Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe aankoop.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe aankoop.

    Hoi allen,

    Momenteel heb ik een geleende camera. Ik wil nu het volgende aanschaffen:
    ■Canon EOS 50D Body, Nederlands € 828.00
    ■Canon EF-S 17-85mm F/4.0-5.6 USM iS, Nederlands € 329.00
    ■Canon EF 70-300mm F/4.0-5.6 iS USM, Nederlands € 439.00

    Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden of dat er mogelijk een
    betere optie is. De body ken ik al en daar ben ik wel tevreden over,
    echter in combinatie met de objectieven (wel, minder of niet goed) weet ik niet of
    het handig is om dit aan te schaffen. Graag wat reacties of andere (betere opties).

    Alvast bedankt voor de moeite!
    Canon 5D Mark II +Canon 7D +Canon EOS 50D + 100-400mm F/4.5-5.6 L USM iS + Canon EF 24-70mm F/2.8 L USM + Canon EF 100mm F/2.8 L USM iS macro + Canon EF 50mm F/1.8 II

  • #2
    Re: Nieuwe aankoop.

    Oorspronkelijk geplaatst door El-Hombre Bekijk bericht
    Hoi allen,

    Momenteel heb ik een geleende camera. Ik wil nu het volgende aanschaffen:
    ■Canon EOS 50D Body, Nederlands € 828.00
    ■Canon EF-S 17-85mm F/4.0-5.6 USM iS, Nederlands € 329.00
    ■Canon EF 70-300mm F/4.0-5.6 iS USM, Nederlands € 439.00

    Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden of dat er mogelijk een
    betere optie is. De body ken ik al en daar ben ik wel tevreden over,
    echter in combinatie met de objectieven (wel, minder of niet goed) weet ik niet of
    het handig is om dit aan te schaffen. Graag wat reacties of andere (betere opties).

    Alvast bedankt voor de moeite!
    Het hangt ervan af wat je gaat fotograferen en hoe je dat gaat doen...

    Daarbij is ook de gewenst output belangrijk. De 50D vraagt scherpe lenzen als je groot wilt gaan printen (of pixel-peepen op je monitor ). Als je alleen maar klein of middelgroot print wordt dit al minder belangrijk.

    Ik ken beide lenzen niet echt goed. Maar de 17-85 komt niet echt goed uit de tests (scherpte, CA's en vervorming). De nieuwe 15-85mm ziet er veelbelovender uit. Maar is ook duurder. En nogmaals, de vraag is of je dit verschil gaat zien.
    Canon + Elinchrom | www.daanbarnhoorn.nl

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe aankoop.

      De 50D is een goede camera zeker voor de huidige prijs
      Maar eigenlijk verdient hij wel betere lenzen
      Persoonlijk zou ik gericht betere lenzen kopen naar je toepassingsgebied, reken dat je hiervoor veel meer gaat uitgeven dan voor de body
      De gaten vul je op met low-cost en tweedehands, de 18-55 IS kitlens is denk ik niet slechter van beeldkwaliteit dan de 17-85, idem voor de 55-250 tov de 70-300

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe aankoop.

        ik heb de 70 300 weer weg gedaan wegens te "soft"
        ik zou persoonlijk gaan voor den 50d met de 70 200 L lens.....
        een investering, maar de lenzen zijn het belangrijkst
        en beter in goede lenzen investeren die gaan langer mee dan een body
        groetjes aline
        groetjes aline

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe aankoop.

          Ik heb het pakketje aangekocht dat jij hierboven hebt staan - enkel 40D ipv 50D -

          Na een tijdje gespeeld te hebben ben ik begonnen met een cursus en heb me verdiept in het lezen van info ivm objectieven en technieken. Uiteindelijk zal ik beide lenzen gaan wegdoen daar ik nogal graag in donkere/duistere omstandigheden fotografeer. Dus een f2.8 variant zal het voor mij gaan worden voor beide lenzen !

          Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM
          http://www.fotokonijnenberg.be/produ..._l_is_usm.html

          en

          Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM
          http://www.fotokonijnenberg.be/produ...-28_l_usm.html

          Doch ... ook ik vind dit belachelijk veel geld voor 2 objectieven. Dus voor mij persoonlijk volstaan momenteel nog de 2 die jij wilt gaan halen. Ik heb er alleszinds tot op heden al veel plezier mee gehad

          Alleszinds toch nog tot kerstmis dit jaar
          Gr,
          Bart

          Nogmaals ... Beide lenzen hebben mij reeds veel plezier bezorgd!

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe aankoop.

            Over de body zal er weinig discussie zijn, de lenzen zullen andermaal voor controverse zorgen.

            Beide lenzen heb ik gehad, op de 400D, maar ik heb ze nooit op de 50D gebruikt (die ik nu heb).
            De 17-85 voldeed prima, was behoorlijk scherp (mijn 24-105 is scherper) perfecte wandellens om zowel breed als portret te doen. Op 17 was er wat tonvorming en CA, maar dat is te verwachten en perfect in software te corigeren, trouwens, elke lens moet gecorrigeerd worden. Over de 17-85 gaan zowel positieve als negatieve verhalen rond, misschien zijn er vroeger slechte reeksen geweest, als je die nu nieuw koopt zal dat geen probleem zijn. Gek genoeg komen de negatieve verhalen van mensen die er nooit eentje gehad hebben, maar wel alle revieuws van buiten leren.
            De 70-300 was zeker ook niet slecht, en scherp tot op 300 (laat je niet misleiden door weer een cowboy die komt vertellen over soft vanaf 250, die hebben een 75-300 gehad. Wat wel een probleem was, en de reden waarom ik ze uiteindelijk weg gedaan heb, is hunten bij het scherpstellen van zeg maar voorbijvliegende vogels (of auto's of fietsers). Als je er stilstaande objecten dichterbij wil mee krijgen, geen problem, en mm.s kom je altijd te kort.
            Algemeen is dit geen slechte set om te beginnen, maar besef goed dat je toch ooit naar beter glas gaat gaan, zeker met deze body. Waarom niet starten met 1 lens, de 24-105 of de 17-55 IS (duur ja, maar kwaliteit).

            Comment

            Working...
            X