Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikkor 70-200 vrI of vrII. nu kopen of wachten?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikkor 70-200 vrI of vrII. nu kopen of wachten?

    Ben van plan om de nikon 70-200 te kopen samen met een D700.
    Nu was ik oorspronkelijk niet aan het twijfelen tussen de vr1 of vr2 want had alleen naar de prijzen gekeken op konijnenberg en daar is het prijsverschil gigantisch. Maar nadat ik gezien heb dat de vr2 bij topfoto, fotorubens of foka.nl een 400 euro goedkoper is dan bij konijnenberg en dus maar een 200euro verschilt met de vr1 ben ik toch gaan twijfelen (zeker omdat ik veel lees van vignet problemen van de vr1 op FF)...

    Nu vraag ik mij het volgende af om mijn keuze te kunnen maken:

    *Vanaf het moment dat de vr2 te koop is, zou de vr1 dan serieus in prijs dalen?
    *Zouden er vele tweedehands vr1's op de markt komen als de vr2 te koop is?
    *Denken jullie dat het prijsverschil het waard is? En zijn er eigenlijk al reviews beschikbaar die de optiek getest hebben?

    Ik weet dat jullie dat ook niet echt kunnen weten, maar ik ben vrij nieuw in de fotografie wereld, en misschien kunnen jullie dat beter voorspellen vergelijkend met vorige nieuwe releases ofzo...

    Dank.

    Alle meningen zijn welkom!
    Sorry als er al een topic over betaat, heb gezocht maar niks gevonden...
    http://www.driesrengle.be - /portfolio - /huwelijksfotografie - Alles met een zwaar overpriced digitaal wegwerpkodakske

  • #2
    Re: nikkor 70-200 vrI of vrII. nu kopen of wachten?

    Ik heb een 70-200 op een D700 en er is geen haar op mijn hoofd om die om te ruilen, maar er zullen toch wel een aantal op de 2de handsmarkt komen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: nikkor 70-200 vrI of vrII. nu kopen of wachten?

      Ik gebruik dit objectief op een crop camera dus ik kan niet zeggen of de nieuwe versie het prijsverschil waard is.
      Wel zie ik dat de vr1 versie nu regelmatig te koop wordt aangeboden. Er staan er enkelen op zowel marktplaats als op fotoapparatuur. Ik heb vlug gekeken maar de goedkoopste werd aangeboden voor 1250 euro.
      groet, Rik

      Comment


      • #4
        Re: nikkor 70-200 vrI of vrII. nu kopen of wachten?

        Oorspronkelijk geplaatst door Dresse Bekijk bericht
        *Vanaf het moment dat de vr2 te koop is, zou de vr1 dan serieus in prijs dalen?

        *Zouden er vele tweedehands vr1's op de markt komen als de vr2 te koop is?

        *Denken jullie dat het prijsverschil het waard is?

        En zijn er eigenlijk al reviews beschikbaar die de optiek getest hebben?
        Ongetwijfeld gaat de prijs zakken. Daar is geen ontkomen aan, maar de hoge nieuwprijs van versie II maakt dat de terugval relatief beperkt gaat zijn. Voor personenfotografie zijn de lichtafval en hoekonscherpte immers niet direct een nadeel.

        Nu al komt de verkoop van tweedehands 70-200VR op gang, en sporadisch zie je zelfs een AF-S 80-200mm verschijnen van personen die de nieuwe versie voorbesteld hebben.

        Of 'm het prijsverschil gaat waard zijn hangt veel af van hoe de nieuwe zal presteren. Zal 'm scherper zijn op 200mm en f/2.8? Zullen de hoeken scherper zijn en minder lichtafval vertonen? Zal het contrastverlies bij tegenlicht minder groot zijn dan bij versie I ? Zal de AF duidelijk sneller worden (richting die van de exotische primes?) Ik verwacht zelf dat de nieuwe zijn prijsverschil waard gaat zijn.

        Nog geen reviews, gewoon omdat ze nog niet in omloop zijn. Sommigen denken dat de vroege aankondiging gekomen is om bezorgde Nikon gebruikers gerust te stellen. Maar er simpelweg ééntje te pakken krijgen zal bij de eerste uitlevering half november zeker niet makkelijk zijn. Het is immers één van nikon's populairste zooms.

        Comment


        • #5
          Re: nikkor 70-200 vrI of vrII. nu kopen of wachten?

          Misschien is het beter niet zo te letten op het prijsverschil. Ik heb onlangs de versie met VR I gekocht omdat ik geen full frame camera heb. In de tijd dat deze lens ontwikkeld werd had Nikon bij mijn weten nog geen full frame camera, maw beter geschikt voor crop camera's dan voor full frame zoals D700. Dat lees je ook her en der op de verschillende forums op het internet. Logisch zou zijn de nieuwe versie meer op de full frame camera's aangepast is, wat niet wil zeggen dat deze niet goed zou zijn voor crop toestellen. De fouten in de hoeken komen bij mijn weten meestal voor bij de full frame camera's.

          succes
          Nikon D750 + 70-200 2.8 VR II - FujiFilm XH-1 + 50-140mm 2.8 - 18-55mm F2.8-4.0 - 35mm F2.0 - 23mm 1.4

          Comment


          • #6
            Re: nikkor 70-200 vrI of vrII. nu kopen of wachten?

