Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 2,8/6mm 220° Fisheye-Nikkor Auto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 2,8/6mm 220° Fisheye-Nikkor Auto



    Zet er iets magnifieks uit maar...Hoezo fisheye's zijn duur?





    [Mod]Omdat de foto de maximale BD-afmetingen (900 px langste zijde) overschreed, heb ik 'm nu achter een linkje geplaatst. Als je de afmetingen aanpast, mag je via de <Aanpassen> knop onderaan je post de IMG-tags opnieuw aanbrengen. Dank.[/Mod]
    Last edited by LesC; 29 september 2009, 10:51. Reden: foto achter linkje geplaatst

  • #2
    Re: Nikon 2,8/6mm 220° Fisheye-Nikkor Auto

    gek

    Zoveel geld, de lens is net een paraplu voor je nikon.

    Ik vraag mij eigenlijk af hoe de kwaliteit is van die lens?
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 2,8/6mm 220° Fisheye-Nikkor Auto

      http://www.graysofwestminster.co.uk/...nikon-room.php

      Hier staat er zo eentje op statief

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 2,8/6mm 220° Fisheye-Nikkor Auto

        kwaliteit is niet zo super maar ik wil ook zo'n gevulde kast als op voorbeeld
        nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

        Comment


        • #5
          Re: Nikon 2,8/6mm 220° Fisheye-Nikkor Auto

          Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
          gek

          Zoveel geld, de lens is net een paraplu voor je nikon.

          Ik vraag mij eigenlijk af hoe de kwaliteit is van die lens?

          Hier wat meer info: http://www.mir.com.my/rb/photography...yes/6mmf28.htm Kijk eens hoeveel glas gebruikt is voor dat front element, en dan weet je ineens waarom ie zo duur is. Da's immers geslepen uit een massief stuk glas Wees maar zeker dat de foto's super zullen zijn. Alleen is dit uniek objectief blijkbaar vrij onhandig in gebruik met zijn 5,2Kg.

          Nikon mag van mij gerust terug de draad opnemen met het uitbrengen van zo'n speciallekes (weliswaar minder extreem en dus bereikbaarder voor een groter publiek dan dit)

          Comment


          • #6
            Re: Nikon 2,8/6mm 220° Fisheye-Nikkor Auto

            met een gewone fish eye heb ik regelmatig last van mijn tenen, dat wordt met deze nog lastiger, dus maar niet doen dan?
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Nikon 2,8/6mm 220° Fisheye-Nikkor Auto

              Hier een foto gemaakt met zo een 6mm, inderdaad last van je tenen. KLIK

              Probleem, je moet alvorens je het objectief op je camera zet, eerst de spiegel opklappen, en dan pas het objectief monteren, en dat is bij een digitale camera niet meer mogelijk.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon 2,8/6mm 220° Fisheye-Nikkor Auto

                wow
                ik wist niet dat er lenzen waren die een beeldhoek van meer dan 180 ° hadden, maar toch lijkt me bvb een sigma 8mm fish wel iets handzamer
                Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon 2,8/6mm 220° Fisheye-Nikkor Auto

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Probleem, je moet alvorens je het objectief op je camera zet, eerst de spiegel opklappen, en dan pas het objectief monteren, en dat is bij een digitale camera niet meer mogelijk.
                  tuurlijk wel... sensor cleaning opzetten --> spiegel gaat omhoog --> lens erop --> camera uitschakelen --> camera inschakelen --> voeten amputeren tot aan de knieen --> foto nemen

                  Wel redelijk veel last van vignettering he...
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon 2,8/6mm 220° Fisheye-Nikkor Auto

                    [QUOTE=Hans Swolfs;2417025]tuurlijk wel... sensor cleaning opzetten --> spiegel gaat omhoog --> lens erop --> camera uitschakelen --> KRAK

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon 2,8/6mm 220° Fisheye-Nikkor Auto

                      [QUOTE=demeyereg;2418288]
                      Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                      tuurlijk wel... sensor cleaning opzetten --> spiegel gaat omhoog --> lens erop --> camera uitschakelen --> KRAK
                      komt de lens te diep in de camera zodat de spiegel daar tegenknalt dan? Dan heb ik niks gezegd
                      With Canon, I can (or at least try)
                      Photastic.be ~ Passion for the picture
                      Nieuwe site

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon 2,8/6mm 220° Fisheye-Nikkor Auto

                        [QUOTE=Hans Swolfs;2418738]
                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        komt de lens te diep in de camera zodat de spiegel daar tegenknalt dan? Dan heb ik niks gezegd
                        Ja de spiegel kan niet passeren, zou nu wel ideaal zijn met de live-view functie, vroeger was het op goed geluk, omdat je je beeld niet door de zoeker kon bekijken, sommigen zetten het toestel met dit objectief op een statief, openden de achterwand op lange belichting ofzo, (dus met open gordijn) en legden een matglas op de filmvlakgeleiders, zo kon je enig idee krijgen wat er nu juist op je foto zou komen, maar in ieder geval, er staat veel op.

                        Comment

                        Working...
                        X