Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jambers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Jambers

    "Jambers gaat uit zijn dak op Studio Brussel"

    'Jan Eelen heeft geen greintje verstand in zijn kop'
    Vandaag stelt Paul Jambers zijn memoires voor die hij zelf heeft geschreven. Een boek van maar liefst 718 bladzijden waarin hij terugblikt op zijn lange tv-carrière. Vanmorgen gaf Jambers een behoorlijke scheldtirade op Studio Brussel toen Tomas De Soete hem confronteerde met een uitspraak van Jan Eelen, de regisseur van onder andere In de Gloria.
    ‘Jan Eelen zegt letterlijk: ik zou niet goed kunnen slapen op die boot van hem die verdiend is met de miserie van andere mensen. Hoe ga je daarmee om?’, vroeg Tomas De Soete in zijn ochtendprogramma 'Tomas staat op'. Hij kreeg een gepeperd antwoord van de tv-maker.

    'Ik vind dat de meest verwerpelijke en irrelevante uitspraak die ik ooit gehoord heb', begon Jambers. 'Een journalist die een reportage maakt over illegalen: leeft die op de kap van de illegalen? Ik vind dit de grootste onzin die ik ooit gehoord heb. Dit is verwerpelijk, dit is dom, dit haalt deze meneer naar beneden, dit maakt dat dit een waardeloze figuur is, dat hij eigenlijk niet aan bod zou mogen komen in de pers. Ik vind dit zó laag bij de grond. Ik word er woest van. Vooral omdat deze man toch geen greintje verstand in zijn kop heeft.'

    Tomas De Soete en Linde Merckpoel waren duidelijk onder de indruk van het antwoord van Jambers. Zelfs Christophe Lambrecht wist bij de aanvang van zijn programma nog niet goed wat zeggen. 'Jawadde dat is straf, ik ben nog altijd van mijn melk en honing', verklaarde hij, 'Jij ook hè Linde, ik zie het'. Zij antwoordde met een korte maar krachtige 'Ja'."

    ------------------------------------------

    Jambers stelde ook nog een relevante vraag over fotografen en foto's over/met mensen met littekens van brandwonden. Misschien vind ik het nog ergens terug.

    Wat is JULLIE mening ?

    [Mod]Verplaatst van Algemeen naar ChitChat omdat het niet meteen met fotografie te maken heeft. De TS heeft een PB gekregen.[/Mod]
    Last edited by LesC; 26 september 2009, 13:24.

  • #2
    Re: Jambers



    Ik vat het even zo samen :

    Jambers zegt/vraagt :

    "Een fotografe die foto's maakt en een boek uitgeeft met foto's van mensen met littekens (en een paar andere voorbeelden) : leeft die op de kap, wordt die rijk van van de mensen waarover (moet dat niet zijn "over wie") zij verslag uitbrengt ?"

    Volgens hém : overduidelijk néén.

    Wat denken JULLIE ?

    Comment


    • #3
      Re: Jambers

      Ik vond het inderdaad ook een niet te snuggere uitspraak van Jan Eelen.
      Zo zou een oorlogsjournalist ook leven op de kap van wreed geweld en verdriet, een slager leven op de kap van dode dieren..enz
      Slapen die mensen dan ook niet? Moeten zij zich ook schamen?

      Ah ja, soms worden zulke reacties gegeven uit jaloersheid...

      Mvg,
      Frederic

      Comment


      • #4
        Re: Jambers

        Ik denk dat het antwoord ja is
        Zo zou een oorlogsjournalist ook leven op de kap van wreed geweld en verdriet ?
        Ja want anders had hij geen werk als oorlogsjournalist.
        Een slager leven op de kap van dode dieren?
        Ja want geen gedode dieren ,geen slager en geen vlees.
        En wie was de man die op zijn twee poten ging staan toen er sprake was van een huis voor mentaal gehandicapten in zijn straat? Inderdaad Pauleke ,het mag er komen maar niet in mijn buurt en dan zelf de miserie van anderen opzoeken om ervan te leven en aan te verdienen
        Nikon D7100,een hoopje glas en een flitserke

        Comment


        • #5
          Re: Jambers

          Op zich had Jan Eelen wel eerst twee seconden na mogen denken voordat hij zo'n uitspraak zou doen. Jambers was televisiemaker, reportagemaker, producent. 't Is wel heel klein om hem dan op zijn onderwerpen te pakken. Maar de reactie van Jambers is al helemaal beneden alle peil. Was is me dat een rancuneus, ordinair manneke...

