Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hulp gevraagd: buik moet weg

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hulp gevraagd: buik moet weg

    Ik heb een redelijk buikje, niet van het bier want ik drink nauwelijks bier.
    Wel van het eten en snoepen. Ik beweeg ook weinig (zittend beroep).
    Nu wil ik die buik weg of toch een flink stuk minder.
    Wat moet ik doen? Sport? Diëtist?
    Of gaat dat weg met alleen andere eetgewoonten aan te nemen? (minder chocolade, minder brood enz)
    Hij is er stilaan gekomen in de loop van vele jaren.
    Zal ik hem nog wel ooit kunnen wegwerken?
    Ik heb slechts licht overgewicht.
    Dank u voor de tips.

    Mods: verplaatsen naar chit chat a.u.b. per ongeluk in algemeen gepost.

  • #2
    Re: hulp gevraagd: buik moet weg

    Het antwoord staat mijns inziens in je eigen bericht.

    Wel van het eten en snoepen. Ik beweeg ook weinig (zittend beroep).
    Minder snoepen dus, of proberen als alternatief gezonder te snoepen (geen snoep meer in huis halen is eeen goede start).
    Meer bewegen. Kun je tijd vrij maken om te gaan sporten?

    Verder niet verwachten dat je in 1-2-3 alles kwijt zult zijn. Beter op 't gemak 'dieten' en met succes, dan een of ander crashdieet en na een paar maanden terug van af staan...

    Deze link is misschien ook interessant.

    Succes ermee
    Al doende leert men...

    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: hulp gevraagd: buik moet weg

      Hey juppekes

      Ik zit eigenlijk ook met het zelfde probleem dat ook niet wil weggaan

      Ik ben maar 1m73 groot en weeg zo'n kleine 90kg

      En het meeste gewicht zit volgens mij ook in mijn buik

      Maar het probleem is dat ik veeeeeeeeeeeeeel te graag en veeeeeeeeeeeeeel te veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel eet
      Bootjes

      Comment


      • #4
        Re: hulp gevraagd: buik moet weg

        Op pad gaan met camera zonder zoomlens.
        I.p.v.zoomen gaan bewegen.

        Minder eten (snoepen) lost het probleem niet alleen op.

        mvg
        Antoine

        Comment


        • #5
          Re: hulp gevraagd: buik moet weg

          1. eetgewoonten een beetje aanpassen ... stoppen als je genoeg hebt en niet als alle potten en pannen leeg zijn

          2. bewegen ... probeer in het weekend een lange wandeling te maken, paar uur te gaan fietsen, of ga winkelen met de madam en hobbel er een namiddag achteraan ... lekker relaxed, dat verbruikt aardig wat calorien
          Probeer daarbij in de week wat met gewichten te smijten en af en toe bijvoorbeeld een half uurtje lopen. Als je spiermassa bijkrijgt, ga je meer calorien verbruiken, zelfs in rust. En je gaat er sportiever uitzien.

          Comment


          • #6
            Re: hulp gevraagd: buik moet weg

            klinkt misschien heel dom maar weight watchers 2 vrienden van mij die echt overgewicht hadden zijn nu zoiets als mij (miss iets breeder wel)

            Comment


            • #7
              Re: hulp gevraagd: buik moet weg

              Joggen.. volhouden

              Comment


              • #8
                Re: hulp gevraagd: buik moet weg

                Vrij simpel, met regelmaat eten en er op letten WAT je eet!
                Vervang de snoep door een stuk fruit, en duik niet de kast in na het avondmaal
                En vooral bewegen een wandeling van 30 min per dag doet wonderen, met een goede planning heeft iedereen daar tijd voor.

                Comment


                • #9
                  Re: hulp gevraagd: buik moet weg

                  Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                  Hey juppekes

                  Ik zit eigenlijk ook met het zelfde probleem dat ook niet wil weggaan

                  Ik ben maar 1m73 groot en weeg zo'n kleine 90kg

                  En het meeste gewicht zit volgens mij ook in mijn buik

                  Maar het probleem is dat ik veeeeeeeeeeeeeel te graag en veeeeeeeeeeeeeel te veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel eet
                  Fruit, groenten, mager vlees eventueel, groentesoep.
                  Sausen met weinig of geen vetten.
                  En een aardappel maakt niet dik....
                  Donker brood.
                  Enz. enz.

                  Zonder iet of wat beweging zal het niet zo goed lukken om af te vallen.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: hulp gevraagd: buik moet weg

                    Mijn man heeft ook een beetje een buikje, hij snoept wel eens graag maar gelukkig komt hij eigenlijk nooit bij omdat hij elke dag een half uur gaat lopen en zo'n 4-5 keer per week doet hij nog wat gewicht heffen...met een machine wat we thuis hebben. Mijn man doet vooral vele "leg lifts" en dat helpt dat zijn buik maar een "buikje" is. Deze video laat je zien hoe je dat best doet: http://www.youtube.com/watch?v=3gI2SuaSYDk

                    Een andere hele goede manier voor buikspieren te kweken is "Pilates" en hier zijn een paar goede video'tjes die je misschien kan volgen. Een neen dat is niet alleen voor vrouwen! Dit heet "pick your spot": http://www.youtube.com/watch?v=P1rVyf2kpho ...dit is part 1 van 5, dus je kan die andere daar rechts in een kolom vinden. Part 1 en 2 concetreren zich vooral op de buikspieren. Doe dit elke dag voor een 10 minuten en na 4-5 weken merk je al een heel verschil. Geef niet op als je de oefening niet kan doen, want geloof me het ziet er veel gemakkelijker uit dan dat het is. Maar probeer de oefening die je kan doen zo goed mogelijk te doen. Na een paar weken zal je het je verwonderen hoe je opeens vele van die oefening vrij gemakkelijk kan doen. En let hierbij een beetje op je eten en dan zal het wel lukken.

