Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zeche Hugo

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zeche Hugo

    De laatste mijn die zijn deuren daar sloot was Zeche Hugo, op 28 april 2000 verlieren de mijnwerkers voor het laatst de poort en telde de stad ineens drieduizend nieuwe werklozen. In de afgelopen jaren zijn van dit immense complex vrijwel alle gebouwen gesloopt. Alleen één van de schachttorens staat nog overeind, deze heeft nu een museale status, en het gebouwencomplex met de kantoren, administratie en kleedruimtes. Dit laatse complex bevind zich in een zeer vervallen staat. Met name de kleedruimte is zeer bijzonder om te zien. Honderden stalen manden hangen met ijzeren kettingen hoog aan het plafond. Hierin borgen de mijnwerkers hun schoenen, kleding en persoonlijke eigendommen op tijdens hun dienst zodat die veilig waren tegen diefstal. Met een ketting hesen de arbeiders hun mand op, metershoog aan het dak. Iedere arbeider had z'n eigen genummerde ketting met mand.

    Heden ten dage hangt deze immense hal nog steeds vol met honderden van dit soort manden. Dit is een zeer overweldigend iets om te zien en om rond te lopen, alsof het uit een soort horrorfilm komt; al die kettingen en kooien geven het een wat sinistere sfeer. (bron: Hiddenplaces.nl)

    1


    2


    3
    Last edited by KvP; 26 september 2009, 09:16.
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

  • #2
    Re: Zeche Hugo

    Je tweede inspireert me om er de tittel "97" en onderstaande compo aan te geven



    Op eenvoudig verzoek van jou verwijder ik bovenstaand voorbeeld.
    mvg,
    Ludo V.

    Comment


    • #3
      Re: Zeche Hugo

      Ha, nu weten we waar Bert Aerts de mosterd gehaald heeft voor zijn winnende challenge-foto van vorige maand.

      Een droomlocatie voor een fotograaf.
      Vriendelijke groet,

      Jos

      Comment


      • #4
        Re: Zeche Hugo

        toch alweer knap hoor Kees


        grtjs

        jk

        Comment


        • #5
          Re: Zeche Hugo

          Mooie fotos. Beetje jammer dat een leuke plaats weer zomaar te grabbel wordt gegooid.

          Comment

          Working...
          X