over de controle van de huidige versies: "Two firmware versions (A and B) will be displayed. Both should be earlier than 1.03".
          Dit zou idd correcter vertaald zijn door "beide versies moeten ouder zijn dan 1.03" dan door de huidige vertaling " Twee firmwareversies (A en B) worden getoond. Beide versies moeten recenter zijn dan 1.03".
          Ik ga dus maar eens een poging ondernemen om de de upgrade te doen met de firmware die ik gedownload heb van de Nikon-site.

          @ lightningbit: Olivier,alleszins bedankt voor je antwoorden en de inspanningen die je gedaan hebt om de verschillende firmware versies on-line te zetten.
          Dit is een duidelijk bewijs dat er "zelfs op BD" nog goede en bereidwillige zielen "ronddwalen" .

          Jan
          __________________________________________________ __________________________________________________ _______________


          Ugrade Firmware D300 versie 1.02/1.00 naar 1.10/1.10

          Verwijzingsnr. 090929-001541
          Onlangs heeft u persoonlijke assistentie aangevraagd bij ons online supportcenter. Hieronder vindt u een samenvatting van uw vraag en ons antwoord.
          __________________________________________________ __________________________________________________ ________________
          Jan Akkermans 29/09/2009 | 08:53 NM

          Ik wilde vandaag de firmware van mijn D300 upgraden (zowel A als B) naar versie 1.10.
          Ik lees in de instructies dat de huidige firmware minimaal 1.03 moet zijn voor zowel A als B.
          De huidige firmware voor mijn D300 (aangekocht in maart 2008) is echter A 1.02 en B 1.00.
          Ik vind op de nikonsite echter nergens een upgrade naar 1.03 (vanaf 1.02/1.00).
          Kan ik rechtstreeks upgraden van A 1.02 en B 1.00 naar A 1.10 en B .10. Zo niet, hoe pak ik dat aan ?
          Alvast bedankt op voorhand voor een verhelderend antwoord.

          __________________________________________________ __________________________________________________ ________________
          Nikon Europe Support 30/09/2009 | 10:25 VM

          Geachte meneer Akkermans,

          Hartelijk dank voor uw vraag over de firmware update van de D300.

          De genoemde aanwijzing is verkeerd vertaald. U kunt deze negeren. De firmware update 1.10 heeft alle voorgaande firmware updates in mee verwerkt gekregen en zal dus gewoon uit te voeren zijn. Wij bieden onze verontschuldigingen aan voor de verwarring.

          Erop vertrouwende u voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht u nog verdere vragen hebben, dan kunt u op de link bovenaan deze email klikken en uw vraag zo bijwerken.

          Met vriendelijke groeten,

          Wesley
          Nikon Europe Support
          www.europe-nikon.com/support
          Jan Akkermans
          (BD1097BE)
          Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: Vraag m.b.t. upgrade firmware Nikon D300

            Upgrade inmiddels succesvol uitgevoerd, rechtstreeks van de versie A 1.02 en B1.00 naar A 1.10 en B 1.10

            Jan
            Jan Akkermans
            (BD1097BE)
            Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

            Comment


            • #7
              Re: Vraag m.b.t. upgrade firmware Nikon D300

              Graag gedaan hoor, was kleine moeite

              'k zal het nog een tijdje laten staan, in geval dat andere D300 bezitters hetzelfde zouden willen doen.
              Nikon D300, 14-24mm f2.8, 24-70mm f2.8, 70-200mm f2.8, SB800, Multiblitz Profilux, eigen fotostudio

              Comment

              Working...
              X