Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 50d max. gevoeligheid??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 50d max. gevoeligheid??

    Ik heb een vraag over de canon 50d.
    In de specificaties lees ik:

    Wide-area AF met 9 ‘cross type’ punten
    Het uiterst nauwkeurige AF-systeem heeft 9 ‘cross type’ punten. Het middelste AF-punt biedt een gevoeligheid tot maximaal f/2.8. De punten liggen verspreid over het AF beeld om zo ook beter scherp te stellen op onderwerpen die zich niet in het midden bevinden.


    Is het dan zinvol om bvb een lens te kopen met een kleiner diafragma waarde dan 2.8?
    Bvb. canon 50mm 1.4

    Kan iemand mij hierbij helpen?

  • #2
    Re: canon 50d max. gevoeligheid??

    mh interessante vraag. Effe abonneren aangezien lichtsterke dinges me interesseren
    Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

    Comment


    • #3
      Re: canon 50d max. gevoeligheid??

      Oorspronkelijk geplaatst door seedn Bekijk bericht
      Ik heb een vraag over de canon 50d.
      In de specificaties lees ik:

      [SIZE="2"]Wide-area AF met 9 ‘cross type’ punten
      Het uiterst nauwkeurige AF-systeem heeft 9 ‘cross type’ punten. Het middelste AF-punt biedt een gevoeligheid tot maximaal f/2.8.
      Dit betekent dat bij lenzen met max. diafragma van f/2.8 of groter (dus een f/1.4 bvb) het middelste AF punt extra gevoelig wordt, m.a.w, het werkt dan nog beter.
      Dus ja, een f/1.4 heeft zeker zin.
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

      Comment


      • #4
        Re: canon 50d max. gevoeligheid??

        • 9-point TTL CMOS sensor
        • All points cross-type for lenses of F5.6 or faster
        • Center point additionally sensitive with lenses of F2.8 or faster

        Wat wil zeggen dat alle lenzen met vol open diafragma van 2.8 en groter (kleiner f getal), de center point nauwkeuriger kunnen gebruiken dan indien je een lens gebruik dat vol open bv F4 is.
        Zie hier

        Indien je een lmens neemt dat vol open over de F5.6 gaat, zal je scherpstelling niet (goed)meer functioneren. Opletten als je een teleconverter gebruikt.

        Ik hoop dat ik je een beetje heb kunne helpen.
        Canon 7D + 400D - Canon EF-S 10-22mm F 3.5-4.5 USM - Tamron 28-75mm f 2,8 XR DI - Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM - Sigma 105mmf/2.8 Macro - Sigma 30mm f1.4 EX DC HSM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon Speedlite 430EX

        Comment


        • #5
          Re: canon 50d max. gevoeligheid??

          Ja, bij alle diafragma's vanaf 2.8 en groter (dus ook 1.4) bied het middelste AF punt een extra gevoeligheid.
          Canon + Elinchrom | www.daanbarnhoorn.nl

          Comment


          • #6
            Re: canon 50d max. gevoeligheid??

            ok, bedankt voor jullie snelle reactie

            Comment

            Working...
            X