          Comment


          • #6
            Re: Jambers

            Oorspronkelijk geplaatst door al murphy Bekijk bericht
            Op zich had Jan Eelen wel eerst twee seconden na mogen denken voordat hij zo'n uitspraak zou doen. Jambers was televisiemaker, reportagemaker, producent. 't Is wel heel klein om hem dan op zijn onderwerpen te pakken. Maar de reactie van Jambers is al helemaal beneden alle peil. Was is me dat een rancuneus, ordinair manneke...
            Volgens mij heeft die Jambers een trauma zo groot als zijn ego, of andersom.
            Nooit geen fan van hem geweest.

            Mvg.
            Robert
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

            Comment


            • #7
              Re: Jambers

              Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
              Volgens mij heeft die Jambers een trauma zo groot als zijn ego, of andersom.
              Nooit geen fan van hem geweest.

              Mvg.
              Robert
              Plus het feit dat vele opnamen extra in beeld gezet werden en sommige gruwelijke beelden enkele malen herhaald werden. Man dreigde zelfs met vervolgingen, en/of andere onaangename handelingen, als hij zijn zin niet kreeg.
              Nu is hij daarin niet alleen, want de machette-gruwels in Ruanda werden ook herhaald (door andere filmploeg).

              Henri

              Henri
              lidnummer: BD0435BE

              Comment


              • #8
                Re: Jambers

                Oorspronkelijk geplaatst door al murphy Bekijk bericht
                Op zich had Jan Eelen wel eerst twee seconden na mogen denken voordat hij zo'n uitspraak zou doen. Jambers was televisiemaker, reportagemaker, producent. 't Is wel heel klein om hem dan op zijn onderwerpen te pakken. Maar de reactie van Jambers is al helemaal beneden alle peil. Was is me dat een rancuneus, ordinair manneke...
                Jambers kon zich zelf de vragen stellen die hij zelf stelde aan zijn "getuigen"....
                Ik heb geen problemen met de uitspraak van Jan Eelen.
                Alhoewel ik het gebruik van de miserie van anderen toch wil nuanceren omdat zonder de
                toestemming van die anderen ("getuigen") er geen reportages van Jambers waren geweest. De "getuigen" wisten wat er zou gebeuren en gaven hun toestemming.

                Het zal wel in de aard van veel mensen liggen, dat ze graag vertellen over hun
                "kenmerken", eigenaardigheden die ze in de ogen van anderen hebben, hun ziektes
                of hun liefdes of andere avonturen (Millet jaskes ).
                En weer anderen, zien graag die bovenstaande eigenschappen zoals dit nu kon via de tv.
                Dus de cirkel is rond. En dat is het waarvan Jambers heeft geprofiteerd.

                Jambers heeft de kijkcijfers uitgevonden zegt men.
                Wel dan moet je wel dingen gaan doen die een meerderheid graag ziet.
                Toen hij nog voor de BRT werkte waren zijn reportages nog doenbaar.
                Maar dat is dus puur mijn eigen mening.
                En uiteindelijk is alleen Jambers zelf er beter van geworden plus later VTM.

                Ik twijfel er ook heel sterk aan dat Jambers kwaad werd van de uitspraken van Eelen.
                Het gaat gewoon om erkenning... die hij in feite nooit gekregen heeft.
                En daar worstelt Jambers mee en dat zit hem hoog.
                De parodieën van Chris Van Den Durpel vond ik véél leuker

                Het woord "getuigen" dat hij graag gebruikte vond ik ook sterk beladen.
                Het doet me denken aan een politieke partij die het woord "democratie"
                met het zelfde gevoel gebruikt of een woord zoals "volksverlakkerij".
                Ik moet daar van huiveren.

                Jambers heeft wel een grenst verlegd, de grens van onfatsoen.
                Ik ben niet preuts, ik ben niet bang en taboes kunnen mij niet veel schelen.

