Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

niveau van een krant

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • niveau van een krant

    Dit artikel is terug te vinden op de site hbvl.be.
    Triest dat men de mensen hun vrije tijd niet rustig laat beleven. Neen, een " reporter!!!!!"spotte Kim op Hasselt kermis en kon met zijn gsm enkele foto''s maken.
    Moest ik zo op een krantensite komen zoals de foto onder rechts........
    Hoe laag kan een dagblad vallen?
    ......

    Last edited by vinstermik; 26 september 2009, 17:47.

  • #2
    Re: niveau van een krant

    op foto drie moet hij de gsm bijna in haar gezicht geduwd hebben.
    Wat moet Kim daar niet van denken?

    Comment


    • #3
      Re: niveau van een krant

      Is dat niet hun fameuze burger-journalistiek ?

      Ik heb iets van mijn oude oom overgenomen.
      Vroeger heette die krant al volgens hem: "Het Gejank van Limburg"

      Toch kan ik hun succes niet onder stoelen of banken steken....
      En dat zegt meer van de lezers dan van de krant zelf.
      't Is een beetje à la Jambers he

      En zal je wel weten dat het Belang steeds ver vooruit kijkt wat betreft hun drukproces
      en de persen die ze aanschaffen.
      Altijd jaren vooruit op de concurrentie.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: niveau van een krant

        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Is dat niet hun fameuze burger-journalistiek ?

        Ik heb iets van mijn oude oom overgenomen.
        Vroeger heette die krant al volgens hem: "Het Gejank van Limburg"

        Toch kan ik hun succes niet onder stoelen of banken steken....
        En dat zegt meer van de lezers dan van de krant zelf.
        't Is een beetje à la Jambers he

        En zal je wel weten dat het Belang steeds ver vooruit kijkt wat betreft hun drukproces
        en de persen die ze aanschaffen.
        Altijd jaren vooruit op de concurrentie.
        Dat de krant technisch altijd haantje de voorste is en was is correct.
        Laat het nog "burgerjournalistiek" zijn , heb dan zelf het lef te zeggen : dit wordt niet gepubliceerd. Punt!

        Comment


        • #5
          Re: niveau van een krant

          Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
          Dat de krant technisch altijd haantje de voorste is en was is correct.
          Laat het nog "burgerjournalistiek" zijn , heb dan zelf het lef te zeggen : dit wordt niet gepubliceerd. Punt!
          Ja maar, daar ben ik het mee eens.

          Het IS gepubliceerd he Roland.
          Dus die dachten er anders over he.

          Voor mij heeft dit totaal geen nieuwswaarde.
          Maar ja, "de mensen" zien dat graag he.

          Vroeger betaalde ze zelfs voor een foto....
          (1000 tot 1500 frank maar met veel moeite )
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: niveau van een krant

            Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
            op foto drie moet hij de gsm bijna in haar gezicht geduwd hebben.
            Wat moet Kim daar niet van denken?
            En is die foto nu geplaatst & gepubliceerd met haar toestemming??
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: niveau van een krant

              Mijn eerste gedacht toen ik die foto's gisteren of eergisteren of zo zag, was net hetzelfde: WAAR ZIJN ZE IN GODSNAAM MEE BEZIG?

              Ik wil eventueel nog aannemen dat er ook in België een niche-markt is voor paparazzi-fotografie. Het is mijn ding niet, maar soit. En dat Kim Clijsters dan een van de meest begeerde slachtoffers zal zijn van belgische paparazzi, ook nog tot daar aan toe. Het meisje heeft er zelf nooit voor gekozen, dus dat vind ik hooguit jammer.

              Maar wat GvA en HBvL hier doen... dit zijn keislechte foto's en de nieuwswaarde is nul. Miljoenen investeerde concentra in goede drukpersen maar zelfs in de beste kwaliteit blijven dit PRUTfoto's. Waardeloos. Dat een beetje (foto)reporter dit soort foto's durft maken en doorsturen gaat er bij mij echt niet meer in. En dat er dan nog een fotoredacteur is die dit ook nog eens publiceert... Ik wil burgerjournalistiek best wel een kans geven, maar de lat zou toch iets hoger mogen liggen. Veel hoger, graag. En zeggen dat tegelijkertijd massa's goede journalisten en (pers)fotografen bij wijze van spreken terug in de delhaize moeten gaan bijklussen omdat ze niet genoeg opdrachten meer krijgen.

              @Theokus: Dit soort dingen valt onder de vrije nieuwsgaring. Ik ben er zo goed als zeker van dat hiervoor helemaal geen toestemming hoeft gevraagd te worden. Dat zal dus ook wel niet gebeurd zijn.

              "En dat zegt meer van de lezers dan van de krant zelf."
              Daar ben ik het dan weer niet mee eens. Je hoeft niet per se een ongeletterde debiel te zijn om die krant te kopen. Het klopt wel dat er minder ongeletterde debielen een probleem hebben met de richting die HbvL de laatste jaren uit is gegaan, dan -euh- 'geletterden
              Last edited by al murphy; 26 september 2009, 18:13.

              Comment


              • #8
                Re: niveau van een krant

                Oorspronkelijk geplaatst door al murphy Bekijk bericht
                "En dat zegt meer van de lezers dan van de krant zelf."
                Daar ben ik het dan weer niet mee eens. Je hoeft niet per se een ongeletterde debiel te zijn om die krant te kopen. Het klopt wel dat er minder ongeletterde debielen een probleem hebben met de richting die HbvL de laatste jaren uit is gegaan, dan -euh- 'geletterden
                Het succes van deze krant is de verkoop en de inhoud bepaalt veel zo niet alles.
                De "doods-berichten" bijv. zijn een enorm succes.
                Laat me stellen dat ze het gesprek van de keuken & huiskamer in de krant publiceren.
                Nu Concentra doet meer dan alleen deze krant.

