Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foutmelding f - -

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foutmelding f - -

    Ik ben in het bezit van een nikon D50 met de volgende lenzen:
    - sigma 18-200 f3.5-5.6
    - sigma 150mm f2.8 (macro)
    - sigma 120-400 f4.5-5.6
    - tamron 17-50 f2.8

    heb sinds kort de sigma 120-400 aangeschaft en de eerste weken werkte deze perfect.
    ineens tijdens het fotograferen komt de melding f - - op de plaats van mijn f-waarde
    ik kan geen foto's meer trekken.
    alle andere lenzen vormen geen probleem.
    heb veel gegoogled maar helaas zijn alle tips die erop staan niet voor mij.
    Ik lees ook over het verzetten van klepjes, maar deze vind ik nergens terug.
    heel soms krijg ik hem even aan de praat als ik op manueel trek en daarna vlug mijn AF opzet.
    wie kan mij helpen met dit probleem.
    kan het zijn dat die lens te zwaar is voor mijn d50?
    heeft het te maken met het feit dat dit een lens is dat ook op full frame kan gebruikt worden.
    ik word er zeer wanhopig van.
    Keyki

    When people ask what equipment I use, I tell them my eyes (Ansel Adams)

  • #2
    Re: foutmelding f - -

    Contacten al voorzichtig geprobeerd te reinigen?
    http://www.mariorentmeester.nl &
    http://www.hvzeeland.nl/ & http://www.zeeuwseregio.nl
    | D90 | D200 + grip | 50 1.8 | 18-105 VR | 70-300 VR | SB-600 | SB-800 |

    Comment


    • #3
      Re: foutmelding f - -

      De diafragmaring wel op de hoogste waarde (f/22 denk ik) gezet?
      Ik heb het eens voorgehad met een kapotte lens, daar was het pinnetje vanafgebroken dat een klein schakelaartje naast de lensmount induwt als je de ring op de maximale waarde zet, dus een kleine uitstulping in de diafragmaring. Ik heb de lens toen kunnen repareren door er een stukje tandenstoker aan de kleven

      Comment


      • #4
        Re: foutmelding f - -

        Ik ken het objectief niet, maar ik gok er ook op dat de diafragmaring verdraaid is naar een andere opening...
        www.135mm.be
        @135mm_leuven
        info@135mm.be

        Comment


        • #5
          Re: foutmelding f - -

          Als je maar onlangs dit objectief aangekocht hebt, zal het denkelijk wel da laatste versie zijn. Dwz zonder diafragmaring.
          Dus hier kan je de diafragmaring niet verdraaien.

          Denkelijk zal het een fout in de lens zijn of contactpunten niet proper (camera of lens).
          Ga er anders met terug naar de winkel waar je deze hebt gekocht.
          Succes!

          ps: lens is zeker en vast niet te zwaar voor je D50. Deze combo zou perfect moeten werken.
          Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
          Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

          Comment


          • #6
            Re: foutmelding f - -

            Oorspronkelijk geplaatst door Roeland Bekijk bericht
            Ik ken het objectief niet, maar ik gok er ook op dat de diafragmaring verdraaid is naar een andere opening...
            en de camera ook niet blijkt, want daarvoor is de foutmelding FEE
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: foutmelding f - -

              ik heb het ook eens gehad met mijn Nikond90 icm 18-105 lens..(na 1 maand). Heb toen heel voorzichtig met een katoenen doek eenmaal over de contactjes geveegd.(zie je handleiding boekje daar staat het gewoon in) Sindsdien doet hij het weer als vanouds (al 4 maanden weer)
              Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
              My flickr My site

              Comment


              • #8
                Re: foutmelding f - -

                Aan allen bedankt voor de reacties.
                Ik heb reeds geprobeerd de contactpuntjes proper te maken maar helaas zonder resultaat.
                Ik ga er morgen mee terug naar Foto Rubens.
                Aan PVA bedankt voor je geruststelling, was al bang dat ik nog niet genoeg vooronderzoek had gedaan en het verkeerde object had gekozen.

                Ik laat jullie weten wat het is geworden van zodra ik meer weet.

                groetjes,
                Keyki
                Keyki

                When people ask what equipment I use, I tell them my eyes (Ansel Adams)

                Comment

                Working...
                X