Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens op nikon?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke lens op nikon?

    wil me graag een nikon d 300s aanschaffen maar weet begod ni waar te beginnen:


    zit met 2 lenzen in mijn gedacht:


    de 16-85vr

    of de 24-120 vr

    welke is hier van de beste?

    mvg,

    Mario

  • #2
    Re: welke lens op nikon?

    Oorspronkelijk geplaatst door digicammer Bekijk bericht
    de 16-85vr

    of de 24-120 vr
    zeker de 16-85mm... anders mis je heel wat breedhoek...

    wat wil je fotograferen?
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: welke lens op nikon?

      eigelijk een beetje algemeen

      zou de 24-120 nemen van wege het grotere bereik

      welke is optisch de betere?

      gr,

      Mario

      Comment


      • #4
        Re: welke lens op nikon?

        Volgens mij de 16-85mm.
        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

        Comment


        • #5
          Re: welke lens op nikon?

          De 24-120 is al wat oudere FF-lens en heeft een VR van de eerste generatie
          De 16-85 is nieuwe DX-lens met up-to-date VR.

          Ik heb altijd graag met de 24-120 VR gewerkt (de lens is niet zo slecht als ze beweren)

          Ik gebruik de 16-85 nu ook op de D300 en het is een prima combo.
          Op een D300 ga je 85mm - 120mm niet missen maar aan de groothoek zijde is 16mm - 24mm wel een heeel groot verschil.

          De lens is prima scherp en vrij snel. je moet wel rekening houden dat deze lens aan de groothoek kant wat vervorming en vignetting geeft.

          Dus de 16-85 is een prima koop (zolang je bij DX-body blijft)
          BD0497BE : Nikon body + glas
          www.RudyVerrijt.info

          Comment


          • #6
            Re: welke lens op nikon?

            Oorspronkelijk geplaatst door digicammer Bekijk bericht
            eigelijk een beetje algemeen

            zou de 24-120 nemen van wege het grotere bereik

            welke is optisch de betere?
            16-85mm is optisch een stuk beter
            en het verschil tussen 85mm en 120mm is verwaarloosbaar...
            je kan later een 70-300mm toevoegen...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: welke lens op nikon?

              zou de 80-400vr een goede aanvulling zijn op de 16-85? of is da een beetje overkill?

              gr,

              Mario

              Comment


              • #8
                Re: welke lens op nikon?

                waarom niet, zou ik ook doen. maar dan nog wel enkele lichtsterke primes voor het donkere werk
                5DmkIII en wat glas

                Comment


                • #9
                  Re: welke lens op nikon?

                  Oorspronkelijk geplaatst door digicammer Bekijk bericht
                  zou de 80-400vr een goede aanvulling zijn op de 16-85? of is da een beetje overkill?

                  gr,

                  Mario
                  wat wil je fotograferen?
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke lens op nikon?

                    Ik heb een groothoek (tamron 11-18) standaard nikon 28-70 f2.8 een sigma 70-200 f2.8 en een nikon 300mm f4 af-s met kenko pro 1.4 en met deze combinatie heb ik meer dan genoeg ook al heb ik nog een extra telezoom en macrolens.

                    Een nikon 80-400 zou ik persoonlijk niet kopen veeeeel geld voor weinig pro. zeer trage AF matige scherpte op 400mm tenzijn men naar f9 tot f11 gaat (dan kan je evengoed een sigma 120-400 of sigma 150-500 kopen) ik zou liever een nikon 300mm f4 af-s kopen.

                    sneller af, veel scherper zelfs op f4 en met tc 1.4 nog steeds super.
                    bovendien is deze zeer goed voor close up foto's zeker voor libellen en vlinders gebruik ik die regelmatig.

                    Maar ieder zijn stijl ook.
                    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke lens op nikon?

                      Ik zou (weer) de 18-200VR nemen ,is gewoon erg goed en een geweldig bereik
                      Ik heb andere lenzen gehad en weer verkocht
                      Wat heb ik aan een D300 met een telelens erop als ik op dat moment iets wil fotograferen dat dichtbij is en omgekeerd

                      Comment


                      • #12
                        Re: welke lens op nikon?

                        Oorspronkelijk geplaatst door superduc Bekijk bericht
                        Ik zou (weer) de 18-200VR nemen ,is gewoon erg goed en een geweldig bereik
                        Ik heb andere lenzen gehad en weer verkocht
                        Wat heb ik aan een D300 met een telelens erop als ik op dat moment iets wil fotograferen dat dichtbij is en omgekeerd

                        Dan kan je evengoed een brigde toestel kopen. De echte kwaliteit van een dslr komt pas naar boven met de betere lenzen en toch niet met zo'n superzoom

                        Laat niet weg dat zo'n lens handig is voor op reis of om mee te beginnen.
                        maar zo'n lens is niet handig in mindere lichtomstandigheden, snelle actie en landschap (door de vervorming)
                        nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                        Comment


                        • #13
                          Re: welke lens op nikon?

                          Ik zou ook opteren voor de 16-80 daar heb je al groothoek en portret lens in één

                          Comment


                          • #14
                            Re: welke lens op nikon?

                            +1 voor de 16-85: het bereik is erg praktisch op een DX-camera en ook de scherpte is dik OK.
                            Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                            Comment


                            • #15
                              Re: welke lens op nikon?

                              Een 16-85 is heel klein beetje beter als de 18-200VR
                              De 2mm aan het begin is erg leuk
                              Er staat deze maand een test in chip foto video een test van standaard lenzen
                              Daar in komt de 16-85VR op de zesde plaats ,en dat zijn uitgebreide testen en niet van die flut testjes

                              Comment

                              Working...
                              X