                Daarom ben ik het ook helemaal eens met jou: hij is ordinair manneke
                Jambers schotelt ons een naaktkalender voor om de datum van vandaag te lezen.
                Dat gaat ook anders he en eenvoudiger.
                Maar het is weeral de verpakking die veel mensen aanspreekt.
                (ik heb het NIET over sex of bloot of naakt zelf he)

                Zijn boek?
                Och, dat mag hoor. Wie ben ik.
                Misschien zijn er wel "getuigen" die nog leven en fier zijn dat ze in zijn boek staan he
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: Jambers

                  Jambers is zeker vergeten dat hij een petitie heeft opgezet in zijn buurt te Duffel om een tehuis voor minder validen aan de overzijde van de straat waar hij woont te verbieden.
                  Maar op zijn jacht vertoeven, dat staat hem beter aan.
                  Zo'n nette kerel is dat toch niet, die Jambers.
                  Omhoog gevallen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Jambers

                    Haha, van mij mag hij ook zoveel boeken schrijven over zichzelf of over anderen als hij zin heeft. Wat hij na "Jambers" op vtm heeft gedaan, heb ik nooit meer gevolgd. En wat hij toen deed, deed hij eigenlijk wel goed. Het was geen hoogstaande journalistiek, maar hapklare 'brokken' waarmee hij een groot publiek heeft bereikt.

                    Ik twijfel er ook heel sterk aan dat Jambers kwaad werd van de uitspraken van Eelen.
                    Het gaat gewoon om erkenning... die hij in feite nooit gekregen heeft.
                    Dat zal het ook wel zijn. Heel veel hoogmoed en veel te veel ijdelheid.

                    Nu, ik herinner me nog een interview van enkele jaren geleden - ook op studio brussel - met Dave Peeters... (Jonge gast die als interviewer echt wel op een veel hoger niveau staat dan Jambers) ook toen voelde hij blijkbaar de noodzaak om en plein public tegen alles en iedereen tekeer te gaan vanaf het moment dat het ging om iemand die geen pluim op zijn hoed stak of hem in zijn ogen zijn succes niet gunde.

                    Ach, ik denk dat Jambers en ik... op persoonlijk vlak zou het absoluut nooit kunnen werken ;-)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Jambers

                      Oorspronkelijk geplaatst door al murphy Bekijk bericht
                      Haha, van mij mag hij ook zoveel boeken schrijven over zichzelf of over anderen als hij zin heeft. Wat hij na "Jambers" op vtm heeft gedaan, heb ik nooit meer gevolgd. En wat hij toen deed, deed hij eigenlijk wel goed. Het was geen hoogstaande journalistiek, maar hapklare 'brokken' waarmee hij een groot publiek heeft bereikt.


                      Dat zal het ook wel zijn. Heel veel hoogmoed en veel te veel ijdelheid.

                      Nu, ik herinner me nog een interview van enkele jaren geleden - ook op studio brussel - met Dave Peeters... (Jonge gast die als interviewer echt wel op een veel hoger niveau staat dan Jambers) ook toen voelde hij blijkbaar de noodzaak om en plein public tegen alles en iedereen tekeer te gaan vanaf het moment dat het ging om iemand die geen pluim op zijn hoed stak of hem in zijn ogen zijn succes niet gunde.

                      Ach, ik denk dat Jambers en ik... op persoonlijk vlak zou het absoluut nooit kunnen werken ;-)
                      Och als hij zich eens zou wassen en scheren....
                      De "boekskes" hebben zijn werk overgenomen ook he.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Jambers

                        Rare redenering van de mod : "Het heeft niet meteen met fotografie te maken." Terwijl Jambers DIT zegt :

                        "Jambers zegt/vraagt :

                        "Een fotografe die foto's maakt en een boek uitgeeft met foto's van mensen met littekens (en een paar andere voorbeelden) : leeft die op de kap, wordt die rijk van van de mensen waarover (moet dat niet zijn "over wie") zij verslag uitbrengt ?"

                        (Volgens hém : overduidelijk néén.)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Jambers

                          Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
                          Rare redenering van de mod : "Het heeft niet meteen met fotografie te maken." Terwijl Jambers DIT zegt :

                          "Jambers zegt/vraagt :

                          "Een fotografe die foto's maakt en een boek uitgeeft met foto's van mensen met littekens (en een paar andere voorbeelden) : leeft die op de kap, wordt die rijk van van de mensen waarover (moet dat niet zijn "over wie") zij verslag uitbrengt ?"

                          (Volgens hém : overduidelijk néén.)
                          Zoals de vrouw van de zoon van de gouverneur
                          - in de gevangenis
                          - mensen met brandwonden (?)
                          Maar die heeft veel meer en andere thema's.

                          Bij Jambers was het veel van hetzelfde.
                          Last edited by theokus; 27 september 2009, 00:37.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Jambers

                            Jambers kent zijn stiel: geen betere publiciteit voor z'n boek dan de commotie na een relletje. De media likkebaarden.
                            Zelfs hier op BD zijn er die dat trucje kennen.
                            Vriendelijke groet,

                            Jos

                            Comment

                            Working...
                            X