                    Veel succes ermee!
                    Groetjes,
                    Ann

                    Comment


                    • #11
                      Re: hulp gevraagd: buik moet weg

                      buikspieren kweken is een ding, maar als daar zoals de heren hier zeggen zandzakskes voor liggen, dan help pilates of dagelijks 250 sit-ups of crunches te doen niet echt ... buik is een te kleine spiergroep.
                      Die zandzakskes moeten weg en dat doe je door vetverbranding ... en vetverbranding is vooral door low-cardio. Dus aan een gezapig tempo lang bezig zijn is het beste. Fietsen en/of lopen/wandelen zetten je grote spiergroepen in gang ( je benen ).

                      Comment


                      • #12
                        Re: hulp gevraagd: buik moet weg

                        Oorspronkelijk geplaatst door davitch Bekijk bericht
                        buikspieren kweken is een ding, maar als daar zoals de heren hier zeggen zandzakskes voor liggen, dan help pilates of dagelijks 250 sit-ups of crunches te doen niet echt ... buik is een te kleine spiergroep.
                        Die zandzakskes moeten weg en dat doe je door vetverbranding ... en vetverbranding is vooral door low-cardio. Dus aan een gezapig tempo lang bezig zijn is het beste. Fietsen en/of lopen/wandelen zetten je grote spiergroepen in gang ( je benen ).
                        Drastisch > liposuctie.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #13
                          Re: hulp gevraagd: buik moet weg

                          Oorspronkelijk geplaatst door davitch Bekijk bericht
                          buikspieren kweken is een ding, maar als daar zoals de heren hier zeggen zandzakskes voor liggen, dan help pilates of dagelijks 250 sit-ups of crunches te doen niet echt ... buik is een te kleine spiergroep.
                          Die zandzakskes moeten weg en dat doe je door vetverbranding ... en vetverbranding is vooral door low-cardio. Dus aan een gezapig tempo lang bezig zijn is het beste. Fietsen en/of lopen/wandelen zetten je grote spiergroepen in gang ( je benen ).
                          Heel juist
                          Let wel dat je plaatselijk NIET kan vermageren, door buikspieroefeningen te doen verbruik je calorieën en dan ga je vermageren over gans je lichaam en zo is dat voor al de bewegingen of trainingen die je maakt.

                          Comment


                          • #14
                            Re: hulp gevraagd: buik moet weg

                            Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                            Op pad gaan met camera zonder zoomlens.
                            I.p.v.zoomen gaan bewegen.

                            Minder eten (snoepen) lost het probleem niet alleen op.

                            mvg
                            Antoine
                            ofwel met volgende zoomlens gaan wandelen

                            je kilo's zullen er wel af vliegen dan

                            Comment


                            • #15
                              Re: hulp gevraagd: buik moet weg

                              Gekend probleem Ik ben 1m75 en woog 2 jaar geleden 97 Kg. Was op dat moment 46 en moest na twee verdiepen traplopen effe gaan zitten
                              Gezien mijn zittend beroep, regelmatige dinners, lunches en andere Bacchus evenementen kwamen de kilootjes er jaarlijks bij....
                              Op advies van de arts een duur sport gaan zoeken :
                              - joggen: binnen de drie maand zit je met overgewicht door je knieën heen
                              - zwemmen: de verplaatsing, de uren, moeilijk vol te houden
                              - Fietsen leek voor mij de beste oplossing.

                              Koersfietsje gekocht (eentje van 't vorige seizoen -30% korting = 750€), schoenen, een outfit kreeg ik bij de fiets, een helm en we konden vertrekken. (900€)
                              Iedere week zat ik voor 80 - 120 Km op de fiets in 2 - 3 ritten, dit in combinatie met minder snoep, meer water drinken, minder eten (ik kuis de potten niet meer uit na 't eten) meer fruit. 's Ochtends ontbijten (had ik de laatste 25 jaar niet meer gedaan) geen suiker in de koffie......(na een tijdje went dit en heb je geen behoefte meer aan snoep of zoet)
                              Resultaat na 6 maand 10 KG kwijt (vet geruild voor spiermassa) en ik loop de trappen op zonder probleem.
                              Volhouden is de boodschap, tijdens de winter ga ik spinnen en probeer ik bij droog weer iedere zondag nog een 60 km te fietsen (meestal alleen aan 29km/h gemiddeld)
                              Het grote nadeel.... ik ben van maat XL naar L gegaan dwz gaan shoppen en daar heb ik een grondige hekel aan
                              Rudy,

                              Hier vind je meer Astrofotografie werk.

                              Comment

                              Working...
                              X