Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 28-75mm de moeite waard?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron 28-75mm de moeite waard?

    Hallo,

    Ik overweerg de Tamron 28-75mm F 2.8 XR DI Canon te kopen, nu vind ik daar weinig informatie over, iemand die hier tevreden over is?

    Of is de Sigma 24-70mm een betere keuze qua scherpte en snelheid van de AF?

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Tamron 28-75mm de moeite waard?

    Verhouding prijs/kwaliteit is schitterend voor deze lens.
    (Presteert trouwens beter dan de 17-50 van hetzelfde merk.)

    Kijk eens naar de review op www.photozone.de voor meer details.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: Tamron 28-75mm de moeite waard?

      ik heb de 28-75 gebruikt op FF, 1.6 crop en 1.3 crop en naar mijn goesting presteert ze 10x zo goed als dat ze kost

      alleen trage AF en plastiekerig gevoel...
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: Tamron 28-75mm de moeite waard?

        Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
        alleen trage AF en plastiekerig gevoel...
        Van een trage AF heb ik geen last en met dat plastiekerige gevoel leer je heel vlug leven, zeker na een blik op je bankrekening.
        Last edited by hjanssen; 25 september 2009, 18:16.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Tamron 28-75mm de moeite waard?

          Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
          Verhouding prijs/kwaliteit is schitterend voor deze lens.
          (Presteert trouwens beter dan de 17-50 van hetzelfde merk.)

          Kijk eens naar de review op www.photozone.de voor meer details.
          In welk opzicht is hij beter dan de 17-50? Ik vind de 17-50 al zo goed....
          Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

          Comment


          • #6
            Re: Tamron 28-75mm de moeite waard?

            Ik had deze lens tweedehands overgenomen voor op mijn 5D2. Het bleek al gauw dat in de horizontale stand de lens scherpere foto's maakte dan in de portret stand. Met nadere woorden: dat de horizontale en verticale AF sensoren in combinatie met deze lens niet synchroon stonden afgesteld. Aangezien ik geen zin had om de lens naar Tamron op te sturen heb ik hem teruggebracht naar de verkoper. Ik zeg niet dat dit bij elke Tamron 28-75mm het geval is, ik heb waarschijnlijk gewoon pech gehad. De beelden die goed waren, waren scherp en met goed contrast en kleuren. Weinig verschil met mijn 24-70L. Alhoewel deze laatste wel betere "bokeh" heeft. AF van de Tamron was hoorbaar maar snel genoeg.
            Canon + Elinchrom | www.daanbarnhoorn.nl

            Comment


            • #7
              Re: Tamron 28-75mm de moeite waard?

              Blijkbaar enkel maar goeie commentaren.

              Voor de prijs kan ik het alvast niet laten.

              Over de Sigma wordt toch gezwegen, met rede? Of is het gewoon niet te vergelijken met de Tamron?

              bedankt voor de vele reacties!

              Comment


              • #8
                Re: Tamron 28-75mm de moeite waard?

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Van een trage AF heb ik geen last en met dat plastiekerige gevoel leer je heel vlug leven, zeker na een blik op je bankrekening.
                ik denk dat de AF op nikon misschien wel sneller is hoor. want daar gebruikt hij de ingebouwde in body AF motor, die waarschijnlijk sneller is dan de koffiemolen in die tamron
                5DmkIII en wat glas

                Comment


                • #9
                  Re: Tamron 28-75mm de moeite waard?

                  Oorspronkelijk geplaatst door StarX Bekijk bericht
                  Over de Sigma wordt toch gezwegen, met rede? Of is het gewoon niet te vergelijken met de Tamron?
                  Je kan alles met elkaar vergelijken en aan het eind blijkt dan de één beter als de ander of gelijk, maar vergelijken kan altijd.

                  Ik heb de 24-70 eens vergeleken met de 28-75 en de Tamron was volopen scherper en contrastrijker.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tamron 28-75mm de moeite waard?

                    Als je deze lens koopt zal je dat zeker nooit beklagen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tamron 28-75mm de moeite waard?

                      Ik ben een zeer tevreden gebruiker van deze lens . Focus is inderdaad niet zo snel als Canon's USM maar volstaat desalniettemin ruimschoots voor spelende kinderen .

                      Ik had een 17-40 gekocht ter vervanging, maar ben teruggekomen op deze lens . Nu spaar ik voor de 17-55 van Canon .

                      Groeten,
                      Stefan
                      EOS400D & 40D en glas allerhande van 12 tot 400mm .

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tamron 28-75mm de moeite waard?

                        hier nog een zeer tevreden gebruiker !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tamron 28-75mm de moeite waard?

                          Ik gebruik ze ook met veel plezier op mijn 1D2

                          Ik schakel alleen over naar de Canon 24-70 als ik al mijn andere lenzen op het lijstje heb gekocht en ik weer geld heb voor ze te vervangen (en dat duurt nog een hele tijd hoor)
                          With Canon, I can (or at least try)
                          Photastic.be ~ Passion for the picture
                          Nieuwe site

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tamron 28-75mm de moeite waard?

                            zopas deze lens gekocht op ebay (nieuw ) voor €267 gekocht .omgerekend van dolar .
                            indien nodig pm ik wel de verkoper ,ik hou je op de hoogte wat levering betreft .

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tamron 28-75mm de moeite waard?

                              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                              Je kan alles met elkaar vergelijken en aan het eind blijkt dan de één beter als de ander of gelijk, maar vergelijken kan altijd.

                              Ik heb de 24-70 eens vergeleken met de 28-75 en de Tamron was volopen scherper en contrastrijker.
                              Ik ben zelf toch zelden een Tamron tegengekomen die op alle punten in orde was.
                              De tests op Full Frame op photozone.de wijzen toch ook een andere kant op:

                              http://www.photozone.de/nikon_ff/456..._28_ff?start=1
                              http://www.photozone.de/canon_eos_ff..._28_5d?start=1
                              Sony en Olympus
                              Fotoseries

                              Comment

                              Working...
                              X