            Oorspronkelijk geplaatst door NikonZiv Bekijk bericht
            In de tijd dat deze lens ontwikkeld werd had Nikon bij mijn weten nog geen full frame camera,
            De hele serie F-jes doen er niet meer toe?
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: nikkor 70-200 vrI of vrII. nu kopen of wachten?

              Aargh, waarom moeten ze toch altijd met iets nieuws komen net als ik beslist heb om te kopen. Ik ben het echt beu om elke keer voor een opdracht met de stress van huren te zitten en wil zo snel mogelijk mijn eigen 70-200 lens hebben, maar wil ook geen miskoop doen door nu te kopen en mss te zien dat binnen een maand de vr1 ineens 500euro goedkoper is geworden door de komst van de vr2...

              Of gaat het prijsverschil niet zoo groot zijn? Geef mij advies!

              Op zich is de vignettering op FX niet zo een probleem voor mij aangezien ik die vaak toch heel lichtjes toevoeg in post en ik 99% van de tijd toch portretten fotografeer...
              http://www.driesrengle.be - /portfolio - /huwelijksfotografie - Alles met een zwaar overpriced digitaal wegwerpkodakske

              Comment


              • #8
                Re: nikkor 70-200 vrI of vrII. nu kopen of wachten?

                Oorspronkelijk geplaatst door Dresse Bekijk bericht
                Aargh, waarom moeten ze toch altijd met iets nieuws komen net als ik beslist heb om te kopen. Ik ben het echt beu om elke keer voor een opdracht met de stress van huren te zitten en wil zo snel mogelijk mijn eigen 70-200 lens hebben, maar wil ook geen miskoop doen door nu te kopen en mss te zien dat binnen een maand de vr1 ineens 500euro goedkoper is geworden door de komst van de vr2...

                Of gaat het prijsverschil niet zoo groot zijn? Geef mij advies!

                Op zich is de vignettering op FX niet zo een probleem voor mij aangezien ik die vaak toch heel lichtjes toevoeg in post en ik 99% van de tijd toch portretten fotografeer...
                Je kan hier beginnen lezen En "voorlopig" tweedehands kopen is misschien ook een optie?

                http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=33346093

                http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=33346526

                http://cliffmautner.typepad.com/my_w...-ed-vrii.html/

                Comment


                • #9
                  Re: nikkor 70-200 vrI of vrII. nu kopen of wachten?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Dresse Bekijk bericht
                  e vr1 ineens 500euro goedkoper is geworden door de komst van de vr2...

                  Of gaat het prijsverschil niet zoo groot zijn? Geef mij advies! .
                  Zo kom je nooit aan spullen en niemand heeft een kristallen bol. Mensen kunnen alleen als en dan en ik denk dat er dat gaat gebeuren adviezen geven en heb je daar wat aan. Koop je nu VRI en volgend jaar zomer wordt die €500 goedkoper pech gehad, maar wel 7 maanden kunnen gebruiken, maar misschien wordt die wel duurder, zie SB800.
                  Last edited by hjanssen; 14 oktober 2009, 14:47.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: nikkor 70-200 vrI of vrII. nu kopen of wachten?

                    Ik keek net nog even op fotobeurs, en vond direct 3 exemplaren

                    Comment


                    • #11
                      Re: nikkor 70-200 vrI of vrII. nu kopen of wachten?

                      Als je een lens gaat kopen en het is voor een full frame, dan zou ik zonder twijfel nog even voortsparen en de nieuwe kopen.

                      Ik heb ook een D700 en de 80-200 2.8. Ik droom ook al lang van de 70-200 VR, maar ik spaar nog wat langer voor de VRII. Zo een lens koop je toch niet elke dag

                      Comment


                      • #12
                        Re: nikkor 70-200 vrI of vrII. nu kopen of wachten?

                        Hoi,

                        Ik heb er eentje en wel de 1ste versie, als nieuw, ± 100 foto's meegemaakt.
                        Geweldige lens maar ik gebruik hem zelden omdat dichtbij fotograferen mijn ding is.

                        Daarom ook te koop voor € 1200.00.

                        AF-S VR Zoom-NIKKOR 70-200mm f/2.8G IF-ED Zoom Objectief compleet met zonnekap - orginele verpakking - hoes - aankoopfaktuur ter inzage.
                        Aankoopdatum: 8 september 2008

                        Comment


                        • #13
                          Re: nikkor 70-200 vrI of vrII. nu kopen of wachten?

                          Oorspronkelijk geplaatst door DA CAPO Bekijk bericht
                          Hoi,

                          Ik heb er eentje en wel de 1ste versie, als nieuw, ± 100 foto's meegemaakt.
                          Geweldige lens maar ik gebruik hem zelden omdat dichtbij fotograferen mijn ding is.

                          Daarom ook te koop voor € 1200.00.

                          AF-S VR Zoom-NIKKOR 70-200mm f/2.8G IF-ED Zoom Objectief compleet met zonnekap - orginele verpakking - hoes - aankoopfaktuur ter inzage.
                          Aankoopdatum: 8 september 2008
                          Hier hebben we een rubriek "Koop en verkoop" voor

                          Comment

                          Working...
                          X