                Vroeger was de krant sterk katholiek georiënteerd zoals Limburg zelf was.
                Last edited by theokus; 26 september 2009, 18:22.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: niveau van een krant

                  Het "Junglebook" (hbvl nvdr) is de "Dag Allemaal" (roddeldagblad nvdr) van de kranten.
                  Altijd uit op sensatie en belachelijke reportages.
                  Wat er soms in de rand staat, jonges toch...

                  Hans
                  Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                  Comment


                  • #10
                    Re: niveau van een krant

                    moesten de foto's nog iets zijn zou ik gelijk een pak minder problemen mee hebben.
                    maar 't is gewoon foto's om foto's te plaatsen en that's it! haalt alles naar beneden!
                    haalt zelfs nog geen paparazzi niveau!!!


                    gewoon zwak van de desbetreffende krant
                    nikon stuff

                    Comment


                    • #11
                      Re: niveau van een krant

                      Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
                      Het "Junglebook" (hbvl nvdr) is de "Dag Allemaal" (roddeldagblad nvdr) van de kranten.
                      Altijd uit op sensatie en belachelijke reportages.
                      Wat er soms in de rand staat, jonges toch...

                      Hans
                      Hahaha ja juist Hans

                      Nu de meeste kranten, ik bekijk ze enkel via het internet, hebben "last" van die dingen.
                      (De Morgen valt wel mee, maar ok > ieder zijn gedacht he)
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: niveau van een krant

                        Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                        moesten de foto's nog iets zijn zou ik gelijk een pak minder problemen mee hebben.
                        maar 't is gewoon foto's om foto's te plaatsen en that's it! haalt alles naar beneden!
                        haalt zelfs nog geen paparazzi niveau!!!


                        gewoon zwak van de desbetreffende krant
                        Ja ok david.
                        Maar ze moeten Kim met rust laten he.
                        Wat heb je nu idd. aan zo'n foto's?

                        Zo heb ik een keer een ploeg gezien van VTM in Houthalen op Ter Dolen.
                        Na hun werk zaten ze aan een tafeltje buiten en namen daar een drankje enz.
                        Man man....
                        Ingeborg was er toen ook bij. (die van blind date of zoiets destijds op VTM)
                        Ze vlogen er op af gelijk stxxtvliegen.

                        Met Eric Vanderaerden heb ik nog zoiets meegemaakt in Spanje (Benemaldena).
                        Hij had destijds opgegeven in zijn eerste Tour en bezocht dus zijn zus.
                        Die was in hetzelfde hotel waar wij waren.
                        En er waren daar Vlamingen die Eric heel den tijd lastig vielen...
                        Niet die jong met rust laten he.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #13
                          Re: niveau van een krant

                          Waar ze heel gevoelig aan zijn op de site van 't Belang, zeeeer gevoelig is voor kritiek. 'k Heb mij laten vertellen dat ook maar een heel klein kritiekje niet geduld wordt en ofwel niet geplaatst ofwel verwijderd. Voor de rest mag je alles de grond inboren.



                          En de fotograaf zal zo fier op zijn foto's geweest zijn dat hij niet wilde dat zijn naam vermeld werd.

                          Comment


                          • #14
                            Re: niveau van een krant

                            Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                            Waar ze heel gevoelig aan zijn op de site van 't Belang, zeeeer gevoelig is voor kritiek. 'k Heb mij laten vertellen dat ook maar een heel klein kritiekje niet geduld wordt en ofwel niet geplaatst ofwel verwijderd. Voor de rest mag je alles de grond inboren.



                            En de fotograaf zal zo fier op zijn foto's geweest zijn dat hij niet wilde dat zijn naam vermeld werd.
                            Dat ze dan maar een keer beginnen om de fouten uit hun teksten te halen....
                            In plaats van op terrasjes (GB) pinten te pakken
                            (niet dat ze dat niet mogen in hun vrije tijd)
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #15
                              Re: niveau van een krant

                              Oorspronkelijk geplaatst door al murphy Bekijk bericht
                              @Theokus: Dit soort dingen valt onder de vrije nieuwsgaring. Ik ben er zo goed als zeker van dat hiervoor helemaal geen toestemming hoeft gevraagd te worden. Dat zal dus ook wel niet gebeurd zijn.
                              Dit is géén vorm van vrije nieuwsgaring. Het is niet omdat Kim bekend is en om andere redenen terecht en meestal uit vrije wil in het nieuws komt, dat een privé-uitstap nieuwswaarde heeft.

                              En àls een paparazzi dan nog mooie foto's zou selecteren van een privé uitstapje van een BV, dan kan ik er mee leven dat dit in de boekskes komt voor een publiek dat dit interessant zou vinden. Als die boekskes die dan al niet zouden gebruiken om verkeerde verhalen te vertellen, zoals recent nog in discussie is geweest.

                              Maar zo'n gebrek aan kwaliteit, technisch én fotografisch, is een vernedering voor Kim, voor de echte paparazzi, voor de krant en voor zijn publiek.

                              Ik zou er zelfs mijn patatten niet willen op schillen.

                              Comment

                              Working...
                              X