Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opabin Plateau in Yoho National Park, Canadese Rockies

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opabin Plateau in Yoho National Park, Canadese Rockies

    Hallo Allemaal,

    Ik heb zin om nog eens eentje te plaatsen uit de Canadese Rockies. De foto hier beneden was genomen in de omgeving van het prachtige Lake O'Hara en wel bepaald bij het Opabin Plateau met de Wiwaxy bergtoppen. Om aan deze plek te geraken volg je het 5.9km lange circuit met een hoogte verschil van ongeveer 250m.

    Hopelijk vinden jullie deze ook mooi!
    Groetjes uit een zonnig en warm (25 graden) Vancouver,
    Ann





    Wat informatie over de Canadian Rockies voor diegene die het interesseert: De Canadese Rockies liggen op een 800km ten oosten van Vancouver op de grens van de provincie British Columbia en Alberta. Er zijn 7 Nationale Parken die deel uit maken van dit enorm grote gebied met een totale oppervlakte van ongeveer 25,000 vierkante km. De volgende nationale parken maken deel uit maken van de Canadese Rocky Mountains: Mount Revelstoke National Park, Glacier National Park, Kootenay National Park en Yoho National Park die gelegen zijn in British Columbia en dan heb je nog Banff National Park, Jasper National Park en Waterton Lakes National Park die gelegen zijn in Alberta. Deze prachtige Canadese Rockies zijn gekend hun schitterende natuur pracht met blauw-groene meren omringd door bergen, de gletsjers, rivieren, watervallen en de vele wilde dieren die men hier in de ongerepte natuur kan zien. Je kan er oneindig genieten van de prachtige zichten om je heen en er is een enorm groot aanbod aan verschillende wandelingen met verschillende moeilijkheidsgraden.

    Yoho National Park ligt in de provincie British Columbia in de Canadese Rocky Mountains en heeft voor Canadese begrippen eerder een beperkte oppervlakte van 1.313 km². In het oosten grenst het aan Banff National Park (gelegen in de provincie Alberta) en in het zuiden aan Kootenay National Park. Het wordt door de Trans-Canada Highway 1 ontsloten die tussen Golden en Lake Louise door het park loopt. Een bezienswaardige plek is de Kicking Horse River, waaroverheen een natuurlijke rotsen brug ligt alsook het prachtige Emerald Lake. Verdere bezienswaardigheden zijn de 254m hoge watervallen Takakkaw Falls en Twin Falls. Er is ook nog het prachtige gebied rondom Lake O'Hara in dit park en het enige dorp in het park is Field met ongeveer 300 inwoners.

    Het park is in 1984 door de UNESCO uitgeroepen tot werelderfgoed samen met de andere nationale en provinciale parken die samen de Canadian Rocky Mountain Parks vormen. Deze bevatten bergtoppen, gletsjers, meren, watervallen, kloven en lijmsteengrotten. Daar de aanwezigheid van de Burgess Shale, zijn er in het park ook een groot aantal fossielen gevonden. De Burgess Shale is bekend vanwege zijn bijzondere fossielen uit het Cambrium. De formatie wordt gedateerd op ongeveer 500 miljoen jaar oud.

    Je vraagt je misschien ook af waar die blauwe kleur van die meren komt. Wel, de meeste meren in de Canadese Rockies kunnen die schitterende blauwe-groene kleur danken aan het licht filterend effect van kleine deeltjes silt wat men rock flour noemt. Dit rock flour is een poederachtige substantie dat van de bergrotsen wordt afgeschuurd door het smeltwater van de gletsjers en zo in het meer terecht komt. Dat rock flour wat in het water afgezet wordt filtert bijna alle kleuren van het licht spectrum, behalve deze prachtige turquoise blauwe of groenachtige kleur die je dan ziet in deze meren. Dat rock flour laat ook soms een melkachtige substantie na in het water zodat het er soms echt melkachtig uit ziet. Elk meer kan er anders uitzien op verschillende tijden van de dag. Soms zijn de meren erg kalm en is het net een spiegel en andere keren is het superblauw. Dit hangt allemaal af van de hoeveelheid rock flour dat aanwezig is in het water en ook een beetje van de weerstomstandigheden.

