Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vancouver (Canada) gezien van hogerop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vancouver (Canada) gezien van hogerop

    Hallo Allemaal,

    De foto's hier beneden zijn er nog een paar uit de oude doos die genomen zijn vanop de Cypress Mountain Lookout. Van hier boven heb je een mooi zicht op het centrum van Vancouver, Stanley Park en de omliggende omgeving. Het zijn exemplaartjes van mijn Sony H5.

    Hopelijk bevallen deze foto's jullie ook wat?
    Groetjes uit een zonnig en warm (27 graden vandaag) Vancouver,
    Ann











    Wat info over Vancouver voor diegene die het interesseerd: Vancouver is gekend als één van de mooiste steden in de wereld die gelegen is aan de westkust van Canada in de provincie British Columbia. Vancouver ligt aan de Straat van Georgia, een deelzee van de Pacifische (Grote of Stille) Oceaan die ook grenst aan Vancouver Island. De stad ligt in de UTC-8 Tijdzone en in de Pacifisch Maritieme Ecozoneregio. De stad ligt op een soort schiereiland wat het Burrard Schiereiland heet. Je vindt de Burrard Inlet (inham) aan de noordkant en de Fraser rivier aan de zuidkant van de stad. De stad staat wereldwijd bekend om de spectaculaire natuur in de directe omgeving en beschikt over één van de grootste stadsparken van Noord-Amerika namelijk “Stanley Park”. Op korte afstand van Vancouver ligt de bergketen "North Shore Mountains" die op zonnige dagen voor fantastische uitzichten zorgen, zelfs vanuit downtown Vancouver. Ook de meestal ondergesneeuwde vulkaan Mount Baker (gelegen in de USA en zo’n 100km van Vancouver) is vaak goed te zien. De stad ligt 971 kilometer ten zuidwesten van Calgary (in de de provincie Alberta) en 228 kilometer ten noorden van de Amerikaanse stad Seattle.

    De prachtige omgeving van Vancouver maakt de stad een interessante toeristische bestemming. Bezoekers worden meestal aangetrokken door de unieke combinatie van het brede culturele aanbod in deze kosmopolische stad omringd door water en bergen, ook zijn de regenwouden en ruige kusten in de directe omgeving. Een andere toeristische trekpleister is "Granville Island", een klein eilandje naast downtown (het centrum), waar een grote markt is gevestigd. Toeristen genieten meestal ook van de mogelijkheid om “Whale Watching” te doen (een tour op het water om orka’s en andere walvissen te bekijken in hun natuurlijk omgeving) vanuit Vancouver in de Straat van Georgia. De nabijgelegen Capilano Suspension Bridge, een echte hangbrug over een ravijn is ook zeer populair. Buiten dat, bezoeken jaarlijks zo’n 1 miljoen toeristen Vancouver 'en route' op een cruise schip, meestal op weg naar Alaska. Vancouver is een multiculturele stad waar je vele verschillende nationaliteiten kan terug vinden en dit brengt een grote variaty aan restaurants, winkels en dergelijke met zich mee. Er is ook een groot aanbod aan kunst gallerijen, muse, theater en dergelijke. Verder vind je er de bekende Robson Straat met zijn vele stijlvolle winkels, het exotische Chinatown, het historische Gastown, de stranden van English Bay en Stanley Park. Vancouver wordt ook wel eens “Hollywood North” genoemd omdat er vele films en tv shows worden opgenomen. Een paar voorbeelden zijn: The X-Files, Battlestar Galactica, I Robot, X-Men en vele andere. En niet te vergeten, in februari 2010 gaan de Olympische Winterspelen door in Vancouver.

  • #2
    Re: Vancouver (Canada) gezien van hogerop

    Ik vertrek morgen vauit Vancouver terug naar Nederland, dan heb ik zo`n 2 1/2 week doorgebracht in dit prachtige land. Ik heb voornamelijk mijn tijd, met een camper, doorgebracht in de Rockies. helaas, door tijdgebrek, heb ik geen bezoek aan Vancouver kunnen brengen. Ik ben nog wel bij de suspension bridge geweest.
    Ik heb erg genoten van de wonderschone natuur.
    Hopelijk komt het er nog eens van om terug te keren naar dit mooie land.

    Comment


    • #3
      Re: Vancouver (Canada) gezien van hogerop

      Oorspronkelijk geplaatst door marc Bekijk bericht
      Ik vertrek morgen vauit Vancouver terug naar Nederland, dan heb ik zo`n 2 1/2 week doorgebracht in dit prachtige land. Ik heb voornamelijk mijn tijd, met een camper, doorgebracht in de Rockies. helaas, door tijdgebrek, heb ik geen bezoek aan Vancouver kunnen brengen. Ik ben nog wel bij de suspension bridge geweest.
      Ik heb erg genoten van de wonderschone natuur.
      Hopelijk komt het er nog eens van om terug te keren naar dit mooie land.
      Hoi Marc,

      Alvast een goede reis terug gewenst! Ik ben blij te horen dat je genoten hebt van deze mooie provincie en de Canadese Rockies (een echt natuur wonder vind ik). Hopelijk mogen we ook wat foto's verwachten als je wat uitgerust bent van te terugreis.

      Groetjes,
      Ann

      Comment


      • #4
        Re: Vancouver (Canada) gezien van hogerop

        Ann mooie reeks hoor..Maar ik vind de bomen op de eerste twee het zicht verstoren..
        Ik vind het wel tof om een idee te krijgen van deze stad wat je zeker goed hebt vastgelegd.
        Daarom voor mijn de nummer drie mits een stukje vanonder af...
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

        Comment


        • #5
          Re: Vancouver (Canada) gezien van hogerop

          Wat een stad,wat een land.....en dit alles met onze gids terplaatse...indrukwekkend hoor Ann

          Comment


          • #6
            Re: Vancouver (Canada) gezien van hogerop

            Prachtige foto's. Wat mij opvalt, zijn de stromingen in het water.

            Comment


            • #7
              Re: Vancouver (Canada) gezien van hogerop

              tof om dit es terug te zien

              ik herken de groene brug, Stanley Park, de skyline aan de jachthaven, da wit ding met die pieken waar de cruiseschepen aanleggen en waar we een IMAX-film gezien hebben en een vliegtuigshow (t was op de nationale feestdag 01 juli), ...

              amai is da al 9 jaar geleden ...
              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

              Comment


              • #8
                Re: Vancouver (Canada) gezien van hogerop

                mooie foto's van deze camera. Vind persoonlijk de tweede de meest geslaagde. Mooie combinatie van overzicht en toch al details. Gr. Niek
                http://www.pbase.com/dikken

                Comment

                Working...
                X