Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sloop Artois Leuven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sloop Artois Leuven

    Een stuk geschiedenis in Leuven verdwijnt, gebouwen aan de oude mouterij worden gesloopt. Was een gekend en, eerlijk gezegd, lelijk stadsgezicht langs de Dijle.
    Een impressie bij valavond.

    Alle commentaar is welkom.

    peter








    www.peterlaurent.be

  • #2
    Re: Sloop Artois Leuven

    Meer dan 100x bekeken en nog geen reactie? Het probleem met deze foto's is dat ik twijfel of ze hier wel thuishoren, in Showcase Natuur & Landschappen, bedoel ik, waar meestal de schoonheid van de natuur getoond en vaak geaccentueerd wordt.
    Dit is lelijke rommel -maar daar kun jij niets aan doen- die we zo snel mogelijk uit die "ideale" (en voor een stuk onbestaande) natuur weg zouden willen.
    Fototechnisch zijn er toch wel wat opmerkingen te maken: je zou bijvoorbeeld die lensdistortie (typisch voor een breedhoek) kunnen corrigeren; ik heb het ook nog maar pas van een gulle BD-er geleerd.
    Op de eerste foto ontbreekt het bovenste van die toren rechts, en van de tweede zou ik waarschijnlijk een stuk rechts afgecropt hebben.
    De kleuren zijn misschien wat somber, wat bij het onderwerp past, maar misschien typisch voor de tijd van de dag.
    Alles is voldoende scherp, om dan toch op een positieve noot te eindigen.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Sloop Artois Leuven

      de composities en de kleuren vind ik best wel aantrekkelijk.

      Comment


      • #4
        Re: Sloop Artois Leuven

        Allebei bedankt voor de reacties. Ik had er wat meer verwacht, positief of negatief, maar kennelijk spreken de foto's niet aan. Volgende keer beter .
        Wat betreft die lensdistortie : welke van de twee heeft daar volgens jou last van ?

        peter
        www.peterlaurent.be

        Comment


        • #5
          Re: Sloop Artois Leuven

          Ik had er wat meer verwacht, positief of negatief, maar kennelijk spreken de foto's niet aan.
          Ja, dan moet je maar eens een zonsondergang trekken, daar is publiek voor op BD. positieve reacties gegarandeerd.

          Ik vind het twee mooie foto's.
          Op de eerste is wat persepctiefvertekening te zien (torengebouw rechts), maar zo weinig dat ik het niet eens zou corrigeren.

          Comment


          • #6
            Re: Sloop Artois Leuven

            De eerste vind ik mooi, idd spijtig van het topje van de spits op St Maartensdal. Hoewel het 'nieuwe gebouw' ook al 40 jaar oud is, lijkt het wel symbolisch: het oude moet wijken voor het nieuwe. Ik zou het deel rond het nieuwe gebouw toch iets oplichten.

            Comment


            • #7
              Re: Sloop Artois Leuven

              'k vind vooral 2 heel mooi. Van Artois nr. Inbev. Maar je kan er meer uithalen met nog wat nabewerking.

              Natuur & landschappen is inderdaad nogal slecht gekozen. Dit lijkt me eerder architectuur?

              Comment


              • #8
                Re: Sloop Artois Leuven

                Peter, wat je hier toont is de werkelijkheid zelve... heel inhoudelijk, afwijkend van wat hier gangbaar is.
                Puike kleursettings, detail en belichting (zacht licht)...

                Ik kan best met deze foto's leven...niet iedereen brengt het op deze basis...ik vind het wat gedurfd...alleszins mét inhoud

                Goed bezig man !

                Roland

                Comment


                • #9
                  Re: Sloop Artois Leuven

                  Mooie foto's. De eerste heeft voor mij dat tikje meer. De melancholie tussen oud en nieuw,.. Goed gezien. Ik wist niet eens dat die onder de sloophamer gegaan was en ik woon er nog geen km vanaf
                  Al doende leert men...

                  Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sloop Artois Leuven

                    Vandaag ontdekt en blij dat ik ze toch gezien heb. Mooie foto's van een lelijk landschap. Ik vind ze hier thuishoren. De nadruk ligt immers niet op de gebouwen, maar wel op het landschap.
                    Geniet van foto's maken

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sloop Artois Leuven

                      Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
                      Peter, wat je hier toont is de werkelijkheid zelve... heel inhoudelijk, afwijkend van wat hier gangbaar is.
                      Puike kleursettings, detail en belichting (zacht licht)...

                      Ik kan best met deze foto's leven...niet iedereen brengt het op deze basis...ik vind het wat gedurfd...alleszins mét inhoud

                      Goed bezig man !

                      Roland
                      ook mijn idee
                      ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
                      *BD1034BE

                      Comment

                      Working...
                      X