  • #2
    Re: Opabin Plateau in Yoho National Park, Canadese Rockies

    Jeetje, wat een "smakelijk" landschap
    Je hebt schijnbaar alle kleuren in één foto. En toch is het beeld in het geheel niet druk !? Heel vreemde plaat ! Intrigerend !
    Greetz, Kariboe
    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

    Comment


    • #3
      Re: Opabin Plateau in Yoho National Park, Canadese Rockies

      Fascinerend landschap. De voorgrond en de kleuren van het meer lijken wel uit het Yellowstone NP te komen.
      mijn foto's: www.reneheylen.be

      Comment


      • #4
        Re: Opabin Plateau in Yoho National Park, Canadese Rockies

        Dan zegt zeg nog..Uit een zonni en warm Vancouver 25 graden.....Je moest je schamen plaagbeest..

        Prachtige foto en de kleurtjes zijn weer zeer strak. Deze is weer eentje om te watertanden naar mijn inziens.. Laat de volgende al maar komen.
        Je zou eiegenlijk naar een reis bureau moeten toestappen en een commissie vragen want ik denk dat er door jou wel een paar BD'ers ooit eens naar daar zullen gaan.. vooor je percentje...
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

        Comment


        • #5
          Re: Opabin Plateau in Yoho National Park, Canadese Rockies

          Heerlijke landschapsfoto.

          Comment


          • #6
            Re: Opabin Plateau in Yoho National Park, Canadese Rockies

            Ik wil daar naar toe
            Cypho
            Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

            Comment


            • #7
              Re: Opabin Plateau in Yoho National Park, Canadese Rockies

              Oorspronkelijk geplaatst door cypho Bekijk bericht
              Ik wil daar naar toe
              Ik ook .....alweer prachtig Ann

              Comment


              • #8
                Re: Opabin Plateau in Yoho National Park, Canadese Rockies

                Komaan zeg ... stop ermee, dit is niet goed voor m'n hart

                Fantastisch beeld

                greetz
                Cheeta
                Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Opabin Plateau in Yoho National Park, Canadese Rockies

                  Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                  Je zou eiegenlijk naar een reis bureau moeten toestappen en een commissie vragen want ik denk dat er door jou wel een paar BD'ers ooit eens naar daar zullen gaan.. vooor je percentje...
                  Ja, ik zou mijn eigen reisbureau moeten starten...hihi. Ik heb al enkele BD'ers en ook heel wat andere Belgen en Nederlanders mogen helpen met wat tips voor een reis naar deze kant van Canada. Er zijn er al velen geweest, op dit moment hier en er moeten er nog komen. Ik help iedereen graag met info en wat leuke tips, ik krijg het niet over mijn hart om daar geld voor te vragen.

                  Groetjes,
                  Ann

                  Comment


                  • #10
                    Re: Opabin Plateau in Yoho National Park, Canadese Rockies

                    Oorspronkelijk geplaatst door Ann75 Bekijk bericht
                    Ja, ik zou mijn eigen reisbureau moeten starten...hihi. ik krijg het niet over mijn hart om daar geld voor te vragen.

                    Groetjes,
                    Ann
                    Is voor die reis dat jij geen geld vraagd

                    Mooie landschap weer ne knappe

                    Groeten

                    Joeri
                    Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
                    www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

                    Comment


                    • #11
                      Re: Opabin Plateau in Yoho National Park, Canadese Rockies

                      Prachtig!
                      Groetjes Hendrika

                      Comment


                      • #12
                        Re: Opabin Plateau in Yoho National Park, Canadese Rockies

                        Mooie kleuren
                        Met mijn NIKON in de hand kom ik door het hele land, en nog wat NIKKOR lenzen voor over de grenzen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Opabin Plateau in Yoho National Park, Canadese Rockies

                          Knap en eigenaardig samen in één shot....de wolkjes, de lucht, het water, het voorplan (rood is erg dominant in deze overwegend complimentaire kleuren in dit landschap).

                          Dit moet een enorme impressie zijn...en dan ook nog knap vastleggen Ann...

                          Goed bezig daar in Canada

                          mvg,

                          Roland

                          Comment


                          • #14
                            Re: Opabin Plateau in Yoho National Park, Canadese Rockies

                            Gewoonweg prachtig. Zoals gewoonlijk .

                            peter
                            www.peterlaurent.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Opabin Plateau in Yoho National Park, Canadese Rockies

                              Ik dacht dat een Bilzerse voor de liefde naar Canada was geëmigreerd.
                              Ik denk dat het stiekem voor de mooie landschappen was
                              [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

                              Comment

                              Working...
                              X