Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

oude italiaanse deuren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • oude italiaanse deuren







    Groetjes Vicky

  • #2
    Re: oude italiaanse deuren

    mooi werk, Vicky
    mvg,
    Ludo V.

    Comment


    • #3
      Re: oude italiaanse deuren

      De kleuren bij twee en drie vind ik beter dan bij een. Voor het overige: heerlijke detail foto's van een prachtige omgeving.
      Last edited by Peterdep; 30 september 2009, 18:21.

      Comment


      • #4
        Re: oude italiaanse deuren

        nummer twee vind ik super Vicky, prachtige kleuren. Nummer één is onderaan een beetje teveel afgesneden, de stootsteen en hoek van de deur is weg. Een serie die me doet likkebaarden naar het heerlijke Italië.
        Marsje

        Comment


        • #5
          Re: oude italiaanse deuren

          Als ik eerlijk mag zijn vind ik de deuren op zich heel mooi, maar fotografisch gezien zijn het niet meer dan snelle onverzorgde snapshots...

          Mvg,
          Frederic

          Comment


          • #6
            Re: oude italiaanse deuren

            vind dat bij de tweede de omgeving er wel bij past.
            bij de anderen had je wel wat dichterbij kunnen gaan.
            dat stukje blauw bij de eerste mag er zeker wel af en net als bij de tweede en derde opname, er recht voor gaan staan.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: oude italiaanse deuren

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              vind dat bij de tweede de omgeving er wel bij past.
              bij de anderen had je wel wat dichterbij kunnen gaan.
              dat stukje blauw bij de eerste mag er zeker wel af en net als bij de tweede en derde opname, er recht voor gaan staan.
              grt,bouk.
              Mijn persoonlijke mening : bij de eerste maakt het stukje muur (links op de foto) en de helling van de straat het geheel af.
              Het blauw valt inderdaad wat uit de toon op deze foto.
              Mijn gedacht natuurlijk. ;-)

              Comment


              • #8
                Re: oude italiaanse deuren

                Vicky.

                Ik weet hoe verleidelijk het is om dit soort foto's te maken.
                Ik maakte er dit jaar in Toscane wel meer dan 100 van dit soort foto's.
                Telkens komt het op hetzelfde neer, terwijl als je erbij staat is het vaak mooier als op de foto.
                Deze ronde heb ik er bewust geen geplaatst omdat je vaak reacties krijg als standaard foto. (ook begrijpelijk)

                Wel moet is zeggen dat je 1e deur wel een hele mooie is

                Gr kees
                Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                Comment


                • #9
                  Re: oude italiaanse deuren

                  De eerste vind ik wel goed dat die niet centraal genomen is.Het stuk muur vult aan.Het blauwe past wel echt niet bij de rest van de tonen.
                  Bij de tweede had je beter licht moeten hebben, vind ik.Het stucwerk rond de deur vind ik wel een meerwaarde hebben.
                  Je derde vind ik niet zo geslaagd.De 'deur' is niet zo mooi en ik vind hem niet scherp genoeg.

                  Comment


                  • #10
                    Re: oude italiaanse deuren

                    iedereen bedankt voor de reacties

                    Voor het nemen van foto's in de smalle straatjes in Italië moets ik tevreden zijn met de compo die ik 'kon' nemen en dikwijls met mijn rug tegen de muur kon ik niet de foto nemen die ik wou en zeker niet recht voor de deuren want dan had ik nog minder in de foto
                    Voor de eerste foto heb ik het blauw erbij gelaten omdat ik anders nog meer van de mooie rij pannetjes kwijt was.
                    Groetjes Vicky

                    Comment


                    • #11
                      Re: oude italiaanse deuren

                      Oorspronkelijk geplaatst door vonkske Bekijk bericht
                      Je derde vind ik niet zo geslaagd.De 'deur' is niet zo mooi en ik vind hem niet scherp genoeg.
                      Ja maar ho, de deur hoeft niet mooi te zijn, de foto moet goed zijn!
                      Er is een wereld van verschil tussen een al dan niet mooi onderwerp en een interessante foto.

                      Comment


                      • #12
                        Re: oude italiaanse deuren

                        Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                        Ja maar ho, de deur hoeft niet mooi te zijn, de foto moet goed zijn!
                        Er is een wereld van verschil tussen een al dan niet mooi onderwerp en een interessante foto.
                        Volg ik in.

                        Geef mij maar de harde schaduw van de eerste
                        Jochenvde Photography
                        Flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: oude italiaanse deuren

                          Oorspronkelijk geplaatst door jochenvde Bekijk bericht
                          Volg ik in.

                          Geef mij maar de harde schaduw van de eerste
                          Eerst eens goed lezen misschien?
                          De eerste vind ik ook goed zoals ik schreef (behalve het blauwe).
                          De derde past volgens mij niet in de serie: de deur is niet zo 'mooi' als de vorige twee maar is bovenal onscherp en dat is storend.(en dus geen goede foto, en dus fotografisch minder interessant).

                          Vicky is een monument maar monumenten verdragen heus wel wat kritiek.
                          Het valt me op dat op dit forum niet makkelijk een iets of wat kritische opmerking op de gevestigde waarden aanvaard wordt.
                          Men voelt zich dan vlug geroepen om de kritiek te ontkrachten en vergeten die eerst wel eens goed te lezen.

                          Dezelfde 'verdediging' zie ik niet vaak bij 'fotobeoordeling' alhoewel daar ook veel goede foto's tussen zitten.
                          Beoordeel een foto en geen 'naam' aub.

                          Comment


                          • #14
                            Re: oude italiaanse deuren

                            Oorspronkelijk geplaatst door vonkske Bekijk bericht
                            Het valt me op dat op dit forum niet makkelijk een iets of wat kritische opmerking op de gevestigde waarden aanvaard wordt.
                            Men voelt zich dan vlug geroepen om de kritiek te ontkrachten en vergeten die eerst wel eens goed te lezen.

                            Dezelfde 'verdediging' zie ik niet vaak bij 'fotobeoordeling' alhoewel daar ook veel goede foto's tussen zitten.
                            Beoordeel een foto en geen 'naam' aub.
                            Helemaal mee eens. Dit is dan ook de reden waarom ik op de foto's van bepaalde gevestigde waarden niet (meer) 'negatief' reageer.

                            Comment


                            • #15
                              Re: oude italiaanse deuren

                              Please, laten we on-topic blijven.
                              we weten ondertussen waar zulke discussies toe leiden

                              Gr Kees
                              Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                              Comment

                              Working...
                              X