Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

objectief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • objectief

    Ik bezit een sony a300 met de kitlens 18/70 maar wil me een andere lens aanschaffen maar nu zit met de vraag of je nu best bij het merk blijft van je toestel of zijn er andere merken die evengoed scoren of misschien zelf beter?
    Kan er mij iemand een mening geven?
    Last edited by marie1; 24 september 2009, 19:03.

  • #2
    Re: objectief

    Misschien als je aangeeft in welke richting je zoekt???
    Je vraag is nu te algemeen om zinnige antwoorden te verwachten.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: objectief

      Op www.dyxum.com vind je een afdeling over alle objectieven die op de Sony Alpha passen, dus ook oudere minolta lenzen. Van vrijwel alle lenzen kun je oordelen van gebruikers vinden. Daar kun je en eerste idee krijgen over wat allemaal te krijgen is van de verschillende fabrikanten.
      Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

      Comment


      • #4
        Re: objectief

        In dit topic zit ook al wel e.e.a. van info.

        Bij elk merk heb je goede en minder goede lenzen. Afhankelijk van wat je ermee wil doen en je budget zal je bij verschillende merken goede alternatieven vinden.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #5
          Re: objectief

          Ik dacht iets in de richting van 55/200 of 70/300, het is vooral bedoelt om landschappen en niet zozeer om binnen tefotograferen.

          Comment


          • #6
            Re: objectief

            Hier kun je een aardige indruk krijgen van wat een bepaalde brandpuntsafstand doet. Als je landschappen wilt fotograferen moet je het meer zoeken in lagere brandpunten om overzichten te maken. Met de genoemde lenzen zul je meer de details eruit kunnen halen.
            Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

            Comment


            • #7
              Re: objectief

              voor landschappen is je bereik goed hoor
              No rules. Great shots.
              -
              Online

              Comment


              • #8
                Re: objectief

                Dit weekend ben ik eens langs de fotozaak geweest en heb ik vastgesteld dat fotograferen met een 70-300 wel nogal onstabiel is uit de hand of zijn dit maar gedachten.
                Ze zeggen wel dat dit met de stabilisator geen probleem is, maar of dit wel klopt weet ik nog niet zo zeker?
                Daarom kijk ik maar op het internet of er geen alternatief te vinden om stabieler te werken en zo ben ik op de lens 18-250 terecht gekomen.
                Nu heb ik 3 merken die van Sony DT 18-250 f3.5-6.3 zelf en dan die van Tamron 18-250 f3.5-6.3 XRD I2 voor Sony en dan van Sigma18-250f3.5-6.3 DCOS Sony HSM.
                De vraag is nu welke geniet de voorkeur want in prijs is er niet zoveel verschil, ongeveer 100€

                Comment


                • #9
                  Re: objectief

                  Wat wil je precies met een nieuw objectief?
                  Optisch gezien ga je er met de genoemde zog. superzoms niet echt op vooruit, behalve dan met het bereik. In het groothoek stuk veel vervorming, in de telestand soft.
                  Als je wat meer bereik wilt is bijvoorbeeld de Tamron (of Sony) 55-200 mm een aanrader. Compact, optisch erg goed, en voor zijn kwaliteit spotgoedkoop.
                  Wil je betere resultaten in het "standaard"bereik kun je eens kijken naar de tamron 17-50 mm. Deze is stukken beter dan de kitlens.
                  Maar nogmaals, eerst zou je voor jezelf moeten uitmaken waarom je een nieuwe lens wilt.
                  Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

                  Comment

                  Working...
                  X